• Nieuwsbrief
  • Adverteren en contentmarketing
  • Contact
ITchannelPRO
  • Nieuws
  • Achtergrond
  • Evenementen
  • Vacatures
  • Magazines
    • ITchannelPRO
    • Datacenter works
    • Cloudworks
    • InfoSecurity
  • e-Papers
  • Personalia
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten
ITchannelPRO
  • Nieuws
  • Achtergrond
  • Evenementen
  • Vacatures
  • Magazines
    • ITchannelPRO
    • Datacenter works
    • Cloudworks
    • InfoSecurity
  • e-Papers
  • Personalia
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten
ITchannelPRO
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten

Xelion Circulaire IT

TBM VoIP Summit: Reseller van de toekomst biedt service

17-12-2019
tbm-voip-summit-reseller-van-de-toekomst-biedt-service
Deel op LinkedinDeel op FacebookDeel via WhatsappDeel via mail

Laten de telecomaanbieders het liggen als het gaan om innovatie? Dit was een van de centrale vragen in de zeer succesvolle ronde-tafelbijeenkomst TBM gisteren organiseerde met de captains uit de VoIP Industry. Het antwoord is nee, want service wordt cruciaal voor het overleven van de reseller in de toekomst. Marktanalist Jhon Douma schreef een puntige samenvatting.

Tijdens de VoIP Summit van TBM waren de directieleden van dean one, gnTel, KeenSystems, Ng Networks Blu, oneCentral, Ozmo (Destiny), Pocos, RoutIT, Telador, Voiceworks en X2com aanwezig bij gastheer NL Digital. In de discussie stond de huidige nieuwe generatie (Z) centraal. Zij werken waar ze willen (in het café of zelfs in het park) en chillen overal. Ze zijn het type digitale hangjongeren dat maar één ding wil: anywhere anytime, anything with one device.

Dit gegeven leidde tot een discussie over de hoofdvragen rond het thema Communicati in 2020:·

– Hoe ziet de reseller van de toekomst eruit?

– Wat is de operator van de toekomst?

– Wordt de (mobiele) telefoon het centrale device voor nieuwe businessmodellen?


Onrust

Het leek in het gesprek dat er een overnamegolf gaande is in de telecomsector. Grote service providers hanteren in toenemende mate een build & buy-strategie met fusies en tot gevolg. Leidt dat tot onrust binnen het communicatiekanaal? Ja en nee. Het zorgt volgens de deelnemers aan tafel ook voor kansen en groei. De communicatienetwerken en -platformen zijn namelijk cruciaal voor consumenten, het bedrijfsleven en Nederland in meer algemene zin. Acces (via fiber) en de transitie naar 5G zorgen voor internet en telefonie als water uit de kraan. Telecom is in het heden immers een commodity die onbeperkt beschikbaar is. Dat zorgt voor een booming markt.

Maar is de markt niet verzadigd? Niet als het kanaal van resellers, system integrators en IT-dienstverleners beschikt over de nieuwe benodigde kerncompetenties en deze compleet maken met een helder overzichtelijk portfolio, was de algemene mening. Zo kunnen ze voldoen aan vragen van hun klanten en meegroeien met de trends en ontwikkelingen.

Klanten en eindgebruikers managen hun bedrijfskritische processen steeds meer en vaker zelf, was de mening in de discussie. Hiermee heeft ‘selfservice IT’ z’n intrede gedaan en deze trend wordt versterkt door de opkomst van de cloud. Voor resellers is dus van belang dat ze in deze transitie blijven voldoen aan de vraag van klanten.


Nieuwe diensten

Op dienstenniveau lijkt het even rustig geweest. Maar als we de deelnemers aan de discussie mogen geloven, komen er veel nieuwe diensten aan. Maar wat wordt de rol hierin voor technische innovaties zoals 5G, IoT, e-SIM, NFC en andere. Techniek zoals smarthomes, zelfrijdende auto’s, mobiel betalen en veel meer, helpt consumenten en bedrijven met het regelen van allerlei zaken. In huis, op kantoor en daarbuiten.

En dat techniek snel ontwikkelt, willen klanten nog steeds persoonlijk advies. Dit is cruciaal voor het overleven van telecom en IT-resellers, vinden de meeste deelnemers. Service zorgt voor een makkelijke adoptie van techniek door eindgebruikers die BYOD en CYOD steeds toegang hebben tot applicaties en privésfeer en zakelijke omgevingen.


Conclusies

Is telecom hiermee dus geen tikkenbusiness meer? Natuurlijk wel, vinden de operators. En liefst zo lang mogelijk. Tikken zijn immers de dobber waar de telecomsector al zo lang op drijft. De kunst is dat IT-resellers doorontwikkelen met nieuwe diensten en nieuwe niche branches, segmenten en verticals aanboren. Resellers moeten hiervoor beschikken over een compleet portfolio, actuele kennis en een houding gericht op (goede) service. De conclusie was dat het implementeren, beheren en faciliteren van communicatiediensten van de reseller van de toekomst vereist dat hij de marktontwikkeling begrijpt en bedrijven kan adviseren in de (IT-)taal die de klant spreekt.

Tags: Communicatie

GerelateerdeBerichten

ibm logo 200

IBM kiest voor enorme prijsverhoging

2022/12/15
cloud

Vraagtekens bij de communicatie van die grote cloudaanbieder

2022/11/30
Volgend bericht
cisco-komt-met-reeks-nieuwe-oplossingen-voor-het-mkb

Cisco komt met reeks nieuwe oplossingen voor het mkb

Uitgelichte Vacatures

Vacature voor een Accountmanager (Medior/Senior)

door Rashid Niamat
20-01-2023
0

Vacature voor een Technisch Consultant (M365/Azure)

door Rashid Niamat
20-01-2023
0

Vacature voor een IT-consultant

door Rashid Niamat
20-01-2023
0

Bekijk alle vacatures

Aankomende events

Hannover Messe 2023

17-05-2023 @ 09:00 , more

GIoTS 2023

19-06-2023 @ 10:00 , more

Kick off event Smart Living Society 2023

25-02-2023 @ 15:00 , more

Nieuwe businesskansen met 5G

17-02-2023 - 17:00

Het Digital Ecosystems Institute Jaarevent 2023 – De Dans van de Digitale Zwerm

16-02-2023 - 18:00
Bekijk alle evenementen
Bekijk alle evenementen
ITchannelPRO

ITchannelPRO is hét kennisplatform voor de circa 10.000 Telecom en IT-business partners en geldt als de primaire informatiebron in het IT-kanaal in Nederland.

Overige publicaties
Circulaire IT
DatacenterWorks
InfosecurityMagazine
CloudWorks
Business & IT

Over ITchannelPRO

  • Over ITchannelPRO
  • Tip de redactie
  • Adverteren en contentmarketing
  • Nieuwsbrief
  • Abonneren
  • Adreswijziging doorgeven
  • Contact

Contact

Varenmeent 5
1218 AN Hilversum

035 204 1000
[email protected]

ITchannelPRO is onderdeel van LuteijnMedia BV

  • Privacybeleid
  • Algemene voorwaarden
  • Disclaimer
  • Colofon

© 2022 ITchannelPRO - webdesign marketing bureau Yeps.nl.

Geen resultaten
Bekijk alle resultaten
  • Home
  • Nieuws
    • Algemeen nieuws
    • Cloud
    • Datacenters
    • Distributeurs
    • Security
    • Telecom
  • Achtergrond
  • Evenementen
  • Vacatures
  • Magazines
    • ITchannelPRO
    • Datacenter works
    • Cloudworks
    • InfoSecurity
  • Digitaal Dossier
  • Personalia
  • Nieuwsbrief
  • Adverteren en contentmarketing
  • Inloggen
  • Aanmelden
  • Contact

© 2022 ITchannelPRO - webdesign marketing bureau Yeps.nl.

Altijd op de hoogte blijven?

Wil je niks missen? We houden je dagelijks op de hoogte van het laatste nieuws! Je kunt je aanmelden voor onze nieuwsbrieven door het formulier in te vullen.

Wil je de nieuwsbrief uiteindelijk toch niet meer ontvangen? Geen probleem! Je kunt je op elk moment weer afmelden.

Inschrijven

Hallo lezer, onze website maakt gebruik van cookies. Waarom we dat doen? Deze cookies zijn nodig om de site zo goed mogelijk te laten functioneren én zodat we je kunnen voorzien van informatie en advertenties die bij jouw interesses passen. Door verder te klikken op onze website, accepteer je de cookies en vergelijkbare technieken.

Privacyoverzicht

Bepaal welke cookies u wilt toestaan.
U kunt deze instellingen op elk gewenst moment wijzigen. Dit kan er echter toe leiden dat sommige functies niet langer beschikbaar zijn. Raadpleeg de helpfunctie van uw browser voor informatie over het verwijderen van cookies.

MEER INFORMATIE OVER DE COOKIES DIE WE GEBRUIKEN.

Met de schuifregelaar kunt u verschillende soorten cookies in- of uitschakelen:

Cookies instellen
Technisch noodzakelijke of functionele cookies: deze cookies houden anoniem statistieken bij en zijn vereist voor het optimaal functioneren van onze website. Zonder deze cookies kan de werking van de website niet worden gegarandeerd, om deze reden kun je deze cookies ook niet weigeren. Je kunt de cookies eventueel wel verwijderen in je browserinstellingen.

Analytische cookies: deze cookies verzamelen informatie over jouw gedrag op onze website, maar gebruiken we bijvoorbeeld ook om bezoekersstatistieken bij te houden. Deze informatie helpt ons om onze websitebezoekers beter te begrijpen, waardoor we de website continue kunnen optimaliseren.

Tracking cookies: deze worden gebruikt voor het verzamelen van surfinformatie. Bijvoorbeeld door mogelijke interesse tijdens het gebruik van de website te volgen. Door middel van tracking cookies kunnen netwerken informatie verzamelen welke advertenties al zijn bezocht en naar welke specifiek is verder gekeken.

Third-party cookie/advertentie cookie: advertentiecookies brengen je surfgedrag in kaart voor advertentienetwerken. Door middel van deze cookies kunnen deze netwerken je advertenties aanbieden die aansluiten bij jouw interesses. Ook voorkomen deze cookies dat dezelfde advertentie niet meerdere mailen aan dezelfde gebruiker wordt getoond. [LinkedIn cookies, Facebook cookies, Salesfeed cookies, Hotjar]

Strikt noodzakelijke cookies

Strikt noodzakelijke cookies kunnen niet worden uitgeschakeld. Deze cookies slaan geen persoonsgegevens op. Deze cookies zorgen er bijvoorbeeld voor dat de inhoud van de website snel geladen wordt en dat wij jou essentiële beveiligingsmaatregelen kunnen bieden.

Deze cookies kan je niet uitschakelen.

Analytische cookies

Deze site gebruikt Google Analytics om anonieme informatie zoals bezoekersaantallen en meest populaire pagina's te verzamelen.

Door deze cookie aan te laten staan help je onze site te verbeteren.

Schakel eerst strikt noodzakelijke cookies in om je voorkeuren op te slaan!

Privacyvbeleid

Meer informatie over ons Cookiebeleid