• Nieuwsbrief
  • Adverteren en contentmarketing
  • Contact
ITchannelPRO
  • Nieuws
  • Achtergrond
  • Evenementen
  • Vacatures
  • Magazines
    • ITchannelPRO
    • Datacenter works
    • Cloudworks
    • InfoSecurity
  • e-Papers
  • Personalia
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten
ITchannelPRO
  • Nieuws
  • Achtergrond
  • Evenementen
  • Vacatures
  • Magazines
    • ITchannelPRO
    • Datacenter works
    • Cloudworks
    • InfoSecurity
  • e-Papers
  • Personalia
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten
ITchannelPRO
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten

Xelion Circulaire IT

Xiaomi haalt meer omzet uit smartphones dan tv’s en laptops

25-11-2020
Deel op LinkedinDeel op FacebookDeel via WhatsappDeel via mail

Xiaomi heeft in het afgelopen kwartaal 47,5 procent meer omzet uit smartphones gehaald. De omzet uit tv’s en laptops nam slechts met 2,6 procent toe. Hierdoor hebben smartphones logischerwijs een groter aandeel in de omzet van Xiaomi ten opzichte van vorig jaar. Dit meldt Xiaomi zelf in een toelichting op de kwartaalcijfers.

Xiaomi leverde in het derde kwartaal van 2020 46,6 miljoen smartphones, een stijging van 45,3 procent in vergelijking met dezelfde periode vorig jaar. Deze stijging schrijft Xiaomi deels toe aan gestegen leveringen in China. In het thuisland steeg ook de gemiddelde verkoopprijs van smartphones, met 14,7 procent.

Ook groei in West-Europa

Xiaomi noemt ook West-Europa als regio van stevige groei en gestegen gemiddelde verkoopprijs. In West-Europa en wereldwijd zou Xiaomi inmiddels de derde positie innemen op de smartphonemarkt, waarbij Xiaomi verwijst naar marktcijfers van onderzoeksbureau Canalys.

Nieuwe toestellen

Xiaomi introduceerde in het derde kwartaal onder andere de Mi 10 Ultra, Mi 10T en Mi 10T Pro, en de K30 Ultra en Redmi K30S Ultra. De Ultra-modellen verschenen niet in Europa. In de eerste tien maanden van 2020 verkocht Xiaomi wereldwijd 8 miljoen smartphones met een verkoopprijs van 300 euro of meer, waarmee het bedrijf wil onderstrepen dat het ook de hogere segmenten van de smartphonemarkt bedient.

Minder groei in andere segmenten

De overige segmenten vertoonden minder spectaculaire groei. De kwartaalomzet uit IoT & Lifestyle, waar onder andere wearables, laptops en tv’s onder vallen, nam met 16,1 procent toe en de omzetstijging uit tv’s en laptops bedroeg 2,6 procent. Smartphones zijn daarmee verantwoordelijk voor 66 procent van Xiaomi’s omzet, waar dat vorig jaar 60 procent was. Het aandeel van IoT & Lifestyle in de omzet nam af van 29 procent vorig jaar naar 25 procent en ook het aandeel van omzet uit internetdiensten daalde, van 9,9 naar 8 procent.

Bron: Xiaomi

Tags: kwartaalcijfersXiaomi

GerelateerdeBerichten

Nederlandse zakelijke telecomomzet groeit met 3 procent in Q1 2022

2022/07/15

‘Solide resultaten’ Q1 2022 voor VodafoneZiggo

2022/05/11
Volgend bericht

Stapsgewijs overstappen van Skype for Business naar MS Teams is noodzaak

Uitgelichte Vacatures

Vacature voor een Accountmanager (Medior/Senior)

door Rashid Niamat
20-01-2023
0

Vacature voor een Technisch Consultant (M365/Azure)

door Rashid Niamat
20-01-2023
0

Vacature voor een IT-consultant

door Rashid Niamat
20-01-2023
0

Bekijk alle vacatures

Aankomende events

Hannover Messe 2023

17-05-2023 @ 09:00 , more

GIoTS 2023

19-06-2023 @ 10:00 , more

Kick off event Smart Living Society 2023

25-02-2023 @ 15:00 , more

Nieuwe businesskansen met 5G

17-02-2023 - 17:00

Het Digital Ecosystems Institute Jaarevent 2023 – De Dans van de Digitale Zwerm

16-02-2023 - 18:00
Bekijk alle evenementen
Bekijk alle evenementen
ITchannelPRO

ITchannelPRO is hét kennisplatform voor de circa 10.000 Telecom en IT-business partners en geldt als de primaire informatiebron in het IT-kanaal in Nederland.

Overige publicaties
Circulaire IT
DatacenterWorks
InfosecurityMagazine
CloudWorks
Business & IT

Over ITchannelPRO

  • Over ITchannelPRO
  • Tip de redactie
  • Adverteren en contentmarketing
  • Nieuwsbrief
  • Abonneren
  • Adreswijziging doorgeven
  • Contact

Contact

Varenmeent 5
1218 AN Hilversum

035 204 1000
[email protected]

ITchannelPRO is onderdeel van LuteijnMedia BV

  • Privacybeleid
  • Algemene voorwaarden
  • Disclaimer
  • Colofon

© 2022 ITchannelPRO - webdesign marketing bureau Yeps.nl.

Geen resultaten
Bekijk alle resultaten
  • Home
  • Nieuws
    • Algemeen nieuws
    • Cloud
    • Datacenters
    • Distributeurs
    • Security
    • Telecom
  • Achtergrond
  • Evenementen
  • Vacatures
  • Magazines
    • ITchannelPRO
    • Datacenter works
    • Cloudworks
    • InfoSecurity
  • Digitaal Dossier
  • Personalia
  • Nieuwsbrief
  • Adverteren en contentmarketing
  • Inloggen
  • Aanmelden
  • Contact

© 2022 ITchannelPRO - webdesign marketing bureau Yeps.nl.

Altijd op de hoogte blijven?

Wil je niks missen? We houden je dagelijks op de hoogte van het laatste nieuws! Je kunt je aanmelden voor onze nieuwsbrieven door het formulier in te vullen.

Wil je de nieuwsbrief uiteindelijk toch niet meer ontvangen? Geen probleem! Je kunt je op elk moment weer afmelden.

Inschrijven

Hallo lezer, onze website maakt gebruik van cookies. Waarom we dat doen? Deze cookies zijn nodig om de site zo goed mogelijk te laten functioneren én zodat we je kunnen voorzien van informatie en advertenties die bij jouw interesses passen. Door verder te klikken op onze website, accepteer je de cookies en vergelijkbare technieken.

Privacyoverzicht

Bepaal welke cookies u wilt toestaan.
U kunt deze instellingen op elk gewenst moment wijzigen. Dit kan er echter toe leiden dat sommige functies niet langer beschikbaar zijn. Raadpleeg de helpfunctie van uw browser voor informatie over het verwijderen van cookies.

MEER INFORMATIE OVER DE COOKIES DIE WE GEBRUIKEN.

Met de schuifregelaar kunt u verschillende soorten cookies in- of uitschakelen:

Cookies instellen
Technisch noodzakelijke of functionele cookies: deze cookies houden anoniem statistieken bij en zijn vereist voor het optimaal functioneren van onze website. Zonder deze cookies kan de werking van de website niet worden gegarandeerd, om deze reden kun je deze cookies ook niet weigeren. Je kunt de cookies eventueel wel verwijderen in je browserinstellingen.

Analytische cookies: deze cookies verzamelen informatie over jouw gedrag op onze website, maar gebruiken we bijvoorbeeld ook om bezoekersstatistieken bij te houden. Deze informatie helpt ons om onze websitebezoekers beter te begrijpen, waardoor we de website continue kunnen optimaliseren.

Tracking cookies: deze worden gebruikt voor het verzamelen van surfinformatie. Bijvoorbeeld door mogelijke interesse tijdens het gebruik van de website te volgen. Door middel van tracking cookies kunnen netwerken informatie verzamelen welke advertenties al zijn bezocht en naar welke specifiek is verder gekeken.

Third-party cookie/advertentie cookie: advertentiecookies brengen je surfgedrag in kaart voor advertentienetwerken. Door middel van deze cookies kunnen deze netwerken je advertenties aanbieden die aansluiten bij jouw interesses. Ook voorkomen deze cookies dat dezelfde advertentie niet meerdere mailen aan dezelfde gebruiker wordt getoond. [LinkedIn cookies, Facebook cookies, Salesfeed cookies, Hotjar]

Strikt noodzakelijke cookies

Strikt noodzakelijke cookies kunnen niet worden uitgeschakeld. Deze cookies slaan geen persoonsgegevens op. Deze cookies zorgen er bijvoorbeeld voor dat de inhoud van de website snel geladen wordt en dat wij jou essentiële beveiligingsmaatregelen kunnen bieden.

Deze cookies kan je niet uitschakelen.

Analytische cookies

Deze site gebruikt Google Analytics om anonieme informatie zoals bezoekersaantallen en meest populaire pagina's te verzamelen.

Door deze cookie aan te laten staan help je onze site te verbeteren.

Schakel eerst strikt noodzakelijke cookies in om je voorkeuren op te slaan!

Privacyvbeleid

Meer informatie over ons Cookiebeleid