• Nieuwsbrief
  • Adverteren en contentmarketing
  • Contact
ITchannelPRO
  • Nieuws
  • Achtergrond
  • Evenementen
  • Video
    • Ronde tafel “digitale soevereiniteit”
    • Cloud Expo 2025 Video interviews
  • Magazines
    • Alle Magazines
  • Vacatures
  • Personalia
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten
ITchannelPRO
  • Nieuws
  • Achtergrond
  • Evenementen
  • Video
    • Ronde tafel “digitale soevereiniteit”
    • Cloud Expo 2025 Video interviews
  • Magazines
    • Alle Magazines
  • Vacatures
  • Personalia
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten
ITchannelPRO
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten

Capestone Capestone-1144x350 2025Enreach 3Banner_Marieke_Bita

Gemeente Ede kiest voor Talkdesk

samenwerking XTIUM en Odido

18-12-2025
Deel op LinkedinDeel op FacebookDeel via WhatsappDeel via mail

De digitalisering van de overheid gaat in hoog tempo door. Gemeenten in heel Nederland zoeken naar manieren om hun dienstverlening te vernieuwen. Zodat die beter past bij wat burgers verwachten. Gemeente Ede zet daarin nu een stap door over te stappen naar Talkdesk als nieuw contact center platform. Een keuze die de efficiëntie verhoogt en goed is voor medewerkers en burgers.

Van oud naar toekomstgericht

Het contact center is voor veel gemeenten het middelpunt van de dienstverlening. Hier komen vragen binnen over van alles: van paspoorten tot afval, en van WMO tot vergunningen. Een stabiel en gebruiksvriendelijk systeem is daarom niet alleen handig, maar echt nodig.

Gemeente Ede had een oud systeem en wilde een nieuw systeem dat lang meegaat. Na goed onderzoek koos de gemeente voor het klantcontact center van Talkdesk. Een cloudoplossing die bekendstaat om betrouwbaarheid en gemak, juist in de publieke sector.

Daarom was Talkdesk de juiste keuze

De keuze voor Talkdesk had een goede reden. Gemeente Ede zocht een oplossing die modern is, flexibel blijft en medewerkers echt ondersteunt tijdens hun werk. ‘We horen hele positieve geluiden vanuit de medewerkers dat Talkdesk een zeer gebruiksvriendelijke applicatie is dat precies past bij onze wensen’, vertelt Gemeente Ede.

Die gebruiksvriendelijkheid is essentieel. Want het is belangrijk dat medewerkers snel kunnen schakelen tussen vragen en kanalen. En elk gesprek de aandacht kunnen geven die het verdient. De duidelijke interface van Talkdesk helpt daarbij. Medewerkers hoeven minder te zoeken en kunnen sneller helpen. Ook fijn: het was makkelijk om het nieuwe systeem te leren. Hierdoor kon het team er snel mee aan de slag.

Het systeem moet altijd werken.

Het is belangrijk dat de gemeente altijd bereikbaar is. Burgers willen bellen als dat nodig is. Ook als de gemeente een nieuw systeem krijgt. Daarom vroeg de overstap naar Talkdesk om een zorgvuldige aanpak. Door de goede samenwerking tussen Gemeente Ede, Odido en XTIUM ging de migratie soepel. De medewerkers en burgers merkten bijna niks van de verandering.

‘Het is voor Gemeente Ede belangrijk dat de medewerkers en de burgers zo min mogelijk impact ervaren van een transitie naar een nieuwe oplossing. Erg blij dat we dit doel hebben bereikt’, zegt Gemeente Ede. Die soepele overgang was het resultaat van maanden voorbereiding, testen en duidelijke begeleiding.

Een strategische investering.

Voor Gemeente Ede is Talkdesk veel meer dan een nieuw telefoonsysteem. Het platform legt de basis voor een bredere digitale ontwikkeling. Bijvoorbeeld omnichannel dienstverlening. Zodat burgers makkelijk kunnen wisselen tussen telefoon, e-mail, chat of social media. Maar ook data die helpt om processen continu te verbeteren.

‘Daarnaast kijken we ernaar uit om de komende periode samen met Odido procesoptimalisatie duidelijker te maken. En Talkdesk in te zetten om onze strategische doelen te realiseren, waarbij optimale bereikbaarheid naar de burger centraal staat’, voegt Gemeente Ede toe.

De kracht van samenwerking.

Het succes van dit project laat zien hoe sterk samenwerking kan zijn tussen publieke en private partijen. XTIUM en Odido brachten hun ervaring samen op het gebied van contact centers, cloud en dienstverlening. Met een resultaat dat aansluit bij alle verwachtingen.

‘We zijn samen met Odido trots dat we Gemeente Ede mogen verwelkomen als klant,’ zegt Timor Dehzad, business development manager bij XTIUM. ‘We zijn ervan overtuigd dat Talkdesk voor de gemeente en de burgers een toegevoegde waarde is om nog sneller en kwalitatiever te helpen.’

De basis voor de toekomst.

Met Talkdesk heeft Gemeente Ede niet alleen een modern contact center. De gemeente legt ook een stevige basis voor nieuwe innovaties. Van AI-gestuurde ondersteuning tot slimme analyses en koppelingen met andere systemen.

(bron)

 

Tags: contactcenter

GerelateerdeBerichten

400-odidobusinessxtalkdesk

Odido Business grootzakelijke markt klantcontactoplossing van Talkdesk

2025/02/18
noordermeer avaya

Zomercolumn Michiel Noordermeer: identiteitsgericht beveiligen in contact centers

2022/08/30
Volgend bericht

Paul Naastepad benoemd tot CEO Open Dutch Fiber (ODF)

Uitgelichte Vacatures

TP-link-logo-400

TP-Link zoekt: Business Administration Specialist

door Rashid Niamat
15-07-2025
0

TP-link-logo-400

TP-Link zoekt: Inside Sales Executive

door Rashid Niamat
15-07-2025
0

TP-link-logo-400

TP-Link zoekt: Pre Sales Engineer

door Rashid Niamat
15-07-2025
0

Upcoming Event

NLSecure[ID] 2026

20-01-2026 - 17:00

Omada Academy Days: OCNA- trainingen

28-01-2026 - 17:00

Omada Academy Days: OCNA- trainingen

07-01-2026 - 17:00

Webinar: Omada Design Hub/Navi App

21-01-2026 - 11:00

Gammaverse 2026

04-02-2026 - 17:00
View All Events
Bekijk alle evenementen
itchannelpro logo

ITchannelPRO is hét kennisplatform voor de circa 10.000 Telecom en IT-business partners en geldt als de primaire informatiebron in het IT-kanaal in Nederland.

Overige publicaties
Circulaire IT
DatacenterWorks
InfosecurityMagazine
CloudWorks
Business & IT

Over ITchannelPRO

  • Over ITchannelPRO
  • Tip de redactie
  • Adverteren en contentmarketing
  • Nieuwsbrief
  • Abonneren
  • Adreswijziging doorgeven
  • Contact

Contact

Varenmeent 5
1218 AN Hilversum

035 204 1000
info@itchannelpro.nl

ITchannelPRO is onderdeel van LuteijnMedia BV

  • Privacybeleid
  • Algemene voorwaarden
  • Disclaimer
  • Colofon

© 2022 ITchannelPRO | Beheer: Growing Lemon

Altijd op de hoogte blijven?

Wil je niks missen? We houden je dagelijks op de hoogte van het laatste nieuws! Je kunt je aanmelden voor onze nieuwsbrieven door het formulier in te vullen.

Wil je de nieuwsbrief uiteindelijk toch niet meer ontvangen? Geen probleem! Je kunt je op elk moment weer afmelden.

Inschrijven
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten
  • ‘Integratie Teams en Xelion geeft keuzevrijheid’
  • ‘Partners zijn de belangrijkste schakel’
  • Aboneren CloudWorks
  • Aboneren InfoSecurity Magazine
  • Abonneren
  • Abonneren Datacenter works
  • Adreswijziging doorgeven
  • Adverteren en contentmarketing
  • Adverteren in ITchannelPRO Magazine #1
  • bedankt voor het aanmaken van contact
  • Bedankt voor het aanmaken van een bericht
  • Bedankt voor het aanmaken van een nieuw evenement
  • Bedankt voor het aanmaken van een nieuwe vacature
  • Bedankt voor het abonneren op de nieuwsbrief
  • Bedankt voor het abonneren op ons Magazine
  • Bedankt voor het adverteren
  • Bedankt voor het tippen van de redactie
  • Bedankt voor het wijzigen van uw adres
  • Bedrijf
  • Bedrijf toevoegen
  • Bedrijvengids
  • CEO Jean-Paul Weterings van Exertis Benelux over Microsoft Teams:
  • Circulaire-IT magazine
  • Cloud Expo 2025 Video interviews
  • Cloudworks magazine
  • Colofon
  • Compliant en veilig met Microsoft Teams
  • Contact
  • Cookie verklaring
  • Datacenter works magazine
  • De Nationale CyberSecurity Monitor 2020
  • Digitaal dossier
    • Benieuwd naar het ecosysteem van MS Teams?
    • Deelnemen aan het digitaal dossier rondom Circulaire IT?
  • Digitale telecomorganisatie
  • Disclaimer
  • Evenementen
  • Evenementen
  • Event Archive Item
  • Event Detail
  • GD Archive Item
  • Grote vraag naar Adoptify-ondersteuning van Microsoft 365 en MS Teams
  • Home
  • InfoSecurity Magazine
  • ITchannelPRO magazine
  • Jabra Evolve2-headsets zetten de nieuwe standaard
  • Locatie
  • Logitech & Microsoft: al veertig jaar een goed huwelijk
  • lorem20254
  • Lydis met Yealink koploper in MS Teams-hardware
  • Magazines
  • Nieuwsbrief
  • Nuvias UC; specialist bij uitstek
  • Over ITchannelPRO
  • Plaats een vacature
  • Place Archive Item
  • Place Detail
  • Places
  • Poly: de kracht achter waardevol menselijk contact en samenwerken
  • Privacybeleid
  • Ronde tafel “digitale soevereiniteit”
  • Stapsgewijs overstappen van Skype for Business naar MS Teams is noodzaak
  • Start-up Anyroute biedt resellers platform met telefonie via Microsoft Teams
  • Telefonie of communicatie, het is een groot verschil
  • Terms and Conditions
  • ThemaTeam stelt het werkveld en de belevingswereld van medewerkers voorop
  • Tip de redactie
  • Vacature dashboard
  • Vacatures
  • Video
  • Visie Mark Meerbeek van Ditox op toekomst van (samen)werken
  • Voice-DNA voor de digitale werkplek
  • Whitepaper Nieuwe rol van het dealerkanaal in online marketing en sales
  • Wijzigen
  • Zoekpagina

© 2022 ITchannelPRO | Beheer: Growing Lemon