• Nieuwsbrief
  • Adverteren en contentmarketing
  • Contact
ITchannelPRO
  • Nieuws
  • Achtergrond
  • Evenementen
  • Vacatures
  • Magazines
    • Alle Magazines
  • e-Papers
  • Personalia
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten
ITchannelPRO
  • Nieuws
  • Achtergrond
  • Evenementen
  • Vacatures
  • Magazines
    • Alle Magazines
  • e-Papers
  • Personalia
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten
ITchannelPRO
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten

Xelion Circulaire IT 2023Gamma copaco gamma-copaco-teams

WeSeeDo: slim beeldbellen met een menselijke maat

27-12-2019
weseedo-slim-beeldbellen-met-een-menselijke-maat
Deel op LinkedinDeel op FacebookDeel via WhatsappDeel via mail

Sta je nog geen week in de KPN API Store, win je gelijk de API Store Award 2019 voor Best Demo Master. Sinds het recent activeren van WeSeeDo Direct in de API Store van de operator, is het leven van oprichter Iebele Otten en zijn team nóg hectischer geworden.

Het was februari dat TBM het laatst met Otten sprak, maar wat is er in die korte tijd alweer veel veranderd rond het Groningse bedrijf, dat met WeSeeDo menselijk beeldbellen op de kaart heeft gezet. Zo zijn er in die tijd het ISO 27001 certificaat rondom veiligheid en het NEN 7510 certificaat rondom het patiëntendossier verkregen. Dat eerste is van cruciaal belang als je wilt samenwerken met Arbo-diensten. Want per 1 januari 2020 is samenwerken met een ISO 27001 gecertificeerde leverancier verplicht. Ook ziekenhuizen, huisartsenpraktijken en advocaten vragen hier steeds meer om. “We draaien nu ook enkele pilots met de gemeente Amsterdam, en die gaat daarin nog verder. Voor ons geen probleem”, stelt Otten.

Kernwaarden

Maar nog belangrijker is dat de afgelopen periode de kernwaarden van WeSeeDo zijn vastgelegd, benadrukt hij. “Allereerst hebben we het dan over menselijkheid. Dat gaat verder dan persoonlijk en betekent dat we de techniek in de processen menselijk houden. De tweede kernwaarde is gemak, want iets dat technisch eenvoudig is, hoeft niet altijd makkelijk voor de gebruiker te zijn. De derde waarde omhelst veiligheid; denk aan zaken als AVG of het beheren van data in Nederland.” De kernwaarden zijn terug te vinden in de producten van WeSeeDo, want daarin staan stabiliteit, status, gemak, veiligheid én eenvoud centraal. “Het internet holt veel uit wat menselijk is. Techniek wordt door mensen vaak ingezet als houvast, daar kun je je achter verschuilen. Zo zetten we ons af tegen traditioneel Unified Communication, met z’n agenda, documentbeheer en registratie van gesprekken. Dat lijkt me meer een moderne prikklok waarmee je je doel voorbijstreeft. Ik zit wel in de IT, maar ben van oorsprong instrumentenmaker. En 95 procent van de mensen kan niet met computers overweg, daarom werken veel programma’s niet. Dat inbouwen van onze kernwaarden is dan ook key. Een eenvoudige WebRTCoplossing tussen twee computers kun je met gemak binnen een dag bouwen. Maar een goed doordachte oplossing die veilig en toegankelijk is, én werkt via alle browsers en hardware, zeker niet.

Direct een hit

WeSeeDo richt zich met WeSeeDo Persoonlijk (voor het voeren van een gesprek waarbij beide bellers elkaar zien) en WeSeeDo Direct (waarbij je mee kunt kijken met de beller) op communicatie tussen personen en organisaties waar geen directe relatie mee is. Denk aan artsen, advocaten, ambtenaren bij gemeenten of helpdesks. “Met WeSeeDo Direct kan een ambtenaar als je bijvoorbeeld je bouwvergunning invult via de nieuwe feature op je scherm meekijken. Of een servicemonteur kan op afstand zien wat er mis is met je router of je CV-ketel. En met WeSeedo Persoonlijk kun je een tweerichting beeldgesprek voeren, bijvoorbeeld met je huisarts.” In alle gevallen kun je als aanbieder een gesprek opstarten door een sms met een link te versturen. Als de klant/gebruiker op de link klikt, kan het gesprek direct beginnen. Makkelijker kan niet. In alle voorbeelden hierboven zie je dat WeSeeDo zorgt voor een menselijk en eenvoudig contact, waarbij je ook problemen en frustratie voorkomt. En vaak efficiënt, omdat het een huisbezoek overbodig kan maken. WeSeeDo Direct is overigens pas dit jaar geïntroduceerd en nu al een groot succes. WeSeeDo blijft nadrukkelijk ver van zakelijke communicatie. “Waar de UC en de PBX’en zitten, dat is niet ons gebied. Daar kennen mensen elkaar en liggen de belangen en verhoudingen anders.”

Partnerkanaal

Overigens hebben partijen in de zakelijke markt wel degelijk interesse in de producten van WeSeeDo. “Bij telecomleverancier VCare, gespecialiseerd in huisartsenposten, zitten we al in de PBX-software ingebouwd. En met een aantal grote hosted-voiceaanbieders zijn we in gesprek om te koppelen. Vooral de grote hebben interesse, de kleintjes denken vaak: dat kan ik zelf ook wel bouwen voor minder geld. En dan gebeurt er vervolgens niks.” En KPN dus, waar WeSeeDo in de API Store van KPN zit. “Mooi dat we meteen een award winnen. Het is voor een verkoper natuurlijk ook geweldig als hij direct een demo kan geven, zonder dat ze in de backoffice eerst allemaal vinkjes aan en uit moeten zetten. Naast een prijs als opsteker is de belangstelling bij de klanten ook groot, met de callcenters voorop.” Het geeft ook aan dat WeSeeDo wil groeien via partners. “We hebben in het begin zelf klanten geacquireerd, omdat niemand wil instappen als je geen referenties hebt. Met een paar klanten houd je bovendien feeling met de markt. Maar er zijn zoveel mogelijkheden, dat kunnen we allemaal niet aan.” In ons vorige gesprek gaf Otten al aan via het resellerkanaal verder te willen groeien. “Dat loopt nog niet, omdat ze het niet snappen. Dat neem ik ze niet kwalijk, we zitten nog in de opstartfase. Nu we zaken gaan doen met de hosted voice distributiepartners, zal dat zeker sneller gaan. Het is aan ons om de markt rijp te maken, en dan kan ieder voor zich bepalen of hij op de rijdende trein wil stappen en meeprofiteren. We zien nu al bij partners dat ze blij zijn dat ze een goed verhaal hebben voor hun klant én toegevoegde waarde leveren. Als we Otten vragen naar de ambities voor 2020, moet hij lachen: “Een leuk bedrijf opbouwen, waar we plezier in hebben.

Organisch groeien, dat gaat soms al harder dan we verwachten. En een geoliede machine door ontwikkelen, om partners aan te schakelen en te helpen met de inrichting van hun klantenproces.” Focus is belangrijk en dat was ook de reden dat Otten recent zijn reselleractiviteiten Ellie Telecom heeft verkocht aan de Sollie Groep, om zich nog meer te kunnen richten op het snelgroeiende succes van WeSeeDo. En succes is leuk, maar het allerbelangrijkste voor de ondernemer blijven de momenten dat hij een tevreden gebruiker spreekt. “Het is zo mooi als je echt iets kunt toevoegen waar iedereen blij van wordt. Zoals bijvoorbeeld het helpen van een zieke baby van acht maanden oud. Daar doen we het voor.”

GerelateerdeBerichten

KPN Foto Maurice

Interview KPN IoT met Maurice Janssen Duijghuijsen

2023/03/20
stroomleveranciers - stroom - stroommast

Terugblikken op het wederverkopen van stroom door het kanaal

2023/03/20
Volgend bericht
-topmerken-in-vernieuwd-portfolio-bieden-kansen-voor-resellers-

‘Topmerken in vernieuwd portfolio bieden kansen voor resellers’

Uitgelichte Vacatures

Account Manager Carriers & Connectivity

door Rashid Niamat
22-02-2023
0

Vacature voor een Projectleider ICT

door Rashid Niamat
22-02-2023
0

Vacature voor een Technisch Consultant (M365/Azure)

door Rashid Niamat
22-02-2023
0

Bekijk alle vacatures

Aankomende events

whitesky.cloud het Cloud throughout event

28-03-2023 - 14:00

Lezing Secior

22-03-2023 - 18:00

IBC2023

15-09-2023 @ 09:00 , more

Herontdek de IT-wereld tijdens de Gaia Data Experience

05-04-2023 - 17:00

Gamma Communications Teams Event 2023

17-04-2023 - 17:00
Bekijk alle evenementen
Bekijk alle evenementen
ITchannelPRO

ITchannelPRO is hét kennisplatform voor de circa 10.000 Telecom en IT-business partners en geldt als de primaire informatiebron in het IT-kanaal in Nederland.

Overige publicaties
Circulaire IT
DatacenterWorks
InfosecurityMagazine
CloudWorks
Business & IT

Over ITchannelPRO

  • Over ITchannelPRO
  • Tip de redactie
  • Adverteren en contentmarketing
  • Nieuwsbrief
  • Abonneren
  • Adreswijziging doorgeven
  • Contact

Contact

Varenmeent 5
1218 AN Hilversum

035 204 1000
[email protected]

ITchannelPRO is onderdeel van LuteijnMedia BV

  • Privacybeleid
  • Algemene voorwaarden
  • Disclaimer
  • Colofon

© 2022 ITchannelPRO - webdesign marketing bureau Yeps.nl.

Geen resultaten
Bekijk alle resultaten
  • Home
  • Nieuws
    • Algemeen nieuws
    • Cloud
    • Datacenters
    • Distributeurs
    • Security
    • Telecom
  • Achtergrond
  • Evenementen
  • Vacatures
  • Magazines
    • ITchannelPRO
    • Datacenter works
    • Cloudworks
    • InfoSecurity
  • Digitaal Dossier
  • Personalia
  • Nieuwsbrief
  • Adverteren en contentmarketing
  • Inloggen
  • Aanmelden
  • Contact

© 2022 ITchannelPRO - webdesign marketing bureau Yeps.nl.

Altijd op de hoogte blijven?

Wil je niks missen? We houden je dagelijks op de hoogte van het laatste nieuws! Je kunt je aanmelden voor onze nieuwsbrieven door het formulier in te vullen.

Wil je de nieuwsbrief uiteindelijk toch niet meer ontvangen? Geen probleem! Je kunt je op elk moment weer afmelden.

Inschrijven

Hallo lezer, onze website maakt gebruik van cookies. Waarom we dat doen? Deze cookies zijn nodig om de site zo goed mogelijk te laten functioneren én zodat we je kunnen voorzien van informatie en advertenties die bij jouw interesses passen. Door verder te klikken op onze website, accepteer je de cookies en vergelijkbare technieken.

Privacyoverzicht

Bepaal welke cookies u wilt toestaan.
U kunt deze instellingen op elk gewenst moment wijzigen. Dit kan er echter toe leiden dat sommige functies niet langer beschikbaar zijn. Raadpleeg de helpfunctie van uw browser voor informatie over het verwijderen van cookies.

MEER INFORMATIE OVER DE COOKIES DIE WE GEBRUIKEN.

Met de schuifregelaar kunt u verschillende soorten cookies in- of uitschakelen:

Cookies instellen
Technisch noodzakelijke of functionele cookies: deze cookies houden anoniem statistieken bij en zijn vereist voor het optimaal functioneren van onze website. Zonder deze cookies kan de werking van de website niet worden gegarandeerd, om deze reden kun je deze cookies ook niet weigeren. Je kunt de cookies eventueel wel verwijderen in je browserinstellingen.

Analytische cookies: deze cookies verzamelen informatie over jouw gedrag op onze website, maar gebruiken we bijvoorbeeld ook om bezoekersstatistieken bij te houden. Deze informatie helpt ons om onze websitebezoekers beter te begrijpen, waardoor we de website continue kunnen optimaliseren.

Tracking cookies: deze worden gebruikt voor het verzamelen van surfinformatie. Bijvoorbeeld door mogelijke interesse tijdens het gebruik van de website te volgen. Door middel van tracking cookies kunnen netwerken informatie verzamelen welke advertenties al zijn bezocht en naar welke specifiek is verder gekeken.

Third-party cookie/advertentie cookie: advertentiecookies brengen je surfgedrag in kaart voor advertentienetwerken. Door middel van deze cookies kunnen deze netwerken je advertenties aanbieden die aansluiten bij jouw interesses. Ook voorkomen deze cookies dat dezelfde advertentie niet meerdere mailen aan dezelfde gebruiker wordt getoond. [LinkedIn cookies, Facebook cookies, Salesfeed cookies, Hotjar]

Strikt noodzakelijke cookies

Strikt noodzakelijke cookies kunnen niet worden uitgeschakeld. Deze cookies slaan geen persoonsgegevens op. Deze cookies zorgen er bijvoorbeeld voor dat de inhoud van de website snel geladen wordt en dat wij jou essentiële beveiligingsmaatregelen kunnen bieden.

Deze cookies kan je niet uitschakelen.

Analytische cookies

Deze site gebruikt Google Analytics om anonieme informatie zoals bezoekersaantallen en meest populaire pagina's te verzamelen.

Door deze cookie aan te laten staan help je onze site te verbeteren.

Schakel eerst strikt noodzakelijke cookies in om je voorkeuren op te slaan!

Privacyvbeleid

Meer informatie over ons Cookiebeleid