• Nieuwsbrief
  • Adverteren en contentmarketing
  • Contact
ITchannelPRO
  • Nieuws
  • Achtergrond
  • Evenementen
  • Video
  • Magazines
    • Alle Magazines
  • Vacatures
  • Personalia
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten
ITchannelPRO
  • Nieuws
  • Achtergrond
  • Evenementen
  • Video
  • Magazines
    • Alle Magazines
  • Vacatures
  • Personalia
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten
ITchannelPRO
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten

Enreach 1Banner_Marieke_Bita Capestone Capestone-1144x350 C-IT community

Hoe je digitale veiligheid versterkt met slimme marketingaanpak

09-04-2025
Ernst-YD-399x400
Deel op LinkedinDeel op FacebookDeel via WhatsappDeel via mail

Ernst-YD-399x400Je laat de voordeur toch ook niet openstaan als je weggaat? Maar hoe zit het met je digitale deur? De Werelddag voor Veiligheid en Gezondheid op het Werk op 28 april is een goed moment om stil te staan bij veilige werkomgevingen. Niet alleen fysiek, maar ook digitaal. Met NIS2 in aantocht wordt digitale weerbaarheid steeds strategischer. Toch komt communicatie er vaak bekaaid vanaf. Veel organisaties investeren in tooling, maar vergeten de vertaalslag naar gedrag. Terwijl dát precies is waar marketing het verschil kan maken.

IT-teams bouwen aan robuuste omgevingen. Maar als gebruikers niet begrijpen wat er verandert, is er weinig gewonnen. En daar blijft marketing te vaak hangen in ‘even een tekstje’ of ‘zet maar wat op LinkedIn’. Juist bij thema’s als veilig werken, bewustwording of gedragsverandering is oppervlakkige content geen oplossing. Je hebt verhalen nodig die blijven hangen. Herkenbare situaties, slimme framing, ritme in je boodschap. Niet één keer zenden, maar bouwen aan herkenning door herhaling.

Verteller

Marketing is hier geen zender, maar de verteller. Geen losse campagne, maar een proces. Het vraagt om inhoud die aansluit op verschillende lagen in de organisatie. Van technische uitleg voor het IT-team tot concrete handelingsperspectieven voor gebruikers. Dat betekent: de juiste toon, het juiste kanaal en vooral eigenaarschap in je uitvoering. Niet wachten op perfectie, maar dóén, testen en bijsturen. Begin wel met een strategie – het waarom, wat en hoe. Net zoals je dat in IT en security ook doet.

Denk aan dashboards, meldingen en rapportages. Die laten zien wat er technisch gebeurt, maar zeggen niets over het gedrag daarachter. Wie klikt er toch? Waarom gebeurt het nog steeds? Welke mensen blijven vasthouden aan oude patronen? Die inzichten vertaal je niet met cijfers, maar met verhalen. Dáár zit de kracht van marketing. Niet als sluitpost, maar als aanjager van gedragsverandering.

context en consistentie

Met momenten als Bevrijdingsdag en Nationale Offlinedag in zicht ligt er een kans. Die dagen gaan over ruimte, rust en herijking. Precies wat je kunt gebruiken in je contentstrategie. Geen angstcampagnes of technische whitepapers, maar context, menselijkheid en duidelijke keuzes. Geen overkill, wel consistentie.

Veilig digitaal werken vraagt niet alleen om systemen, maar om communicatie die raakt. Dus de vraag is niet alleen hoe open jouw digitale deur staat, maar ook: hoe goed leg jij uit waarom die deur op slot moet?

Ernst Veen is een marketeer die IT- en Cybersecuritybedrijven helpt groeien.

Tags: columnsecurity

GerelateerdeBerichten

AFIBER-Jochem-de-Gruyter 3

Zomercolumn Jochem de Gruyter – AFIBER

2025/08/01
jelle sewan

Zomercolum Jelle de Bruijn – Sewan

2025/07/29
Volgend bericht
Rob Lanen nieuwe CFO van Interstellar Group

Rob Lanen nieuwe CFO van Interstellar Group

Uitgelichte Vacatures

TP-link-logo-400

TP-Link zoekt: Business Administration Specialist

door Rashid Niamat
15-07-2025
0

TP-link-logo-400

TP-Link zoekt: Inside Sales Executive

door Rashid Niamat
15-07-2025
0

TP-link-logo-400

TP-Link zoekt: Pre Sales Engineer

door Rashid Niamat
15-07-2025
0

Upcoming Event

NLconnect Breeduit Jaarcongres 2025

11-09-2025 - 20:00

Vision Unfold

23-09-2025 @ 13:00 , more

Smart Living Society: slimmer en vitaal thuiswonen

24-09-2025 - 19:30

Omada Solution X Partner Event 2025

10-09-2025 - 15:00

European Resilience Summit – Den Haag

14-10-2025 @ 10:00 , more
View All Events
Bekijk alle evenementen
itchannelpro logo

ITchannelPRO is hét kennisplatform voor de circa 10.000 Telecom en IT-business partners en geldt als de primaire informatiebron in het IT-kanaal in Nederland.

Overige publicaties
Circulaire IT
DatacenterWorks
InfosecurityMagazine
CloudWorks
Business & IT

Over ITchannelPRO

  • Over ITchannelPRO
  • Tip de redactie
  • Adverteren en contentmarketing
  • Nieuwsbrief
  • Abonneren
  • Adreswijziging doorgeven
  • Contact

Contact

Varenmeent 5
1218 AN Hilversum

035 204 1000
info@itchannelpro.nl

ITchannelPRO is onderdeel van LuteijnMedia BV

  • Privacybeleid
  • Algemene voorwaarden
  • Disclaimer
  • Colofon

© 2022 ITchannelPRO | Beheer: Growing Lemon

Altijd op de hoogte blijven?

Wil je niks missen? We houden je dagelijks op de hoogte van het laatste nieuws! Je kunt je aanmelden voor onze nieuwsbrieven door het formulier in te vullen.

Wil je de nieuwsbrief uiteindelijk toch niet meer ontvangen? Geen probleem! Je kunt je op elk moment weer afmelden.

Inschrijven
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten
  • ‘Integratie Teams en Xelion geeft keuzevrijheid’
  • ‘Partners zijn de belangrijkste schakel’
  • Aboneren CloudWorks
  • Aboneren InfoSecurity Magazine
  • Abonneren
  • Abonneren Datacenter works
  • Adreswijziging doorgeven
  • Adverteren en contentmarketing
  • Adverteren in ITchannelPRO Magazine #1
  • bedankt voor het aanmaken van contact
  • Bedankt voor het aanmaken van een bericht
  • Bedankt voor het aanmaken van een nieuw evenement
  • Bedankt voor het aanmaken van een nieuwe vacature
  • Bedankt voor het abonneren op de nieuwsbrief
  • Bedankt voor het abonneren op ons Magazine
  • Bedankt voor het adverteren
  • Bedankt voor het tippen van de redactie
  • Bedankt voor het wijzigen van uw adres
  • Bedrijf
  • Bedrijf toevoegen
  • Bedrijvengids
  • CEO Jean-Paul Weterings van Exertis Benelux over Microsoft Teams:
  • Circulaire-IT magazine
  • Cloudworks magazine
  • Colofon
  • Compliant en veilig met Microsoft Teams
  • Contact
  • Cookie verklaring
  • Datacenter works magazine
  • De Nationale CyberSecurity Monitor 2020
  • Digitaal dossier
    • Benieuwd naar het ecosysteem van MS Teams?
    • Deelnemen aan het digitaal dossier rondom Circulaire IT?
  • Digitale telecomorganisatie
  • Disclaimer
  • Evenementen
  • Evenementen
  • Event Archive Item
  • Event Detail
  • GD Archive Item
  • Grote vraag naar Adoptify-ondersteuning van Microsoft 365 en MS Teams
  • Home
  • InfoSecurity Magazine
  • ITchannelPRO magazine
  • Jabra Evolve2-headsets zetten de nieuwe standaard
  • Locatie
  • Logitech & Microsoft: al veertig jaar een goed huwelijk
  • lorem20254
  • Lydis met Yealink koploper in MS Teams-hardware
  • Magazines
  • Nieuwsbrief
  • Nuvias UC; specialist bij uitstek
  • Over ITchannelPRO
  • Plaats een vacature
  • Place Archive Item
  • Place Detail
  • Places
  • Poly: de kracht achter waardevol menselijk contact en samenwerken​
  • Privacybeleid
  • Stapsgewijs overstappen van Skype for Business naar MS Teams is noodzaak
  • Start-up Anyroute biedt resellers platform met telefonie via Microsoft Teams
  • Telefonie of communicatie, het is een groot verschil
  • Terms and Conditions
  • ThemaTeam stelt het werkveld en de belevingswereld van medewerkers voorop
  • Tip de redactie
  • Vacature dashboard
  • Vacatures
  • Video
  • Visie Mark Meerbeek van Ditox op toekomst van (samen)werken
  • Voice-DNA voor de digitale werkplek
  • Whitepaper Nieuwe rol van het dealerkanaal in online marketing en sales
  • Wijzigen
  • Zoekpagina

© 2022 ITchannelPRO | Beheer: Growing Lemon