• Nieuwsbrief
  • Adverteren en contentmarketing
  • Contact
ITchannelPRO
  • Nieuws
  • Achtergrond
  • Evenementen
  • Vacatures
  • Magazines
    • ITchannelPRO
    • Datacenter works
    • Cloudworks
    • InfoSecurity
  • e-Papers
  • Personalia
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten
ITchannelPRO
  • Nieuws
  • Achtergrond
  • Evenementen
  • Vacatures
  • Magazines
    • ITchannelPRO
    • Datacenter works
    • Cloudworks
    • InfoSecurity
  • e-Papers
  • Personalia
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten
ITchannelPRO
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten

Xelion Circulaire IT

De strijd om de werkplek

Hoe het partnerkanaal anticipeert op de veranderende werkplekbehoefte

01-12-2020
Deel op LinkedinDeel op FacebookDeel via WhatsappDeel via mail

Onze werkplek verandert extra snel in deze coronatijd. We werken op verschillende apparaten, vanaf verschillende locaties en maken gebruik van verschillende clouddiensten. Wat verandert er aan onze telecombehoeften? Welke trends gaan onze digitale werkplek de komende tijd bepalen? En hoe spelen distributeurs en resellers hierop in? Een aantal experts aan het woord. 

‘Steeds meer communicatiediensten verschuiven naar de hyperscale datacenters’

– Alain Huys, country manager Benelux Mitel. 

De digitale werkplek wordt steeds vaker geleverd door een gespecialiseerde partner waarbij de communicatiediensten vanuit de cloud in een datacenter worden gehost. Voor zover bedrijven nog niets met de cloud doen, gaat dat nog zeker gebeuren. Nederland loopt bij het gebruik van clouddiensten voorop. Mitel speelt daarop in door de communicatie-oplossingen naar het datacenter te verplaatsen.  De bestaande MiVoice communicatie-oplossing van Mitel kan on-premise draaien, of in een datacenter van de IT-partner. Sinds kort kan het ook worden gehost in onder andere Google Cloud. Zo geven we maximale flexibiliteit aan de partner en de eindklant. De diensten kunnen door de partner en door de eindklant zelf beheerd worden. Zo kan de klant zelf bepalen hoe hij bereikbaar wil zijn en wat hij aan de IT-partner wil uitbesteden. 

Het hosten van communicatieoplossingen vanuit een datacenter heeft als voordeel dat de partner zich niet hoeft te bekommeren om zaken als databeveiliging, privacy en compliancy. Op dat gebied hebben Google en Mitel hun zaakjes goed voor elkaar en voldoet het aan alle Europese eisen en regels. Een ander voordeel is dat de Mitel-partners hun extra diensten kunnen blijven leveren. De klant kan zelf kiezen tot welk niveau van dienst hij wil geleverd krijgen van de gecertificeerde system integrator. indien nodig kan de system integrator ondersteunende diensten afnemen van Mitel. En misschien wel het belangrijkste voordeel voor de klant en Mitel-partner is dat de beschikbaarheid extreem hoog is met een uptime van 99,999 procent.  

Dat is voor partners met een eigen datacenter heel moeilijk te halen. Die beschikbaarheid is dan ook wel heel belangrijk nu we massaal vanuit huis werken. En voorlopig, ook na de Covid–19-periode, zullen we deels vanuit huis blijven werken. We zullen dus meer van moderne communicatiefaciliteiten gebruikmaken. Tegelijkertijd zien we steeds meer aan communicatie verwante diensten die gekoppeld zijn aan IoT-toepassingen. Dit versnelt de communicatie en helpt om situaties efficiënter op te lossen.” 

‘Technologie uit het contactcenter wordt steeds meer in de kantooromgeving gebruikt’ 

– Randy Drielinger, CEO van 3Fiftynine. 

“De gewone kantoormedewerker wordt eigenlijk steeds meer een contactcentermedewerker. We zien veel functionaliteit die al langer in gebruik is bij contactcenters, verschuiven naar de kantoormedewerker. Contactcenters zijn wat dat betreft de early adopters van communicatietechnologie. Nu is Microsoft Teams heel populair vanwege het thuiswerken. Zo zien we bijvoorbeeld dat statusweergave in onder andere Microsoft Teams erg belangrijk is geworden, doordat veel medewerkers thuiswerken vanwege de coronamaatregelen. In contactcentersoftware, zoals een Mitel-omgeving, is statusweergave al jaren gebruikelijk. 

Die statusweergave geeft organisaties niet alleen inzicht in waar mensen mee bezig zijn, maar het helpt ook om efficiënter te werken omdat je ziet wie er bereikbaar is. De callcentermarkt is één van de efficiëntste groepen ter wereld. Het is bij een gemiddeld callcenter nauwelijks mogelijk om één seconde af te halen van de gesprekstijd. Zij hebben gesprekken tot het uiterste door geoptimaliseerd. Omdat we tot op de seconde nauwkeurig hebben gemeten hoe mensen hun werk doen, hebben we dat heel efficiënt kunnen maken. Eindelijk begint de rest van het bedrijfsleven te zien dat ze kunnen leren van de aanpak van callcenters. 

Ook het gebruik van chatbots en kunstmatige intelligentie (AI) raken steeds meer vertrouwd in de gewone kantoorwereld. Systemen gaan in de toekomst vaker zelfstandig antwoord geven aan klanten of automatisch mails beantwoorden. In het begin kan het benauwend zijn, maar de software kan medewerkers daar stapsgewijs aan laten wennen zodat het proces vanzelf gaat. In feit doet Microsoft Teams nu ook al zoiets. Als je vijf minuten weg, bent wordt je status op away gezet. 

Zelf gebruik ik sinds kort Cortana Insights, een tool die dagelijks kan voorspellen hoe mijn dag eruit gaat zien. Dat is een goed voorbeeld van hoe kunstmatige intelligentie wordt toegepast. Het is niet zichtbaar, maar op de achtergrond is het er wel. Dat is het mooie met artificial intelligence.” 

‘Google Voice zou een vervanging van de telefooncentrale kunnen zijn’ 

– David Saris, oprichter en managing director van g-company. 

 “Deze coronatijd zorgt voor een versnelling van het gebruik van digitale werkplekken. Bedrijven die dachten dat ze daar nog niet aan toe waren, werden door corona plotseling gedwongen om toch thuiswerken mogelijk te maken. Daardoor zijn bepaalde projecten in een stroomversnelling gekomen. Uiteindelijk gaan alle organisaties stap voor stap naar die webbased werkplek. We helpen bedrijven met de migratie van hun hele infrastructuur (inclusief alle applicaties) naar het Google Cloud Platform.  

Sommige organisaties werken nog met oude applicaties zoals CRM-programma’s, maar dan blijf je afhankelijk van Windows-desktops. Dat maakt het moeilijk en kostbaar in het beheer en ook minder veilig. Er staat software en data op die computer. Als je alles webbased in de cloud hebt, hoeft er geen data meer op je computer te staan en ben je dus minder kwetsbaar. Het maakt je flexibeler en het is goedkoper in beheer. 

Op het gebied van telefonie is er ook een verschuiving gaande. Je ziet dat veel medewerkers voldoende hebben aan een mobiele telefoon. Met het thuiswerken gebruik je eigenlijk bijna geen vaste telefoon meer. Daarnaast gebruiken ze applicaties als Google Meet en Microsoft Teams. En bovendien is bellen ook mogelijk vanuit de cloud met Google Voice. Voor veel organisaties zal dat een vervanging van de telefooncentrale kunnen zijn. Alleen voor callcenters is het geen alternatief. 

Het is vooral de keuzevrijheid die het Google-platform zo aantrekkelijk maakt. Je kunt zelf naar hartenlust producten en diensten combineren die voor jou prettig of handig zijn. Die filosofie dat je keuzevrijheid hebt en dat je ook weg kan bij Google, daar geloof ik heel erg in. 

Bij g-company proberen we ook niet alleen organisaties naar de cloud te laten overstappen, we zijn ook steeds meer bezig met verandermanagement om organisaties anders te laten werken. We zijn bezig met de vraag hoe we de klant zo goed mogelijk gebruik kunnen laten maken van de producten en diensten van Google.”

‘De digitale werkplek-app moet zo simpel zijn als WhatsApp’

– Thijs van den Ende, parternmanager bij Xelion. 

“Digitaal werken is niets nieuws. Dat hoorden we tien jaar geleden al. Toen hadden we de technologie om van ISDN naar IP te bellen en we konden een softphone of een app op een pc zetten. Dus vanuit de techniek gezien, is er niets nieuws onder de zon. Xelion ontwikkelt ook al ruim dertig jaar software voor de zakelijke markt en is het uitgegroeid tot een VoIP- en UC-platform dat door meer dan tweehonderd resellers wordt aangeboden. 

“De vraag verandert wel. En dan moet je producten en platforms kunnen aanbieden die daarbij passen. Het gaat nu vooral om vragen als: hoe organiseer ik mijn werk? Waar werken mijn mensen? En wat voor tools heb ik nodig om ze te faciliteren? De discussie met de klant gaat al lang niet meer alleen over bereikbaarheid, maar over de integratie van applicaties tot een digitale werkplek. Het gaat vooral over hoe die werkplek eruitziet. Xelion legt daarvoor met behulp van api’s allerlei koppelingen met andere pakketten, zoals Salesforce en Zoho. Want er zijn heel veel beroepen waarbij mensen alleen nog maar een mobiel gebruiken. Een app die alles doet dat nodig is ongeacht wat voor netwerk je gebruikt, is daarvoor uitermate handig. Daar ligt voor ons de uitdaging: om voor die mensen een ambulante digitale werkplek te maken. Die app moet die dingen aanbieden die je voor je werk nodig hebt en het moet zo simpel zijn als WhatsApp. 

Resellers moeten daarom een stap terug durven zetten door de klant te vragen hoe zijn werkproces in elkaar zit. En welke tools er nodig zijn om vervolgens een berekening van de kosten per werkplek te kunnen maken. Dus resellers moet veel meer in staat zijn om te vragen waar behoefte aan is, dan alleen een oplossing aan te bieden. En daarbij zijn we stiekem ook wel trots op ons als Nederlands bedrijf, want wat we hier gebruiken, hoeft echt niet allemaal uit Amerika te komen.” 

Tags: Xelion

GerelateerdeBerichten

Xelion managed cloudtelefonie verkrijgbaar via Speakup

2022/03/03

Xelion 8 lanceert centraal platform voor hybride werken in mkb

2021/09/10
Volgend bericht

Salesforce telt 28 miljard dollar neer voor Slack

Uitgelichte Vacatures

Vacature voor een Accountmanager (Medior/Senior)

door Rashid Niamat
20-01-2023
0

Vacature voor een Technisch Consultant (M365/Azure)

door Rashid Niamat
20-01-2023
0

Vacature voor een IT-consultant

door Rashid Niamat
20-01-2023
0

Bekijk alle vacatures

Aankomende events

Hannover Messe 2023

17-05-2023 @ 09:00 , more

GIoTS 2023

19-06-2023 @ 10:00 , more

Kick off event Smart Living Society 2023

25-02-2023 @ 15:00 , more

Nieuwe businesskansen met 5G

17-02-2023 - 17:00

Het Digital Ecosystems Institute Jaarevent 2023 – De Dans van de Digitale Zwerm

16-02-2023 - 18:00
Bekijk alle evenementen
Bekijk alle evenementen
ITchannelPRO

ITchannelPRO is hét kennisplatform voor de circa 10.000 Telecom en IT-business partners en geldt als de primaire informatiebron in het IT-kanaal in Nederland.

Overige publicaties
Circulaire IT
DatacenterWorks
InfosecurityMagazine
CloudWorks
Business & IT

Over ITchannelPRO

  • Over ITchannelPRO
  • Tip de redactie
  • Adverteren en contentmarketing
  • Nieuwsbrief
  • Abonneren
  • Adreswijziging doorgeven
  • Contact

Contact

Varenmeent 5
1218 AN Hilversum

035 204 1000
[email protected]

ITchannelPRO is onderdeel van LuteijnMedia BV

  • Privacybeleid
  • Algemene voorwaarden
  • Disclaimer
  • Colofon

© 2022 ITchannelPRO - webdesign marketing bureau Yeps.nl.

Geen resultaten
Bekijk alle resultaten
  • Home
  • Nieuws
    • Algemeen nieuws
    • Cloud
    • Datacenters
    • Distributeurs
    • Security
    • Telecom
  • Achtergrond
  • Evenementen
  • Vacatures
  • Magazines
    • ITchannelPRO
    • Datacenter works
    • Cloudworks
    • InfoSecurity
  • Digitaal Dossier
  • Personalia
  • Nieuwsbrief
  • Adverteren en contentmarketing
  • Inloggen
  • Aanmelden
  • Contact

© 2022 ITchannelPRO - webdesign marketing bureau Yeps.nl.

Altijd op de hoogte blijven?

Wil je niks missen? We houden je dagelijks op de hoogte van het laatste nieuws! Je kunt je aanmelden voor onze nieuwsbrieven door het formulier in te vullen.

Wil je de nieuwsbrief uiteindelijk toch niet meer ontvangen? Geen probleem! Je kunt je op elk moment weer afmelden.

Inschrijven

Hallo lezer, onze website maakt gebruik van cookies. Waarom we dat doen? Deze cookies zijn nodig om de site zo goed mogelijk te laten functioneren én zodat we je kunnen voorzien van informatie en advertenties die bij jouw interesses passen. Door verder te klikken op onze website, accepteer je de cookies en vergelijkbare technieken.

Privacyoverzicht

Bepaal welke cookies u wilt toestaan.
U kunt deze instellingen op elk gewenst moment wijzigen. Dit kan er echter toe leiden dat sommige functies niet langer beschikbaar zijn. Raadpleeg de helpfunctie van uw browser voor informatie over het verwijderen van cookies.

MEER INFORMATIE OVER DE COOKIES DIE WE GEBRUIKEN.

Met de schuifregelaar kunt u verschillende soorten cookies in- of uitschakelen:

Cookies instellen
Technisch noodzakelijke of functionele cookies: deze cookies houden anoniem statistieken bij en zijn vereist voor het optimaal functioneren van onze website. Zonder deze cookies kan de werking van de website niet worden gegarandeerd, om deze reden kun je deze cookies ook niet weigeren. Je kunt de cookies eventueel wel verwijderen in je browserinstellingen.

Analytische cookies: deze cookies verzamelen informatie over jouw gedrag op onze website, maar gebruiken we bijvoorbeeld ook om bezoekersstatistieken bij te houden. Deze informatie helpt ons om onze websitebezoekers beter te begrijpen, waardoor we de website continue kunnen optimaliseren.

Tracking cookies: deze worden gebruikt voor het verzamelen van surfinformatie. Bijvoorbeeld door mogelijke interesse tijdens het gebruik van de website te volgen. Door middel van tracking cookies kunnen netwerken informatie verzamelen welke advertenties al zijn bezocht en naar welke specifiek is verder gekeken.

Third-party cookie/advertentie cookie: advertentiecookies brengen je surfgedrag in kaart voor advertentienetwerken. Door middel van deze cookies kunnen deze netwerken je advertenties aanbieden die aansluiten bij jouw interesses. Ook voorkomen deze cookies dat dezelfde advertentie niet meerdere mailen aan dezelfde gebruiker wordt getoond. [LinkedIn cookies, Facebook cookies, Salesfeed cookies, Hotjar]

Strikt noodzakelijke cookies

Strikt noodzakelijke cookies kunnen niet worden uitgeschakeld. Deze cookies slaan geen persoonsgegevens op. Deze cookies zorgen er bijvoorbeeld voor dat de inhoud van de website snel geladen wordt en dat wij jou essentiële beveiligingsmaatregelen kunnen bieden.

Deze cookies kan je niet uitschakelen.

Analytische cookies

Deze site gebruikt Google Analytics om anonieme informatie zoals bezoekersaantallen en meest populaire pagina's te verzamelen.

Door deze cookie aan te laten staan help je onze site te verbeteren.

Schakel eerst strikt noodzakelijke cookies in om je voorkeuren op te slaan!

Privacyvbeleid

Meer informatie over ons Cookiebeleid