• Nieuwsbrief
  • Adverteren en contentmarketing
  • Contact
ITchannelPRO
  • Nieuws
  • Achtergrond
  • Evenementen
  • Vacatures
  • Magazines
    • Alle Magazines
  • e-Papers
  • Personalia
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten
ITchannelPRO
  • Nieuws
  • Achtergrond
  • Evenementen
  • Vacatures
  • Magazines
    • Alle Magazines
  • e-Papers
  • Personalia
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten
ITchannelPRO
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten

Circulaire IT Xelion 2023Gamma augustus Optimaal contact in Teams - Meer info kopie NaN-1 ITchannelPRO-2023-04 ICP-2023-04-topbanner-1144 ICT_Partnerevent-2023 superleaderbord_xelion_partner_event

Xelion hosted VoIP/UC platform geïntegreerd met WhatsApp Business

15-04-2020
Deel op LinkedinDeel op FacebookDeel via WhatsappDeel via mail

Door de integratie van WhatsApp Business in Xelion kunnen organisaties vanaf nu ook via WhatsApp communiceren met hun doelgroep. Naast inkomende chat, sms en telefonische oproepen is het nu mogelijk om ook inkomende WhatsApp berichten op één centrale plek in Xelion te ontvangen, af te handelen en te beheren.

Door integratie van WhatsApp Business in Xelion7 kunnen zakelijke organisaties met een WhatsApp Business account vanaf nu 1-op-1 het gesprek aangaan met consumenten via ’s wereld meest populaire messaging kanaal. Xelion is daarmee de eerste zakelijke aanbieder die berichten op basis van WhatsApp integreert in zijn hosted VoIP/UC platform. Daarmee wordt elk klantcontact dat plaatsvindt via telefonie, webchat, sms of WhatsApp georganiseerd en beheerd in één totaaloplossing. Deze aanpak zorgt ervoor dat de service naar bedrijven en consumenten stukken eenvoudiger en doelgerichter kan worden opgezet.


WhatsApp Business en de koppeling met Xelion

WhatsApp Business toevoegen als customer care kanaal opent voor bedrijven de deur naar een verbeterde en efficiëntere klantenservice, goede mogelijkheden om de omzet te verhogen en de druk op de klantenservice te verminderen. Consumenten kunnen bedrijven met een WhatsApp Business Account nu direct benaderen via het vertrouwde kanaal welke ze dagelijks al veel gebruiken in de communicatie met vrienden en bekenden.

Met de integratie van Xelion met WhatsApp Business kunnen Xelion gebruikers hun eigen WhatsApp Business Account koppelen aan de Xelion Contactcenter module. Agenten kunnen dan WhatsApp berichten ontvangen en direct ook vanuit Xelion een reactie terug sturen. De conversatie die vervolgens ontstaat wordt hierbij centraal in Xelion vastgelegd. Omdat Xelion ook integratie naar onder meer Power BI en CRM applicaties ondersteunt, kan de informatie en contacthistorie die centraal is vastgelegd optimaal in kaart worden gebracht en geanalyseerd worden. Hierdoor kunnen organisaties hun service levels beter monitoren en aansturen op het gebruik van de meest effectieve kanalen.


De samenwerking tussen Xelion met CM.com

De integratie tussen Xelion en WhatsApp Business is tot stand gekomen in samenwerking met CM.com. CM.com is officieel WhatsApp Business Provider en daarmee door Facebook aangesteld om geïnteresseerde bedrijven te faciliteren in het aansluiten van WhatsApp Business accounts. Daarnaast ondersteunt en levert CM.com API gebaseerde integraties met Software – en Applicatieproviders. Xelion en CM.com, twee van origine Nederlandse bedrijven werken al vele jaren samen als het gaat om integratie van technologie. Dit heeft eerder al geresulteerd in een succesvolle koppeling met het Voice Platform (SIP Trunk) van CM.com en de integratie van de SMS diensten met het Xelion-platform. Volgens Micha Cohen van Xelion was het dan ook een logische stap om ook de WhatsApp integratie via CM.com op te tuigen.

Jeroen Glabbeek, CEO CM.com:  “De diensten van zowel Xelion als van CM.com zijn gericht op het optimaal gebruiken en het op innovatieve wijze inzetten van communicatiekanalen. Consumenten kiezen vandaag de dag graag zelf wanneer en op welke wijze ze met bedrijven willen communiceren. De mobiele telefoon en de daarop geïnstalleerde populaire chat apps zoals WhatsApp en Apple Business Chat spelen een steeds grotere rol bij het bepalen van hun voorkeur. Het is goed te zien dat Xelion inspeelt op deze ontwikkeling door WhatsApp Business als meest populaire kanaal te integreren in haar software.“

GerelateerdeBerichten

Bas Janssen Amacom Christ-Jan Beljaars Exertis

Samenwerking met Amacom brengt volop nieuwe kansen

2023/09/28
e-commerce

Wat klopt er niet met de online retail verkopen in Nederland

2023/09/28
Volgend bericht

OPPO introduceert twee 5G-smartphones met dunste design: de OPPO Find X2 Neo en Find X2 Lite

Uitgelichte Vacatures

pocos-400400

Pocos: Vacature Support Engineer (FG 6)

door Rashid Niamat
18-07-2023
0

Wolk-met-rondjes -Bright Access

Bright Access zoekt: Marketing-coördinator

door Rashid Niamat
26-06-2023
0

Telemos ICT Solutions Group-400

Vacature: (Junior) Field Service Engineer

door Rashid Niamat
26-05-2023
0

Bekijk alle vacatures

Aankomende events

Wentzo Connect ’23

12-10-2023 @ 12:00 , more

Telecom Society thema-event ‘Internet Security’.

05-10-2023 - 21:30

ALE Connex23 partnerevent

03-10-2023 - 19:00

Webinar: de impact van NIS2 op jouw organisatie

05-10-2023 - 16:15

NETGEAR webinar netwerkonderhoud

05-10-2023 - 16:00
Bekijk alle evenementen
Bekijk alle evenementen
ITchannelPRO

ITchannelPRO is hét kennisplatform voor de circa 10.000 Telecom en IT-business partners en geldt als de primaire informatiebron in het IT-kanaal in Nederland.

Overige publicaties
Circulaire IT
DatacenterWorks
InfosecurityMagazine
CloudWorks
Business & IT

Over ITchannelPRO

  • Over ITchannelPRO
  • Tip de redactie
  • Adverteren en contentmarketing
  • Nieuwsbrief
  • Abonneren
  • Adreswijziging doorgeven
  • Contact

Contact

Varenmeent 5
1218 AN Hilversum

035 204 1000
info@itchannelpro.nl

ITchannelPRO is onderdeel van LuteijnMedia BV

  • Privacybeleid
  • Algemene voorwaarden
  • Disclaimer
  • Colofon

© 2022 ITchannelPRO - webdesign marketing bureau Yeps.nl.

Geen resultaten
Bekijk alle resultaten
  • Home
  • Nieuws
    • Algemeen nieuws
    • Cloud
    • Datacenters
    • Distributeurs
    • Security
    • Telecom
  • Achtergrond
  • Evenementen
  • Vacatures
  • Magazines
    • ITchannelPRO
    • Datacenter works
    • Cloudworks
    • InfoSecurity
  • Digitaal Dossier
  • Personalia
  • Nieuwsbrief
  • Adverteren en contentmarketing
  • Inloggen
  • Aanmelden
  • Contact

© 2022 ITchannelPRO - webdesign marketing bureau Yeps.nl.

Altijd op de hoogte blijven?

Wil je niks missen? We houden je dagelijks op de hoogte van het laatste nieuws! Je kunt je aanmelden voor onze nieuwsbrieven door het formulier in te vullen.

Wil je de nieuwsbrief uiteindelijk toch niet meer ontvangen? Geen probleem! Je kunt je op elk moment weer afmelden.

Inschrijven

Hallo lezer, onze website maakt gebruik van cookies. Waarom we dat doen? Deze cookies zijn nodig om de site zo goed mogelijk te laten functioneren én zodat we je kunnen voorzien van informatie en advertenties die bij jouw interesses passen. Door verder te klikken op onze website, accepteer je de cookies en vergelijkbare technieken.

Privacyoverzicht

Bepaal welke cookies u wilt toestaan.
U kunt deze instellingen op elk gewenst moment wijzigen. Dit kan er echter toe leiden dat sommige functies niet langer beschikbaar zijn. Raadpleeg de helpfunctie van uw browser voor informatie over het verwijderen van cookies.

MEER INFORMATIE OVER DE COOKIES DIE WE GEBRUIKEN.

Met de schuifregelaar kunt u verschillende soorten cookies in- of uitschakelen:

Cookies instellen
Technisch noodzakelijke of functionele cookies: deze cookies houden anoniem statistieken bij en zijn vereist voor het optimaal functioneren van onze website. Zonder deze cookies kan de werking van de website niet worden gegarandeerd, om deze reden kun je deze cookies ook niet weigeren. Je kunt de cookies eventueel wel verwijderen in je browserinstellingen.

Analytische cookies: deze cookies verzamelen informatie over jouw gedrag op onze website, maar gebruiken we bijvoorbeeld ook om bezoekersstatistieken bij te houden. Deze informatie helpt ons om onze websitebezoekers beter te begrijpen, waardoor we de website continue kunnen optimaliseren.

Tracking cookies: deze worden gebruikt voor het verzamelen van surfinformatie. Bijvoorbeeld door mogelijke interesse tijdens het gebruik van de website te volgen. Door middel van tracking cookies kunnen netwerken informatie verzamelen welke advertenties al zijn bezocht en naar welke specifiek is verder gekeken.

Third-party cookie/advertentie cookie: advertentiecookies brengen je surfgedrag in kaart voor advertentienetwerken. Door middel van deze cookies kunnen deze netwerken je advertenties aanbieden die aansluiten bij jouw interesses. Ook voorkomen deze cookies dat dezelfde advertentie niet meerdere mailen aan dezelfde gebruiker wordt getoond. [LinkedIn cookies, Facebook cookies, Salesfeed cookies, Hotjar]

Strikt noodzakelijke cookies

Strikt noodzakelijke cookies kunnen niet worden uitgeschakeld. Deze cookies slaan geen persoonsgegevens op. Deze cookies zorgen er bijvoorbeeld voor dat de inhoud van de website snel geladen wordt en dat wij jou essentiële beveiligingsmaatregelen kunnen bieden.

Deze cookies kan je niet uitschakelen.

Analytische cookies

Deze site gebruikt Google Analytics om anonieme informatie zoals bezoekersaantallen en meest populaire pagina's te verzamelen.

Door deze cookie aan te laten staan help je onze site te verbeteren.

Schakel eerst strikt noodzakelijke cookies in om je voorkeuren op te slaan!

Privacyvbeleid

Meer informatie over ons Cookiebeleid