• Nieuwsbrief
  • Adverteren en contentmarketing
  • Contact
ITchannelPRO
  • Nieuws
  • Achtergrond
  • Evenementen
  • Video
  • Magazines
    • Alle Magazines
  • Vacatures
  • Personalia
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten
ITchannelPRO
  • Nieuws
  • Achtergrond
  • Evenementen
  • Video
  • Magazines
    • Alle Magazines
  • Vacatures
  • Personalia
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten
ITchannelPRO
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten

Enreach 1Banner_Marieke_Bita Capestone Capestone-1144x350 C-IT community

Microsoft Teams nu beschikbaar via platform van oneCentral

28-04-2020
Deel op LinkedinDeel op FacebookDeel via WhatsappDeel via mail

oneCentral gaat Microsoft Teams en aanverwante diensten aanbieden. Partners kunnen hun klanten zo via het platform van oneCentral makkelijker helpen met Microsoft-implementaties. “In de huidige tijd, waarin mensen massaal thuiswerken, is dit een heel krachtige propositie voor onze partners”, zegt CEO Marius Savelbergh.

De populariteit van de Unified Communications-tools van Microsoft zoals Microsoft Teams groeit al geruime tijd. De recente ontwikkelingen hebben het gebruik van Teams voor bedrijven en organisaties weliswaar in een stroomversnelling gebracht, er was al langer een latente behoefte aan het eenvoudig beheren van deze UC-omgeving in een totaaloplossing. In dat licht krijgt oneCentral dus steeds vaker en meer aanvragen van partners, met het verzoek zakelijke klanten te helpen met mogelijkheden om te bellen vanuit Microsoft 365 en Teams. Dit is sinds deze maand alleen maar makkelijker geworden, nu de telefonie-oplossing Microsoft Business Voice ook in de Microsoft 365 Business-licenties beschikbaar is gekomen.

 

 

 

Vooruitziende blik

oneCentral heeft het eigen platform het afgelopen jaar voorbereid op uitbreiding van de dienstverlening met end-to-end diensten. Een vooruitziende blik van CEO Marius Savelbergh en zijn team. Voor het aanbieden van UC-diensten gaat oneCentral samenwerken met nieuwe leveranciers. Zo worden de telefoniediensten van Microsoft in samenwerking met het Nederlandse bedrijf SoftApp beschikbaar gemaakt voor partners van oneCentral. Het installeren en uitrollen van dit type UC-oplossingen kan complex zijn en gebeurt nu dus typisch door integrators. Savelbergh: “Met de diensten die we nu aan ons portfolio toevoegen, zorgen we ervoor dat onze partners en resellers in de toekomst makkelijker, sneller en beter in staat zijn telefoniediensten in Teams aan bedrijven en organisaties te verkopen. Wij verzorgen uiteraard uitgebreide ondersteuning bij het traject van on-boarding en de verdere exploitatie.” De samenwerking tussen oneCentral en SoftApp gaat nog verder. Beide bedrijven zijn een strategische alliantie aangegaan waarbij oneCentral het technische en operationele beheer onder zijn hoede neemt. De bedrijven vullen elkaar goed aan zonder hun onafhankelijkheid te verliezen. SoftApp borgt toekomstige uitbreiding op de stabiele infrastructuur van oneCentral en oneCentral profiteert van de versnelling in nieuwe markten. “De totaalpropositie is een heel sterk signaal naar de markt. In de huidige tijd vinden eindgebruikers het essentieel om te weten hoe een leverancier de dienst heeft ingeregeld. Met het eigen platform in Nederlandse datacenters in combinatie met ISO-certificering hebben we een duidelijk antwoord.”

 

 

 

Internationale markten

“De introductie van deze omgeving geeft een impuls aan de internationale ambities van oneCentral”, zegt Marius Savelbergh. “In de afgelopen jaren hebben we fors geïnvesteerd in expertise over en routeringen naar telecommarkten in onder meer België, Duitsland, Polen en Frankrijk. Internationale telefonie is steeds complexer geworden omdat landen hun nationale netwerk beperken voor buitenlandse partijen. Om misbruik te voorkomen, moeten telefonieaanbieders zich apart per land registreren. Sinds we een aantal internationaal opererende retailketens tot ons klantenbestand mogen rekenen, is dit voor ons al een bestaande en essentiële route. De internationale distributie van SoftApp zal dit traject alleen maar versnellen en daar profiteren alle partijen van.”

 

 

 

Applicaties van derden

oneCentral zal de Microsoft-oplossingen overigens ook verrijken met diensten die vanuit het netwerk kunnen worden gefaciliteerd. “We stellen ons altijd onafhankelijk op en dat maakt ons platform krachtig voor uiteenlopende aanbieders van communicatiediensten”, zegt Savelbergh. “Van oudsher ondersteunen we oplossingen van zowel traditionele aanbieders zoals Avaya, Unify, Cisco en Mitel, als ook van nieuwere spelers zoals 3CX, Swyx, Innovaphone en Xelion. Het toevoegen van Teams en Skype for Business is dan ook een logische stap.” Voor oneCentral blijft het echter niet bij het hosten van deze diensten en routeren van verkeer. Savelbergh: “Onze uniforme architectuur stelt ons in staat om applicaties voor meerdere oplossingen toegankelijk te maken. Zaken als redundantie, fail-over en abuse prevention zijn standaard al beschikbaar, maar we breiden dit momenteel uit met zaken als call recording, uitgebreide rapportages, transcription van gesprekken en spraakgestuurde keuzemenu’s. Oplossingen die normaliter zeer kostbaar blijken of door complexiteit onbereikbaar voor klanten, kunnen we op een uniforme wijze voor partners in het netwerk activeren.” Dat Microsoft Teams nu onderdeel is van de propositie geeft oneCentral volgens Savelbergh een ‘enorme boost’. “De grootste groei in de telecomsector gaat in dit segment plaatsvinden”, zegt hij resoluut. “Nu zijn onze partners in staat om Microsoft Teams op een complete manier aan te bieden aan hun klanten. Voor partners is dat relevant, want de awareness bij bedrijven is momenteel groot omdat de behoefte aan thuiswerken en videoconferencing snel groeit. Héél snel. Daar zijn we nu dus op voorbereid.”

 

Tags: SoftApp

GerelateerdeBerichten

SoftApp breidt The Voice of O365 uit met een native to Teams Contact Center oplossing

2021/09/10
Volgend bericht

Maunt ontvangt licentie van Huber+Suhner

Uitgelichte Vacatures

TP-link-logo-400

TP-Link zoekt: Business Administration Specialist

door Rashid Niamat
15-07-2025
0

TP-link-logo-400

TP-Link zoekt: Inside Sales Executive

door Rashid Niamat
15-07-2025
0

TP-link-logo-400

TP-Link zoekt: Pre Sales Engineer

door Rashid Niamat
15-07-2025
0

Upcoming Event

NLconnect Breeduit Jaarcongres 2025

11-09-2025 - 20:00

Vision Unfold

23-09-2025 @ 13:00 , more

Smart Living Society: slimmer en vitaal thuiswonen

24-09-2025 - 19:30

Omada Solution X Partner Event 2025

10-09-2025 - 15:00

European Resilience Summit – Den Haag

14-10-2025 @ 10:00 , more
View All Events
Bekijk alle evenementen
itchannelpro logo

ITchannelPRO is hét kennisplatform voor de circa 10.000 Telecom en IT-business partners en geldt als de primaire informatiebron in het IT-kanaal in Nederland.

Overige publicaties
Circulaire IT
DatacenterWorks
InfosecurityMagazine
CloudWorks
Business & IT

Over ITchannelPRO

  • Over ITchannelPRO
  • Tip de redactie
  • Adverteren en contentmarketing
  • Nieuwsbrief
  • Abonneren
  • Adreswijziging doorgeven
  • Contact

Contact

Varenmeent 5
1218 AN Hilversum

035 204 1000
info@itchannelpro.nl

ITchannelPRO is onderdeel van LuteijnMedia BV

  • Privacybeleid
  • Algemene voorwaarden
  • Disclaimer
  • Colofon

© 2022 ITchannelPRO | Beheer: Growing Lemon

Altijd op de hoogte blijven?

Wil je niks missen? We houden je dagelijks op de hoogte van het laatste nieuws! Je kunt je aanmelden voor onze nieuwsbrieven door het formulier in te vullen.

Wil je de nieuwsbrief uiteindelijk toch niet meer ontvangen? Geen probleem! Je kunt je op elk moment weer afmelden.

Inschrijven
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten
  • ‘Integratie Teams en Xelion geeft keuzevrijheid’
  • ‘Partners zijn de belangrijkste schakel’
  • Aboneren CloudWorks
  • Aboneren InfoSecurity Magazine
  • Abonneren
  • Abonneren Datacenter works
  • Adreswijziging doorgeven
  • Adverteren en contentmarketing
  • Adverteren in ITchannelPRO Magazine #1
  • bedankt voor het aanmaken van contact
  • Bedankt voor het aanmaken van een bericht
  • Bedankt voor het aanmaken van een nieuw evenement
  • Bedankt voor het aanmaken van een nieuwe vacature
  • Bedankt voor het abonneren op de nieuwsbrief
  • Bedankt voor het abonneren op ons Magazine
  • Bedankt voor het adverteren
  • Bedankt voor het tippen van de redactie
  • Bedankt voor het wijzigen van uw adres
  • Bedrijf
  • Bedrijf toevoegen
  • Bedrijvengids
  • CEO Jean-Paul Weterings van Exertis Benelux over Microsoft Teams:
  • Circulaire-IT magazine
  • Cloudworks magazine
  • Colofon
  • Compliant en veilig met Microsoft Teams
  • Contact
  • Cookie verklaring
  • Datacenter works magazine
  • De Nationale CyberSecurity Monitor 2020
  • Digitaal dossier
    • Benieuwd naar het ecosysteem van MS Teams?
    • Deelnemen aan het digitaal dossier rondom Circulaire IT?
  • Digitale telecomorganisatie
  • Disclaimer
  • Evenementen
  • Evenementen
  • Event Archive Item
  • Event Detail
  • GD Archive Item
  • Grote vraag naar Adoptify-ondersteuning van Microsoft 365 en MS Teams
  • Home
  • InfoSecurity Magazine
  • ITchannelPRO magazine
  • Jabra Evolve2-headsets zetten de nieuwe standaard
  • Locatie
  • Logitech & Microsoft: al veertig jaar een goed huwelijk
  • lorem20254
  • Lydis met Yealink koploper in MS Teams-hardware
  • Magazines
  • Nieuwsbrief
  • Nuvias UC; specialist bij uitstek
  • Over ITchannelPRO
  • Plaats een vacature
  • Place Archive Item
  • Place Detail
  • Places
  • Poly: de kracht achter waardevol menselijk contact en samenwerken​
  • Privacybeleid
  • Stapsgewijs overstappen van Skype for Business naar MS Teams is noodzaak
  • Start-up Anyroute biedt resellers platform met telefonie via Microsoft Teams
  • Telefonie of communicatie, het is een groot verschil
  • Terms and Conditions
  • ThemaTeam stelt het werkveld en de belevingswereld van medewerkers voorop
  • Tip de redactie
  • Vacature dashboard
  • Vacatures
  • Video
  • Visie Mark Meerbeek van Ditox op toekomst van (samen)werken
  • Voice-DNA voor de digitale werkplek
  • Whitepaper Nieuwe rol van het dealerkanaal in online marketing en sales
  • Wijzigen
  • Zoekpagina

© 2022 ITchannelPRO | Beheer: Growing Lemon