• Nieuwsbrief
  • Adverteren en contentmarketing
  • Contact
ITchannelPRO
  • Nieuws
  • Achtergrond
  • Evenementen
  • Vacatures
  • Magazines
    • Alle Magazines
  • e-Papers
  • Personalia
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten
ITchannelPRO
  • Nieuws
  • Achtergrond
  • Evenementen
  • Vacatures
  • Magazines
    • Alle Magazines
  • e-Papers
  • Personalia
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten
ITchannelPRO
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten

Xelion Circulaire IT 2023Gamma copaco gamma-copaco-teams

Europese consumenten hechten steeds meer waarde aan duurzaamheid

Post van Melissa Chaudet, senior onderzoeksmedewerker bij Forrester

10-05-2022
Michelle-Beeson
Deel op LinkedinDeel op FacebookDeel via WhatsappDeel via mail

Michelle-BeesonHet is geen geheim dat Europese consumenten zich steeds meer zorgen maken over de impact van hun consumptie op het milieu. Forrester heeft onlangs nieuw onderzoek uitgevoerd om een beeld te krijgen van de verwachtingen en houding van Europese consumenten ten aan zien van duurzaamheid. Dit waren de bevindingen:

  • Consumenten zoeken actief naar meer milieuvriendelijke opties.

Meer dan de helft van Europese online volwassenen vinden het de moeite waard om meer te betalen voor duurzame en milieuvriendelijke producten. Europese consumenten zoeken in hun kooptraject actief naar opties, zoals recyclebare verpakking en milieuvriendelijke verzending. Merken moeten duurzaamheid daarom een integraal onderdeel van het koopproces maken. Lees meer over de emoties op basis waarvan klanten duurzame beslissingen nemen in deze blogpost.

  • Consumenten voegen niet altijd de daad bij het woord.

Ons onderzoek identificeerde een verschil in de houding van consumenten ten opzichte van duurzaamheid en hun daadwerkelijke gedrag. Obstakels die duurzaam kopen in de weg staan, zoals prijs of gemak, beletten consumenten te kopen op de manier waarop ze dat het liefst zouden doen. Om dit verschil tussen wat consumenten willen en kunnen te verkleinen, moeten organisaties deze obstakels in kaart brengen en wegnemen. Lees meer over wat deze obstakels zijn in de Forrester-blog The Green Consumer Paradox.

  • Duurzaamheidsverwachtingen en -uitdagingen verschillen per land.

De bereidheid van consumenten om iets te doen aan hun zorgen over het milieu, varieert in Europa van land tot land. Een belangrijk deel van de Britse online volwassenen vindt het niet erg om producten te kopen die niet milieuvriendelijk zijn, terwijl Italiaanse consumenten dat minder waarschijnlijk zouden doen. Er is geen ‘one size fits all’-benadering. U moet consumentenonderzoek uitvoeren om de mate van betrokkenheid van uw klanten te bepalen, evenals factoren die hun duurzaamheidseisen aansturen. Lees de blog The New Green Consumer voor meer feiten over groene consumenten.

  • Consumenten geloven niet dat merken hun milieubeloftes nakomen.

Europese consumenten vinden dat merken duurzaamheid moeten bevorderen, maar geloven niet dat ze dat doen. Uit onze data blijkt dat 69% wil dat bedrijven transparanter zijn over hoe zij hun duurzaamheidsdoelstellingen willen halen. Bedrijven moeten daarom transparantie in al hun activiteiten verweven, om het vertrouwen van belanghebbenden in hun milieubeloftes te versterken.

Tags: duurzaamheid

GerelateerdeBerichten

duurzaamheid

Leidt meer duurzaamheid altijd tot een beter imago?

2023/03/24
Mark Pathema 2022

Mark Boeren, CEO Pathema, over energie- en watertransities

2023/03/06
Volgend bericht
Avaya--

Avaya en Microsoft gaan een strategisch partnerschap aan om Avaya OneCloud-oplossingen te leveren op Microsoft Azure

Uitgelichte Vacatures

Vacature voor een Servicedesk Engineer

door Rashid Niamat
27-03-2023
0

CodIT_EU

Codit traineeship Azure PaaS, IoT en AI

door Rashid Niamat
27-03-2023
0

CodIT_EU

Codit zoekt Projectmanager IT

door Rashid Niamat
27-03-2023
0

Bekijk alle vacatures

Aankomende events

De ACTNOW Impact Tech Summit

23-05-2023 - 17:00

IBC2023

15-09-2023 @ 09:00 , more

Herontdek de IT-wereld tijdens de Gaia Data Experience

05-04-2023 - 17:00

Gamma Communications Teams Event 2023

17-04-2023 - 17:00

Webinar Recovering Damaged or Corrupted Backups of Virtual Systems

18-04-2023 - 15:00
Bekijk alle evenementen
Bekijk alle evenementen
ITchannelPRO

ITchannelPRO is hét kennisplatform voor de circa 10.000 Telecom en IT-business partners en geldt als de primaire informatiebron in het IT-kanaal in Nederland.

Overige publicaties
Circulaire IT
DatacenterWorks
InfosecurityMagazine
CloudWorks
Business & IT

Over ITchannelPRO

  • Over ITchannelPRO
  • Tip de redactie
  • Adverteren en contentmarketing
  • Nieuwsbrief
  • Abonneren
  • Adreswijziging doorgeven
  • Contact

Contact

Varenmeent 5
1218 AN Hilversum

035 204 1000
[email protected]

ITchannelPRO is onderdeel van LuteijnMedia BV

  • Privacybeleid
  • Algemene voorwaarden
  • Disclaimer
  • Colofon

© 2022 ITchannelPRO - webdesign marketing bureau Yeps.nl.

Geen resultaten
Bekijk alle resultaten
  • Home
  • Nieuws
    • Algemeen nieuws
    • Cloud
    • Datacenters
    • Distributeurs
    • Security
    • Telecom
  • Achtergrond
  • Evenementen
  • Vacatures
  • Magazines
    • ITchannelPRO
    • Datacenter works
    • Cloudworks
    • InfoSecurity
  • Digitaal Dossier
  • Personalia
  • Nieuwsbrief
  • Adverteren en contentmarketing
  • Inloggen
  • Aanmelden
  • Contact

© 2022 ITchannelPRO - webdesign marketing bureau Yeps.nl.

Altijd op de hoogte blijven?

Wil je niks missen? We houden je dagelijks op de hoogte van het laatste nieuws! Je kunt je aanmelden voor onze nieuwsbrieven door het formulier in te vullen.

Wil je de nieuwsbrief uiteindelijk toch niet meer ontvangen? Geen probleem! Je kunt je op elk moment weer afmelden.

Inschrijven

Hallo lezer, onze website maakt gebruik van cookies. Waarom we dat doen? Deze cookies zijn nodig om de site zo goed mogelijk te laten functioneren én zodat we je kunnen voorzien van informatie en advertenties die bij jouw interesses passen. Door verder te klikken op onze website, accepteer je de cookies en vergelijkbare technieken.

Privacyoverzicht

Bepaal welke cookies u wilt toestaan.
U kunt deze instellingen op elk gewenst moment wijzigen. Dit kan er echter toe leiden dat sommige functies niet langer beschikbaar zijn. Raadpleeg de helpfunctie van uw browser voor informatie over het verwijderen van cookies.

MEER INFORMATIE OVER DE COOKIES DIE WE GEBRUIKEN.

Met de schuifregelaar kunt u verschillende soorten cookies in- of uitschakelen:

Cookies instellen
Technisch noodzakelijke of functionele cookies: deze cookies houden anoniem statistieken bij en zijn vereist voor het optimaal functioneren van onze website. Zonder deze cookies kan de werking van de website niet worden gegarandeerd, om deze reden kun je deze cookies ook niet weigeren. Je kunt de cookies eventueel wel verwijderen in je browserinstellingen.

Analytische cookies: deze cookies verzamelen informatie over jouw gedrag op onze website, maar gebruiken we bijvoorbeeld ook om bezoekersstatistieken bij te houden. Deze informatie helpt ons om onze websitebezoekers beter te begrijpen, waardoor we de website continue kunnen optimaliseren.

Tracking cookies: deze worden gebruikt voor het verzamelen van surfinformatie. Bijvoorbeeld door mogelijke interesse tijdens het gebruik van de website te volgen. Door middel van tracking cookies kunnen netwerken informatie verzamelen welke advertenties al zijn bezocht en naar welke specifiek is verder gekeken.

Third-party cookie/advertentie cookie: advertentiecookies brengen je surfgedrag in kaart voor advertentienetwerken. Door middel van deze cookies kunnen deze netwerken je advertenties aanbieden die aansluiten bij jouw interesses. Ook voorkomen deze cookies dat dezelfde advertentie niet meerdere mailen aan dezelfde gebruiker wordt getoond. [LinkedIn cookies, Facebook cookies, Salesfeed cookies, Hotjar]

Strikt noodzakelijke cookies

Strikt noodzakelijke cookies kunnen niet worden uitgeschakeld. Deze cookies slaan geen persoonsgegevens op. Deze cookies zorgen er bijvoorbeeld voor dat de inhoud van de website snel geladen wordt en dat wij jou essentiële beveiligingsmaatregelen kunnen bieden.

Deze cookies kan je niet uitschakelen.

Analytische cookies

Deze site gebruikt Google Analytics om anonieme informatie zoals bezoekersaantallen en meest populaire pagina's te verzamelen.

Door deze cookie aan te laten staan help je onze site te verbeteren.

Schakel eerst strikt noodzakelijke cookies in om je voorkeuren op te slaan!

Privacyvbeleid

Meer informatie over ons Cookiebeleid