• Nieuwsbrief
  • Adverteren en contentmarketing
  • Contact
ITchannelPRO
  • Nieuws
  • Achtergrond
  • Evenementen
  • Vacatures
  • Magazines
    • Alle Magazines
  • e-Papers
  • Personalia
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten
ITchannelPRO
  • Nieuws
  • Achtergrond
  • Evenementen
  • Vacatures
  • Magazines
    • Alle Magazines
  • e-Papers
  • Personalia
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten
ITchannelPRO
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten

Xelion Circulaire IT 2023Gamma copaco gamma-copaco-teams

T-Mobile: sterke groei in klanten en opbrengsten in Q1

15-05-2020
t-mobile
Deel op LinkedinDeel op FacebookDeel via WhatsappDeel via mail

T-Mobile Nederland heeft haar sterke groei van 2019 in het eerste kwartaal van 2020 voortgezet. De telecomprovider noteerde een klant- en omzetgroei in alle segmenten met alle merken: T-Mobile, Tele2 en Ben. De gecombineerde onderneming wordt zo met de dag een sterkere concurrent op de Nederlandse markt. De baanbrekende propositie van FMC (fixed-mobile-converged) om de vaste markt open te breken, presteert goed. Het droeg bij aan een omzetgroei van 5,6% in de markt voor vast internet. T-Mobile blijft de huidige status quo in de vaste markt uitdagen.

In het eerste kwartaal steeg de omzet uit mobiele diensten van T-Mobile met 5,5 procent (jaar-over-jaar). De omzetgroei in vaste telefonie was zelfs nog hoger met 5,6 procent (jaar-over-jaar). Het bedrijf voegde 67.000 nieuwe postpaid mobiele gebruikers toe aan het snelste en best geteste netwerk in Nederland en 14.000 nieuwe vaste klanten dit kwartaal.

 

Het eerste kwartaal laat opnieuw groei zien in zowel mobiel als vast (jaar-op-jaar):

  • Het aantal mobiele klanten (SIM’s) bedroeg 5,7 miljoen; het aantal vaste klanten bedroeg 632.000.
  • Het totaal aantal postpaid klanten is netto gestegen met +67k en het aantal vaste klanten met +14k.
  • Totale omzet €476 miljoen (+3,3%). Dit werd voornamelijk gedreven door mobiele (+5,5%) en vaste opbrengsten (+5,6%) en gedeeltelijk gecompenseerd door lagere opbrengsten uit mobiele telefonie (-3,2%).
  • EBITDA aangepast na lease* jaar-over-jaar stijgt naar €136 miljoen (+10,6%): gedreven door commerciële groei en lagere indirecte kosten (-4,1%).
  • T-Mobile ligt volledig op schema met het integratieproces en realiseert de synergiën als gevolg van de fusie met Tele2. Dit is in lijn met het plan.

Søren Abildgaard, CEO T-Mobile Nederland:”Allereerst wil ik mijn waardering uitspreken voor onze eigen medewerkers en hoe zij vanuit huis heel hard werken om onze klanten de beste ervaring te geven ook tijdens deze coronacrisis. We hebben opnieuw geweldige resultaten geboekt en een sterk commercieel momentum behouden ondanks een licht negatieve impact van de corona-crisis in de laatste twee weken van maart als gevolg van de tijdelijke sluiting van onze winkels. Voor het tweede kwartaal op rij zijn wij de nummer twee in de mobiele markt. Onze resultaten laten zien dat we klanten blijven geven wat ze willen. Dit geldt met name voor ons immens populaire Unlimited-aanbod. Ik beschouw het als een compliment dat onze concurrenten dit aanbod proberen te kopiëren!”

 

Het is nog steeds T-Mobile’s missie om de markt voor vast internet en telefonie te doorbreken en klanten ook thuis van snel en betaalbaar internet te voorzien. In het eerste kwartaal kondigde het bedrijf de uitrol aan van een nieuw Fiber to the Home (FttH) project voor 100.000 huishoudens. T-Mobile zal ook voor dit nieuwe FttH-project een wholesalesaanbod doen dat een open access model mogelijk maakt. T-Mobile bepleit dit model overal in Nederland zodat iedereen toegang geeft tot supersnel internet.

 

Søren Abildgaard: “Wat betreft het netwerk hebben we aangekondigd dat we deelnemen aan de komende veiling waar het 700, 1400 en 2100mhz spectrum zal worden geveild. T-Mobile verwerkt nu al bijna 50% van alle mobiele data** in Nederland. Dat is meer dan al onze andere concurrenten. Wij zijn eigenaar van het best geteste mobiele netwerk in Nederland met de hoogste score ooit. Door ons netwerk voortdurend te verbeteren zorgen we ervoor dat we voldoende capaciteit hebben om het dataverkeer voor Unlimited-klanten, waarvan we verwachten dat ze exponentieel zullen blijven toenemen, te faciliteren. Daarmee maken we onze belofte waar om meer concurrentie op de Nederlandse telecommarkt te garanderen, zowel op mobiel als op vast.”

GerelateerdeBerichten

X2com-twitter-logo

X2com eerste distributeur van Youfone Zakelijk

2023/03/31
data backup

Onaangename kriebels van world backup day

2023/03/31
Volgend bericht

Drijvende kracht achter internationale nichespelers in de telecom

Uitgelichte Vacatures

Vacature Performance Marketing Manager

door Rashid Niamat
01-04-2023
0

servers - hardware

Vacature Customer Service Representative

door Rashid Niamat
01-04-2023
0

servers - hardware

Technical Facility Engineer

door Rashid Niamat
01-04-2023
0

Bekijk alle vacatures

Aankomende events

De ACTNOW Impact Tech Summit

23-05-2023 - 17:00

IBC2023

15-09-2023 @ 09:00 , more

Herontdek de IT-wereld tijdens de Gaia Data Experience

05-04-2023 - 17:00

Gamma Communications Teams Event 2023

17-04-2023 - 17:00

Webinar Recovering Damaged or Corrupted Backups of Virtual Systems

18-04-2023 - 15:00
Bekijk alle evenementen
Bekijk alle evenementen
ITchannelPRO

ITchannelPRO is hét kennisplatform voor de circa 10.000 Telecom en IT-business partners en geldt als de primaire informatiebron in het IT-kanaal in Nederland.

Overige publicaties
Circulaire IT
DatacenterWorks
InfosecurityMagazine
CloudWorks
Business & IT

Over ITchannelPRO

  • Over ITchannelPRO
  • Tip de redactie
  • Adverteren en contentmarketing
  • Nieuwsbrief
  • Abonneren
  • Adreswijziging doorgeven
  • Contact

Contact

Varenmeent 5
1218 AN Hilversum

035 204 1000
[email protected]

ITchannelPRO is onderdeel van LuteijnMedia BV

  • Privacybeleid
  • Algemene voorwaarden
  • Disclaimer
  • Colofon

© 2022 ITchannelPRO - webdesign marketing bureau Yeps.nl.

Geen resultaten
Bekijk alle resultaten
  • Home
  • Nieuws
    • Algemeen nieuws
    • Cloud
    • Datacenters
    • Distributeurs
    • Security
    • Telecom
  • Achtergrond
  • Evenementen
  • Vacatures
  • Magazines
    • ITchannelPRO
    • Datacenter works
    • Cloudworks
    • InfoSecurity
  • Digitaal Dossier
  • Personalia
  • Nieuwsbrief
  • Adverteren en contentmarketing
  • Inloggen
  • Aanmelden
  • Contact

© 2022 ITchannelPRO - webdesign marketing bureau Yeps.nl.

Altijd op de hoogte blijven?

Wil je niks missen? We houden je dagelijks op de hoogte van het laatste nieuws! Je kunt je aanmelden voor onze nieuwsbrieven door het formulier in te vullen.

Wil je de nieuwsbrief uiteindelijk toch niet meer ontvangen? Geen probleem! Je kunt je op elk moment weer afmelden.

Inschrijven

Hallo lezer, onze website maakt gebruik van cookies. Waarom we dat doen? Deze cookies zijn nodig om de site zo goed mogelijk te laten functioneren én zodat we je kunnen voorzien van informatie en advertenties die bij jouw interesses passen. Door verder te klikken op onze website, accepteer je de cookies en vergelijkbare technieken.

Privacyoverzicht

Bepaal welke cookies u wilt toestaan.
U kunt deze instellingen op elk gewenst moment wijzigen. Dit kan er echter toe leiden dat sommige functies niet langer beschikbaar zijn. Raadpleeg de helpfunctie van uw browser voor informatie over het verwijderen van cookies.

MEER INFORMATIE OVER DE COOKIES DIE WE GEBRUIKEN.

Met de schuifregelaar kunt u verschillende soorten cookies in- of uitschakelen:

Cookies instellen
Technisch noodzakelijke of functionele cookies: deze cookies houden anoniem statistieken bij en zijn vereist voor het optimaal functioneren van onze website. Zonder deze cookies kan de werking van de website niet worden gegarandeerd, om deze reden kun je deze cookies ook niet weigeren. Je kunt de cookies eventueel wel verwijderen in je browserinstellingen.

Analytische cookies: deze cookies verzamelen informatie over jouw gedrag op onze website, maar gebruiken we bijvoorbeeld ook om bezoekersstatistieken bij te houden. Deze informatie helpt ons om onze websitebezoekers beter te begrijpen, waardoor we de website continue kunnen optimaliseren.

Tracking cookies: deze worden gebruikt voor het verzamelen van surfinformatie. Bijvoorbeeld door mogelijke interesse tijdens het gebruik van de website te volgen. Door middel van tracking cookies kunnen netwerken informatie verzamelen welke advertenties al zijn bezocht en naar welke specifiek is verder gekeken.

Third-party cookie/advertentie cookie: advertentiecookies brengen je surfgedrag in kaart voor advertentienetwerken. Door middel van deze cookies kunnen deze netwerken je advertenties aanbieden die aansluiten bij jouw interesses. Ook voorkomen deze cookies dat dezelfde advertentie niet meerdere mailen aan dezelfde gebruiker wordt getoond. [LinkedIn cookies, Facebook cookies, Salesfeed cookies, Hotjar]

Strikt noodzakelijke cookies

Strikt noodzakelijke cookies kunnen niet worden uitgeschakeld. Deze cookies slaan geen persoonsgegevens op. Deze cookies zorgen er bijvoorbeeld voor dat de inhoud van de website snel geladen wordt en dat wij jou essentiële beveiligingsmaatregelen kunnen bieden.

Deze cookies kan je niet uitschakelen.

Analytische cookies

Deze site gebruikt Google Analytics om anonieme informatie zoals bezoekersaantallen en meest populaire pagina's te verzamelen.

Door deze cookie aan te laten staan help je onze site te verbeteren.

Schakel eerst strikt noodzakelijke cookies in om je voorkeuren op te slaan!

Privacyvbeleid

Meer informatie over ons Cookiebeleid