• Nieuwsbrief
  • Adverteren en contentmarketing
  • Contact
ITchannelPRO
  • Nieuws
  • Achtergrond
  • Evenementen
  • Vacatures
  • Magazines
    • ITchannelPRO
    • Datacenter works
    • Cloudworks
    • InfoSecurity
  • e-Papers
  • Personalia
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten
ITchannelPRO
  • Nieuws
  • Achtergrond
  • Evenementen
  • Vacatures
  • Magazines
    • ITchannelPRO
    • Datacenter works
    • Cloudworks
    • InfoSecurity
  • e-Papers
  • Personalia
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten
ITchannelPRO
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten

Xelion Circulaire IT

Partners profiteren van voorsprong in kennis en aanbod

13-11-2020
Deel op LinkedinDeel op FacebookDeel via WhatsappDeel via mail

Vanuit Rotterdam bedient Evolve IP de Europese markt. De van oorsprong carrier is uitgegroeid tot een unieke aanbieder van cloudcommunicatie en -computing. In ons gesprek met Patrick Martinus, Manager Channel Partners, focussen we ons op cloudcommunicatie. Wat maakt Evolve IP zo uniek? Wat is hun toegevoegde waarde op Microsoft Teams? En, wat is de impact van het coronavirus op hun business? 

“Wij hebben als enige partij kennis van drie domeinen én we kunnen de oplossingen hiervoor integreren”, steekt Martinus van wal. De drie domeinen die Martinus noemt zijn: kantoortelefonie, callcenters en digitale werkplekken. Daarin is de integratie van telefonie met bijvoorbeeld Zendesk, Salesforce en Teams een onmiskenbare trend. Evolve IP maakt hiervoor gebruik van het Cisco Broadsoft-platform.

Integratie

“Het platform Broadsoft is niet uniek: het is het grootste cloudtelecomplatform wereldwijd en wordt door veel operators ingezet”, zegt Martinus. “Het unieke zit ‘m in wat wij ermee doen. Zo heeft de integratie van verschillende diensten bij ons al lange tijd hoge prioriteit. We bedienen niet alleen het MKB, maar juist ook de mid- en grootzakelijke markt. En die hebben meer nodig dan alleen de standaard telefoniefunctionaliteit.” Dan gaat het om bijvoorbeeld callcenterfunctionaliteit WhatsApp- en social media-integratie, koppelingen met andere applicaties zoals klantregistratiepakketten en Microsoft Teams, en dat allemaal in één. Evolve IP heeft al deze functionaliteiten zelf in huis. Martinus: “Wij gaan verder waar de rest stopt. In Nederland en ook daarbuiten, heeft de markt de cloud al in een vroege fase omarmd. Wij hebben daardoor een voorsprong opgebouwd in kennis en aanbod.” Evolve IP levert de geïntegreerde cloudcommunicatie als één totaalpakket laan bedrijven met een internationale footprint, op basis van één platform, één contract en één servicelevel, met behoud van het lokale nummerplan.

Native integratie van Teams

Sinds Evolve IP als doelstelling heeft de business in de VS, Groot Brittannië en de EU verder uit te bouwen, is ook de channel-strategie aangepast. Waar voorheen de focus lag op de directe verkoop, is die nu verschoven naar indirecte verkoop. Met als doel: groei in het partnerkanaal, zowel in Nederland als in de rest van Europa. Martinus merkt een gezonde belangstelling in het partnerkanaal voor het Evolve IP-portfolio: “Iedereen heeft interesse. We zien dat wederverkopers van Office 365-licenties en Azure-diensten op zoek zijn naar een betrouwbare en ervaren leverancier voor de native-integratie van Teams. Dat is het toevoegen van telecom aan hun portfolio.” Een andere groep partners heeft van oorsprong de focus op telecom, maar krijgt vaker verzoeken van klanten over het callcenter domein of IVR. Voor dat soort integraties kloppen ze dan bij Evolve IP aan, vertelt Martinus.

Drukte door Covid-19

De uitbraak van Covid-19 heeft het werken en de werkplek ingrijpend veranderd. Hoe heeft Evolve IP de afgelopen periode ervaren? Martinus: “Wij waren al lange tijd bezig met cloud- en integratieoplossingen. Onze partners konden de klanten al geruime tijd goede werkende oplossingen voor remote werken aanbieden.” Het inspelen op de corona-actualiteit was daarom voor Evolve IP geen onmogelijke opgave. Martinus: “Bovendien hadden we al langer de overtuiging dat de markt voor communicatiediensten op twee platformen gebaseerd zal zijn. Cisco Broadsoft en Microsoft.” Verder was men er bij Evolve IP van overtuigd dat Skype for Business grote impact op de business en de manier van werken kon krijgen. Martinus: “Het was de eerste weken enorm druk. Denk aan orders om snel een paar duizend softphones voor eindklanten te leveren. Een uitdagende periode die voor partners en eindklanten zonder problemen is verlopen.”

Doorzet van groei

De vraag naar de Evolve IP-diensten en -oplossingen blijft hoog. Partners zien dat ook hun klanten van het tijdelijke, een blijvende oplossing willen maken. Ook bedrijven die eerst de kat uit de boom keken hebben en nu de stap gezet om de communicatie te moderniseren en integreren. Martinus: “Dat betekent dat deze markt nog lange tijd groei zal kennen. Dat is goed voor de business van bestaande partners en hopelijk ook een reden voor anderen om partner te worden van Evolve IP. We bieden samenwerking op basis van verschillende mogelijkheden, zoals het Channel Partner-programma en de mogelijkheden binnen de Private Label-vorm, waarbij partners de diensten direct in het Evolve IP-platform kunnen provisionen en onder eigen contract kunnen verkopen en factureren aan hun klanten.”

We hadden al langer de overtuiging dat de markt voor communicatiediensten op twee platformen gebaseerd zal zijn: Cisco Broadsoft en Microsoft

Meer weten over het ecosysteem rondom Microsoft Teams? Wie zijn de toonaangevende leveranciers? In welke categorieën? Wat is Teams eigenlijk? Wat zijn de trends en ontwikkelingen?

Download hier het complete E-paper inclusief de Top-100 lijst gratis!

Tags: Microsoft Teams

GerelateerdeBerichten

enreach

Enreach beschikbaar in Microsoft Operator Connect-programma

2022/10/07
enreach

Enreach gecertificeerd voor Microsoft Teams Operator Connect

2022/09/01
Volgend bericht
IoT

Waar staan we nu met IoT? Het succes is nog beperkt.

Uitgelichte Vacatures

Vacature voor een Accountmanager (Medior/Senior)

door Rashid Niamat
20-01-2023
0

Vacature voor een Technisch Consultant (M365/Azure)

door Rashid Niamat
20-01-2023
0

Vacature voor een IT-consultant

door Rashid Niamat
20-01-2023
0

Bekijk alle vacatures

Aankomende events

Hannover Messe 2023

17-05-2023 @ 09:00 , more

GIoTS 2023

19-06-2023 @ 10:00 , more

Kick off event Smart Living Society 2023

25-02-2023 @ 15:00 , more

Nieuwe businesskansen met 5G

17-02-2023 - 17:00

Het Digital Ecosystems Institute Jaarevent 2023 – De Dans van de Digitale Zwerm

16-02-2023 - 18:00
Bekijk alle evenementen
Bekijk alle evenementen
ITchannelPRO

ITchannelPRO is hét kennisplatform voor de circa 10.000 Telecom en IT-business partners en geldt als de primaire informatiebron in het IT-kanaal in Nederland.

Overige publicaties
Circulaire IT
DatacenterWorks
InfosecurityMagazine
CloudWorks
Business & IT

Over ITchannelPRO

  • Over ITchannelPRO
  • Tip de redactie
  • Adverteren en contentmarketing
  • Nieuwsbrief
  • Abonneren
  • Adreswijziging doorgeven
  • Contact

Contact

Varenmeent 5
1218 AN Hilversum

035 204 1000
[email protected]

ITchannelPRO is onderdeel van LuteijnMedia BV

  • Privacybeleid
  • Algemene voorwaarden
  • Disclaimer
  • Colofon

© 2022 ITchannelPRO - webdesign marketing bureau Yeps.nl.

Geen resultaten
Bekijk alle resultaten
  • Home
  • Nieuws
    • Algemeen nieuws
    • Cloud
    • Datacenters
    • Distributeurs
    • Security
    • Telecom
  • Achtergrond
  • Evenementen
  • Vacatures
  • Magazines
    • ITchannelPRO
    • Datacenter works
    • Cloudworks
    • InfoSecurity
  • Digitaal Dossier
  • Personalia
  • Nieuwsbrief
  • Adverteren en contentmarketing
  • Inloggen
  • Aanmelden
  • Contact

© 2022 ITchannelPRO - webdesign marketing bureau Yeps.nl.

Altijd op de hoogte blijven?

Wil je niks missen? We houden je dagelijks op de hoogte van het laatste nieuws! Je kunt je aanmelden voor onze nieuwsbrieven door het formulier in te vullen.

Wil je de nieuwsbrief uiteindelijk toch niet meer ontvangen? Geen probleem! Je kunt je op elk moment weer afmelden.

Inschrijven

Hallo lezer, onze website maakt gebruik van cookies. Waarom we dat doen? Deze cookies zijn nodig om de site zo goed mogelijk te laten functioneren én zodat we je kunnen voorzien van informatie en advertenties die bij jouw interesses passen. Door verder te klikken op onze website, accepteer je de cookies en vergelijkbare technieken.

Privacyoverzicht

Bepaal welke cookies u wilt toestaan.
U kunt deze instellingen op elk gewenst moment wijzigen. Dit kan er echter toe leiden dat sommige functies niet langer beschikbaar zijn. Raadpleeg de helpfunctie van uw browser voor informatie over het verwijderen van cookies.

MEER INFORMATIE OVER DE COOKIES DIE WE GEBRUIKEN.

Met de schuifregelaar kunt u verschillende soorten cookies in- of uitschakelen:

Cookies instellen
Technisch noodzakelijke of functionele cookies: deze cookies houden anoniem statistieken bij en zijn vereist voor het optimaal functioneren van onze website. Zonder deze cookies kan de werking van de website niet worden gegarandeerd, om deze reden kun je deze cookies ook niet weigeren. Je kunt de cookies eventueel wel verwijderen in je browserinstellingen.

Analytische cookies: deze cookies verzamelen informatie over jouw gedrag op onze website, maar gebruiken we bijvoorbeeld ook om bezoekersstatistieken bij te houden. Deze informatie helpt ons om onze websitebezoekers beter te begrijpen, waardoor we de website continue kunnen optimaliseren.

Tracking cookies: deze worden gebruikt voor het verzamelen van surfinformatie. Bijvoorbeeld door mogelijke interesse tijdens het gebruik van de website te volgen. Door middel van tracking cookies kunnen netwerken informatie verzamelen welke advertenties al zijn bezocht en naar welke specifiek is verder gekeken.

Third-party cookie/advertentie cookie: advertentiecookies brengen je surfgedrag in kaart voor advertentienetwerken. Door middel van deze cookies kunnen deze netwerken je advertenties aanbieden die aansluiten bij jouw interesses. Ook voorkomen deze cookies dat dezelfde advertentie niet meerdere mailen aan dezelfde gebruiker wordt getoond. [LinkedIn cookies, Facebook cookies, Salesfeed cookies, Hotjar]

Strikt noodzakelijke cookies

Strikt noodzakelijke cookies kunnen niet worden uitgeschakeld. Deze cookies slaan geen persoonsgegevens op. Deze cookies zorgen er bijvoorbeeld voor dat de inhoud van de website snel geladen wordt en dat wij jou essentiële beveiligingsmaatregelen kunnen bieden.

Deze cookies kan je niet uitschakelen.

Analytische cookies

Deze site gebruikt Google Analytics om anonieme informatie zoals bezoekersaantallen en meest populaire pagina's te verzamelen.

Door deze cookie aan te laten staan help je onze site te verbeteren.

Schakel eerst strikt noodzakelijke cookies in om je voorkeuren op te slaan!

Privacyvbeleid

Meer informatie over ons Cookiebeleid