• Nieuwsbrief
  • Adverteren en contentmarketing
  • Contact
ITchannelPRO
  • Nieuws
  • Achtergrond
  • Evenementen
  • Vacatures
  • Magazines
    • ITchannelPRO
    • Datacenter works
    • Cloudworks
    • InfoSecurity
  • e-Papers
  • Personalia
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten
ITchannelPRO
  • Nieuws
  • Achtergrond
  • Evenementen
  • Vacatures
  • Magazines
    • ITchannelPRO
    • Datacenter works
    • Cloudworks
    • InfoSecurity
  • e-Papers
  • Personalia
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten
ITchannelPRO
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten

Xelion Circulaire IT

Microsoft Teams nu beschikbaar via platform van oneCentral

28-04-2020
Deel op LinkedinDeel op FacebookDeel via WhatsappDeel via mail

oneCentral gaat Microsoft Teams en aanverwante diensten aanbieden. Partners kunnen hun klanten zo via het platform van oneCentral makkelijker helpen met Microsoft-implementaties. “In de huidige tijd, waarin mensen massaal thuiswerken, is dit een heel krachtige propositie voor onze partners”, zegt CEO Marius Savelbergh.

De populariteit van de Unified Communications-tools van Microsoft zoals Microsoft Teams groeit al geruime tijd. De recente ontwikkelingen hebben het gebruik van Teams voor bedrijven en organisaties weliswaar in een stroomversnelling gebracht, er was al langer een latente behoefte aan het eenvoudig beheren van deze UC-omgeving in een totaaloplossing. In dat licht krijgt oneCentral dus steeds vaker en meer aanvragen van partners, met het verzoek zakelijke klanten te helpen met mogelijkheden om te bellen vanuit Microsoft 365 en Teams. Dit is sinds deze maand alleen maar makkelijker geworden, nu de telefonie-oplossing Microsoft Business Voice ook in de Microsoft 365 Business-licenties beschikbaar is gekomen.

 

 

 

Vooruitziende blik

oneCentral heeft het eigen platform het afgelopen jaar voorbereid op uitbreiding van de dienstverlening met end-to-end diensten. Een vooruitziende blik van CEO Marius Savelbergh en zijn team. Voor het aanbieden van UC-diensten gaat oneCentral samenwerken met nieuwe leveranciers. Zo worden de telefoniediensten van Microsoft in samenwerking met het Nederlandse bedrijf SoftApp beschikbaar gemaakt voor partners van oneCentral. Het installeren en uitrollen van dit type UC-oplossingen kan complex zijn en gebeurt nu dus typisch door integrators. Savelbergh: “Met de diensten die we nu aan ons portfolio toevoegen, zorgen we ervoor dat onze partners en resellers in de toekomst makkelijker, sneller en beter in staat zijn telefoniediensten in Teams aan bedrijven en organisaties te verkopen. Wij verzorgen uiteraard uitgebreide ondersteuning bij het traject van on-boarding en de verdere exploitatie.” De samenwerking tussen oneCentral en SoftApp gaat nog verder. Beide bedrijven zijn een strategische alliantie aangegaan waarbij oneCentral het technische en operationele beheer onder zijn hoede neemt. De bedrijven vullen elkaar goed aan zonder hun onafhankelijkheid te verliezen. SoftApp borgt toekomstige uitbreiding op de stabiele infrastructuur van oneCentral en oneCentral profiteert van de versnelling in nieuwe markten. “De totaalpropositie is een heel sterk signaal naar de markt. In de huidige tijd vinden eindgebruikers het essentieel om te weten hoe een leverancier de dienst heeft ingeregeld. Met het eigen platform in Nederlandse datacenters in combinatie met ISO-certificering hebben we een duidelijk antwoord.”

 

 

 

Internationale markten

“De introductie van deze omgeving geeft een impuls aan de internationale ambities van oneCentral”, zegt Marius Savelbergh. “In de afgelopen jaren hebben we fors geïnvesteerd in expertise over en routeringen naar telecommarkten in onder meer België, Duitsland, Polen en Frankrijk. Internationale telefonie is steeds complexer geworden omdat landen hun nationale netwerk beperken voor buitenlandse partijen. Om misbruik te voorkomen, moeten telefonieaanbieders zich apart per land registreren. Sinds we een aantal internationaal opererende retailketens tot ons klantenbestand mogen rekenen, is dit voor ons al een bestaande en essentiële route. De internationale distributie van SoftApp zal dit traject alleen maar versnellen en daar profiteren alle partijen van.”

 

 

 

Applicaties van derden

oneCentral zal de Microsoft-oplossingen overigens ook verrijken met diensten die vanuit het netwerk kunnen worden gefaciliteerd. “We stellen ons altijd onafhankelijk op en dat maakt ons platform krachtig voor uiteenlopende aanbieders van communicatiediensten”, zegt Savelbergh. “Van oudsher ondersteunen we oplossingen van zowel traditionele aanbieders zoals Avaya, Unify, Cisco en Mitel, als ook van nieuwere spelers zoals 3CX, Swyx, Innovaphone en Xelion. Het toevoegen van Teams en Skype for Business is dan ook een logische stap.” Voor oneCentral blijft het echter niet bij het hosten van deze diensten en routeren van verkeer. Savelbergh: “Onze uniforme architectuur stelt ons in staat om applicaties voor meerdere oplossingen toegankelijk te maken. Zaken als redundantie, fail-over en abuse prevention zijn standaard al beschikbaar, maar we breiden dit momenteel uit met zaken als call recording, uitgebreide rapportages, transcription van gesprekken en spraakgestuurde keuzemenu’s. Oplossingen die normaliter zeer kostbaar blijken of door complexiteit onbereikbaar voor klanten, kunnen we op een uniforme wijze voor partners in het netwerk activeren.” Dat Microsoft Teams nu onderdeel is van de propositie geeft oneCentral volgens Savelbergh een ‘enorme boost’. “De grootste groei in de telecomsector gaat in dit segment plaatsvinden”, zegt hij resoluut. “Nu zijn onze partners in staat om Microsoft Teams op een complete manier aan te bieden aan hun klanten. Voor partners is dat relevant, want de awareness bij bedrijven is momenteel groot omdat de behoefte aan thuiswerken en videoconferencing snel groeit. Héél snel. Daar zijn we nu dus op voorbereid.”

 

Tags: SoftApp

GerelateerdeBerichten

SoftApp breidt The Voice of O365 uit met een native to Teams Contact Center oplossing

2021/09/10
Volgend bericht

Robbert Klemkerk senior product manager Destiny

Uitgelichte Vacatures

Vacature voor een Accountmanager (Medior/Senior)

door Rashid Niamat
20-01-2023
0

Vacature voor een Technisch Consultant (M365/Azure)

door Rashid Niamat
20-01-2023
0

Vacature voor een IT-consultant

door Rashid Niamat
20-01-2023
0

Bekijk alle vacatures

Aankomende events

Hannover Messe 2023

17-05-2023 @ 09:00 , more

GIoTS 2023

19-06-2023 @ 10:00 , more

Kick off event Smart Living Society 2023

25-02-2023 @ 15:00 , more

Nieuwe businesskansen met 5G

17-02-2023 - 17:00

Het Digital Ecosystems Institute Jaarevent 2023 – De Dans van de Digitale Zwerm

16-02-2023 - 18:00
Bekijk alle evenementen
Bekijk alle evenementen
ITchannelPRO

ITchannelPRO is hét kennisplatform voor de circa 10.000 Telecom en IT-business partners en geldt als de primaire informatiebron in het IT-kanaal in Nederland.

Overige publicaties
Circulaire IT
DatacenterWorks
InfosecurityMagazine
CloudWorks
Business & IT

Over ITchannelPRO

  • Over ITchannelPRO
  • Tip de redactie
  • Adverteren en contentmarketing
  • Nieuwsbrief
  • Abonneren
  • Adreswijziging doorgeven
  • Contact

Contact

Varenmeent 5
1218 AN Hilversum

035 204 1000
[email protected]

ITchannelPRO is onderdeel van LuteijnMedia BV

  • Privacybeleid
  • Algemene voorwaarden
  • Disclaimer
  • Colofon

© 2022 ITchannelPRO - webdesign marketing bureau Yeps.nl.

Geen resultaten
Bekijk alle resultaten
  • Home
  • Nieuws
    • Algemeen nieuws
    • Cloud
    • Datacenters
    • Distributeurs
    • Security
    • Telecom
  • Achtergrond
  • Evenementen
  • Vacatures
  • Magazines
    • ITchannelPRO
    • Datacenter works
    • Cloudworks
    • InfoSecurity
  • Digitaal Dossier
  • Personalia
  • Nieuwsbrief
  • Adverteren en contentmarketing
  • Inloggen
  • Aanmelden
  • Contact

© 2022 ITchannelPRO - webdesign marketing bureau Yeps.nl.

Altijd op de hoogte blijven?

Wil je niks missen? We houden je dagelijks op de hoogte van het laatste nieuws! Je kunt je aanmelden voor onze nieuwsbrieven door het formulier in te vullen.

Wil je de nieuwsbrief uiteindelijk toch niet meer ontvangen? Geen probleem! Je kunt je op elk moment weer afmelden.

Inschrijven

Hallo lezer, onze website maakt gebruik van cookies. Waarom we dat doen? Deze cookies zijn nodig om de site zo goed mogelijk te laten functioneren én zodat we je kunnen voorzien van informatie en advertenties die bij jouw interesses passen. Door verder te klikken op onze website, accepteer je de cookies en vergelijkbare technieken.

Privacyoverzicht

Bepaal welke cookies u wilt toestaan.
U kunt deze instellingen op elk gewenst moment wijzigen. Dit kan er echter toe leiden dat sommige functies niet langer beschikbaar zijn. Raadpleeg de helpfunctie van uw browser voor informatie over het verwijderen van cookies.

MEER INFORMATIE OVER DE COOKIES DIE WE GEBRUIKEN.

Met de schuifregelaar kunt u verschillende soorten cookies in- of uitschakelen:

Cookies instellen
Technisch noodzakelijke of functionele cookies: deze cookies houden anoniem statistieken bij en zijn vereist voor het optimaal functioneren van onze website. Zonder deze cookies kan de werking van de website niet worden gegarandeerd, om deze reden kun je deze cookies ook niet weigeren. Je kunt de cookies eventueel wel verwijderen in je browserinstellingen.

Analytische cookies: deze cookies verzamelen informatie over jouw gedrag op onze website, maar gebruiken we bijvoorbeeld ook om bezoekersstatistieken bij te houden. Deze informatie helpt ons om onze websitebezoekers beter te begrijpen, waardoor we de website continue kunnen optimaliseren.

Tracking cookies: deze worden gebruikt voor het verzamelen van surfinformatie. Bijvoorbeeld door mogelijke interesse tijdens het gebruik van de website te volgen. Door middel van tracking cookies kunnen netwerken informatie verzamelen welke advertenties al zijn bezocht en naar welke specifiek is verder gekeken.

Third-party cookie/advertentie cookie: advertentiecookies brengen je surfgedrag in kaart voor advertentienetwerken. Door middel van deze cookies kunnen deze netwerken je advertenties aanbieden die aansluiten bij jouw interesses. Ook voorkomen deze cookies dat dezelfde advertentie niet meerdere mailen aan dezelfde gebruiker wordt getoond. [LinkedIn cookies, Facebook cookies, Salesfeed cookies, Hotjar]

Strikt noodzakelijke cookies

Strikt noodzakelijke cookies kunnen niet worden uitgeschakeld. Deze cookies slaan geen persoonsgegevens op. Deze cookies zorgen er bijvoorbeeld voor dat de inhoud van de website snel geladen wordt en dat wij jou essentiële beveiligingsmaatregelen kunnen bieden.

Deze cookies kan je niet uitschakelen.

Analytische cookies

Deze site gebruikt Google Analytics om anonieme informatie zoals bezoekersaantallen en meest populaire pagina's te verzamelen.

Door deze cookie aan te laten staan help je onze site te verbeteren.

Schakel eerst strikt noodzakelijke cookies in om je voorkeuren op te slaan!

Privacyvbeleid

Meer informatie over ons Cookiebeleid