• Nieuwsbrief
  • Adverteren en contentmarketing
  • Contact
ITchannelPRO
  • Nieuws
  • Achtergrond
  • Evenementen
  • Vacatures
  • Magazines
    • ITchannelPRO
    • Datacenter works
    • Cloudworks
    • InfoSecurity
  • Digitaal Dossier
  • Personalia
Geen resultaat
Bekijk alle resultaten
ITchannelPRO
  • Nieuws
  • Achtergrond
  • Evenementen
  • Vacatures
  • Magazines
    • ITchannelPRO
    • Datacenter works
    • Cloudworks
    • InfoSecurity
  • Digitaal Dossier
  • Personalia
Geen resultaat
Bekijk alle resultaten
ITchannelPRO
Geen resultaat
Bekijk alle resultaten

X2com Xelion

Richard Jansen over de cultuur van Pocos

‘Kiezen voor kwaliteit en samenwerking’

20-05-2022
Richard-Pocos
Deel op LinkedinDeel op FacebookDeel via WhatsappDeel via mail

Richard Jansen is sinds kort algemeen directeur van Pocos. Hij heeft het stokje overgenomen van de twee oprichters Simon Poels en Jordi Smits. Hij spreekt met ITchannelPRO over de cultuur van het bedrijf en de sterke groei van de afgelopen twee jaar.

Richard-PocosPocos is een organisatie waar techniek bepalend is. Dat is inherent aan de diensten die men levert: telecom- en IP-diensten aan partners. Die gebruiken de diensten als halffabricaten en zorgen daarmee voor passende oplossingen voor hun klanten. Daarom is het zo belangrijk dat juist die wholesale-diensten van Pocos het altijd doen. “Als onze diensten het niet doen, heeft de partner een probleem omdat veel andere diensten dan ook onbereikbaar zijn. Daarom besteden wij bijzonder veel aandacht aan maximale uptime en beschikbaarheid”, geeft Richard aan.

Verandertraject

Dat was vanaf dag 1 bij Pocos al het geval, maar toch hebben de oprichters gezien dat het nog beter kan. Er loopt een verandertraject met als doel nog beter te worden dan men nu al is. Daarbij hoort ook dat de twee oprichters vrijwillig een stap terug hebben gedaan. Zij blijven als actieve aandeelhouders nauw betrokken bij het bedrijf en kunnen zich nu weer meer richten op techniek, in plaats van het leidinggeven. “Simon en Jordi wilden nadrukkelijk zelf een stap opzij zetten. Zij maken op eigen verzoek geen deel uit van het nieuwe directieteam van drie personen”, zegt Richard.

Het verandertraject dat nu loopt, heeft alles te maken met het waarmaken van het ‘Always On’-streven voor elke dienst. Partners en hun eindklanten moeten blindelings kunnen vertrouwen op de kwaliteit van de diensten die Pocos levert. Pocos wil het goede trackrecord nog verder verbeteren. Dat betekent intern meer volgens regels werken, ook al is het een bedrijf met een andere cultuur. Richard: “We zien dat het inrichten van change- en projectmanagement nog beter kan. Alles is nu gewoon nog beter op elkaar afgestemd. Er worden geen changes doorgevoerd zonder een uitgebreide POC- en testfase. De partners en klanten mogen nooit een proefkonijn zijn.“

De Pocos-cultuur

Richard is ervan overtuigd dat er een Pocos-cultuur bestaat. “Die zit in onze kernwaarden. We vragen ons voor elke stap en besluit af of de partner daar beter van wordt. Als het geen meerwaarde biedt, doen we het gewoon niet. Zo simpel is het.” Bij die cultuur hoort ook dat men zich echt verdiept in de diensten die worden geleverd en de business van de partner. Beide zijn niet statisch, IT verandert constant. En ook Pocos ontwikkelt de wholesale-diensten en partners bouwen op basis daarvan hun portfolio ook steeds verder uit. “Iedere medewerker bij Pocos moet dat leuk vinden en ook begrijpen”, zegt Richard. “Doorvragen is hier eerder de regel dan uitzondering. Minstens zo belangrijk is dat wij allemaal inzien dat samenwerken niet iets is dat je alleen doet met je directe collega’s. Leveranciers en afnemers zijn voor ons echt partners. Partijen waarmee je samenwerkt en waar nodig intensief mee communiceert.”

Groei

Die eigenschappen leggen Pocos duidelijk geen windeieren. Het bedrijf is sinds 2019 fors gegroeid. Voor de pandemie waren er 25 collega’s, begin 2022 zijn het er 30. In twee jaar tijd zijn er ook 200 nieuwe partners opgetekend. Richard: “We zijn daarmee goed op weg om onze ambitie waar te maken: de grootste onafhankelijke Nederlandse wholesale-aanbieder van connectiviteit worden.”

Het is een behoorlijke prestatie: met een betrekkelijk kleine groei van het personeelsbestand toch een verdubbeling van het aantal partners realiseren. En toch is dat wat Richard betreft geen toeval. Automatiseren en standaardiseren zijn ook bij Pocos de regel. Alleen zo is groei te faciliteren en kan worden voldaan aan de eisen van partners. “Laten we wel zijn, een partner die van 9 tot 5 werkt, is de uitzondering. Men wil ook ‘s avonds of in het weekend een order kunnen inschieten, bevestigd krijgen en het liefst ook nog een opleverdatum gemaild krijgen. Dat deel van de processen moet volledig geautomatiseerd en altijd beschikbaar zijn.”

Kiezen voor kwaliteit

Tegelijk moet er wel menselijk contact mogelijk blijven. Partners moeten kunnen bellen. Medewerkers van Pocos kunnen juist dankzij die verregaande automatisering en standaardisering de telefoon blijven opnemen. Of het nu gaat om het beantwoorden van een concrete vraag of omdat partners ergens over willen sparren, Pocos is bereikbaar en behulpzaam. Een van de redenen waarom Pocos zo hard groeit is volgens Richard dan ook dat sommige concurrenten het menselijke contact erg moeilijk maken. “Alleen maar focus hebben op groei en expansie gaat ten koste van de aandacht voor en de band met je bestaande partners. Wij kiezen voor kwaliteit, zowel in de diensten als de manier waarop we samenwerken met leveranciers en klanten. Kijkend naar onze groei is dat iets waar de markt ook echt behoefte aan heeft.”

 

Meer weten over Pocos? Zoek contact via 088 010 07 00 of mail naar [email protected].

(Dit artikel verscheen eerder in ITchannelPro Magazine nr 2)

Tags: cloud-telefonieITchannelPRo Magazine

Gerelateerde Berichten

edit post

Musti Aslan en Yavuz Aydin van Snel.com: ‘Focus op managed servers’

2022/05/30
edit post
Vrouwen in de IT Frida Robben

Vrouwen in de IT: Frida Robben, manager software & implementation:

2022/05/28
Volgend bericht
edit post
cloud

Alibaba gaat door en Tencent stopt

Uitgelichte Vacatures

edit post
pocos-400400

Pocos: Inside Partnermanager (FG 7)

door Rashid Niamat
19-05-2022
0

edit post
ninjaOne

NinjaOne zoekt gedreven Account Executive

door Redactie
04-05-2022
0

edit post
X2com-twitter-logo

X2com – Senior ISP Netwerk Engineer

door Redactie
08-04-2022
0

Bekijk alle vacatures

Aankomende events

Europese Managed Services Summit 2022

21-10-2022 @ 10:00 , more
Bekijk alle evenementen
Bekijk alle evenementen
ITchannelPRO

ITchannelPRO is hét kennisplatform voor de circa 10.000 Telecom en IT-business partners en geldt als de primaire informatiebron in het IT-kanaal in Nederland.

Overige publicaties
DatacenterWorks
InfosecurityMagazine
CloudWorks
Business & IT

Over ITchannelPRO

  • Over ITchannelPRO
  • Tip de redactie
  • Adverteren en contentmarketing
  • Nieuwsbrief
  • Abonneren
  • Aanmelden
  • Adreswijziging doorgeven
  • Contact

Contact

Varenmeent 5
1218 AN Hilversum

0653 510 690
[email protected]

ITchannelPRO is onderdeel van LuteijnMedia BV

  • Privacybeleid
  • Algemene voorwaarden
  • Disclaimer
  • Colofon

© 2022 ITchannelPRO - webdesign marketing bureau Yeps.nl.

Geen resultaat
Bekijk alle resultaten
  • Home
  • Nieuws
    • Algemeen nieuws
    • Cloud
    • Datacenters
    • Distributeurs
    • ICT
    • Security
    • Telecom
  • Achtergrond
  • Evenementen
  • Vacatures
  • Magazines
    • ITchannelPRO
    • Datacenter works
    • Cloudworks
    • InfoSecurity
  • Digitaal Dossier
  • Personalia
  • Nieuwsbrief
  • Adverteren en contentmarketing
  • Inloggen
  • Aanmelden
  • Contact

© 2022 ITchannelPRO - webdesign marketing bureau Yeps.nl.

Hallo lezer, onze website maakt gebruik van cookies. Waarom we dat doen? Deze cookies zijn nodig om de site zo goed mogelijk te laten functioneren én zodat we je kunnen voorzien van informatie en advertenties die bij jouw interesses passen. Door verder te klikken op onze website, accepteer je de cookies en vergelijkbare technieken.

Altijd op de hoogte blijven?

Wil je niks missen? We houden je dagelijks op de hoogte van het laatste nieuws! Je kunt je aanmelden voor onze nieuwsbrieven door het formulier in te vullen.

Wil je de nieuwsbrief uiteindelijk toch niet meer ontvangen? Geen probleem! Je kunt je op elk moment weer afmelden.

Inschrijven
Privacyoverzicht

Bepaal welke cookies u wilt toestaan.
U kunt deze instellingen op elk gewenst moment wijzigen. Dit kan er echter toe leiden dat sommige functies niet langer beschikbaar zijn. Raadpleeg de helpfunctie van uw browser voor informatie over het verwijderen van cookies.

MEER INFORMATIE OVER DE COOKIES DIE WE GEBRUIKEN.

Met de schuifregelaar kunt u verschillende soorten cookies in- of uitschakelen:

Cookies instellen
Technisch noodzakelijke of functionele cookies: deze cookies houden anoniem statistieken bij en zijn vereist voor het optimaal functioneren van onze website. Zonder deze cookies kan de werking van de website niet worden gegarandeerd, om deze reden kun je deze cookies ook niet weigeren. Je kunt de cookies eventueel wel verwijderen in je browserinstellingen.

Analytische cookies: deze cookies verzamelen informatie over jouw gedrag op onze website, maar gebruiken we bijvoorbeeld ook om bezoekersstatistieken bij te houden. Deze informatie helpt ons om onze websitebezoekers beter te begrijpen, waardoor we de website continue kunnen optimaliseren.

Tracking cookies: deze worden gebruikt voor het verzamelen van surfinformatie. Bijvoorbeeld door mogelijke interesse tijdens het gebruik van de website te volgen. Door middel van tracking cookies kunnen netwerken informatie verzamelen welke advertenties al zijn bezocht en naar welke specifiek is verder gekeken.

Third-party cookie/advertentie cookie: advertentiecookies brengen je surfgedrag in kaart voor advertentienetwerken. Door middel van deze cookies kunnen deze netwerken je advertenties aanbieden die aansluiten bij jouw interesses. Ook voorkomen deze cookies dat dezelfde advertentie niet meerdere mailen aan dezelfde gebruiker wordt getoond. [LinkedIn cookies, Facebook cookies, Salesfeed cookies, Hotjar]

Strikt noodzakelijke cookies

Strikt noodzakelijke cookies kunnen niet worden uitgeschakeld. Deze cookies slaan geen persoonsgegevens op. Deze cookies zorgen er bijvoorbeeld voor dat de inhoud van de website snel geladen wordt en dat wij jou essentiële beveiligingsmaatregelen kunnen bieden.

Deze cookies kan je niet uitschakelen.

Analytische cookies

Deze site gebruikt Google Analytics om anonieme informatie zoals bezoekersaantallen en meest populaire pagina's te verzamelen.

Door deze cookie aan te laten staan help je onze site te verbeteren.

Schakel eerst strikt noodzakelijke cookies in om je voorkeuren op te slaan!

Privacyvbeleid

Meer informatie over ons Cookiebeleid