• Nieuwsbrief
  • Adverteren en contentmarketing
  • Contact
ITchannelPRO
  • Nieuws
  • Achtergrond
  • Evenementen
  • Vacatures
  • Magazines
    • ITchannelPRO
    • Datacenter works
    • Cloudworks
    • InfoSecurity
  • e-Papers
  • Personalia
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten
ITchannelPRO
  • Nieuws
  • Achtergrond
  • Evenementen
  • Vacatures
  • Magazines
    • ITchannelPRO
    • Datacenter works
    • Cloudworks
    • InfoSecurity
  • e-Papers
  • Personalia
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten
ITchannelPRO
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten

Xelion Circulaire IT

‘INTO voelt als een familie’ 

Peter Bakker, algemeen directeur van INTO Telecom & IT:

30-11-2020
Deel op LinkedinDeel op FacebookDeel via WhatsappDeel via mail

“ICT-distributeur INTO is voor het MKB het verlengstuk van de operators. En daar komen steeds meer vakgebieden bij”, dat zegt Peter Bakker, die in 2019 overstapte van Detron naar INTO als algemeen directeur. INTO behoort volgens hem tot de grootste leveranciers (verkoop, delivery en beheer) op het gebied van telecommunicatie en de digitale werkomgeving voor MKB-Nederland. Hoe gaat het nu met hem en met INTO? 

Vanwege de coronamaatregelen drinken we een (digitale) kop koffie met Peter Bakker en spreken we elkaar via een videoverbinding. Hij zit nu ongeveer een jaar bij INTO en heeft het daar duidelijk naar zijn zin. “We zitten in Breda met allemaal gezellige mensen die supergemotiveerd en ambitieus zijn. Ondanks dat het pand dit wellicht niet helemaal uitstraalt, is INTO een hartstikke leuk en toegankelijk bedrijf: het voelt als een familie als je binnenkomt. Iedereen is hier samen voor de klant bezig. Dat willen we graag behouden.” Door corona is er zowel bij INTO als bij de partners en klanten uiteraard veel veranderd.

Peter: “In het vierde kwartaal van 2019 besloten wij binnen ons bedrijfsproces nog meer gebruik te gaan maken van Microsoft Teams door bijvoorbeeld meer online te gaan samenwerken. Toen kwam corona. De omslag die het verplicht thuiswerken met zich meebracht, leverde bij ons geen problemen op. Binnen een dag zat iedereen thuis met een bureaustoel en een beeldscherm van kantoor. We hebben er in het opzicht van onze service naar klanten weinig tot geen last van gehad.”  

Corona-effect 

De coronacrisis betekende niet dat INTO het rustiger aan kon doen, integendeel. Ook de klanten moesten plotseling massaal gaan thuiswerken, maar veel partijen waren nog niet zo ver. Dat leverde veel drukte op bij INTO. Peter: “Zeker die eerste vier weken kwamen klanten met vragen over unified communications, over verbindingen vanuit huis, over Microsoft Teams, beveiliging et cetera. Mensen wilden vooral weten hoe ze het beste konden werken met de applicaties die ze al hadden.

Om klanten te informeren en onze backoffice te ontlasten, zijn we functioneel gebruik van applicaties in webinars gaan uitleggen. Dat trok tot driehonderd kijkers per keer.” Iedereen ziet volgens hem wel dat thuiswerken een blijvertje is. Het besef en het vertrouwen dat thuiswerkers ook productief kunnen zijn is gegroeid, denkt hij: “Het overwinnen van die drempel is heel belangrijk in de overgang naar een permanent hybride werkweek waarbij een paar dagen vanuit huis en een paar dagen vanuit kantoor wordt gewerkt. Ik zeg wel eens voor de grap: ons kantoor is de flexwerkplek voor de thuiswerkers geworden.” 

Applicatiegebruik 

De coronaperiode heeft volgens Bakker ook aangetoond dat veel organisaties nog niet weten hoe ze hun applicaties goed kunnen gebruiken en inzetten. “Wij zorgen er niet alleen voor dat klanten geholpen worden met hun connectiviteit (die in belang toeneemt), maar ook hoe ze de werkplekapplicaties optimaal kunnen gebruiken. Het effectief gebruikmaken van die applicaties, daar ligt een kans voor ons. Veel mensen kunnen ermee werken, maar het integraal samenwerken in het bedrijfsproces, dat gaat veel verder.” INTO krijgt daarom steeds meer beleid-, adoptie– en trainingsvragen van klanten over optimaal en effectief gebruik maken van de applicaties. Peter: “Waar de klant voorheen versnippert vroeg om een aantal licenties of abonnementen, is de vraag nu veel meer functioneel en vertrouwt de klant ons steeds meer in de keuze en de wijze waarmee dit doel wordt bereikt.’’ 

Franchiseformule 

Zo versnelt corona een verschuiving die zich al had aangekondigd, namelijk de combinatie van telecom en IT. “We hebben steeds meer klanten die zowel telecom als IT bij ons afnemen. Die overgang heeft vanzelfsprekend ook gevolgen voor de consultants waar INTO mee werkt. We hebben een verkoopkanaal waarin we veel werken met franchisenemers. Zij doen de verkoop en het klantenmanagement van onze gezamenlijke klanten.” De franchisenemers die bij de klant over de vloer komen, zitten regionaal, dus dicht bij de klant. Het zijn voornamelijk zelfstandigen die zich committeren aan de INTO-formule. 

Peter: “Het zijn geen resellers, maar een soort combinatie van senior accountmanagers en trusted advisors die vaak al heel lang contact hebben met de klant. Dat is heel belangrijk omdat het vertrouwen van de klant de basis is om meer diensten met toegevoegde waarde te verkopen en beheren. De consultants (zoals wij ze noemen) bouwen nu in snel tempo gedegen expertise op over de mogelijkheden en integratie van telecom en IT.’’  

Plannen voor 2021 

Peter verwacht dat INTO naast toenemende vragen over telecom en IT, ook vragen over IoT (Internet of Things) gaat krijgen. Dat komt natuurlijk door het toenemend van het gebruik van 5G. Daarnaast wil Peter een oplossing voor de MKB–klanten (50-250 medewerkers) met een internationale footprint die nu vaak tussen wal en schip vallen. Hij is hierover in gesprek met zijn businesspartners. Hierbij duidelijk aangevend dat INTO een Nederlands bedrijf is met (nog) geen internationale ambities.  

Doorgewerkt 

Waar is Peter na het eerste jaar echt trots op? “Ik ben echt supertrots op wat we samen als één INTO–team (werknemers en franchisenemers) tijdens de eerste coronagolf hebben gepresteerd. Ook de aanhoudende onderlinge betrokkenheid van collega’s met elkaar, klanten en maatschappij in deze afstandelijke periode is echt buitengewoon. We zijn in ons hart een Brabants bedrijf en houden van gezelligheid, dus op afstand werken is een straf. Maar het feit dat we nog mogen werken en in deze bedrijfstak zitten, is uiteraard een zege als je de schrijnende verhalen hoort van klanten die hun levenswerk zien afbrokkelen. Kortom: ik ben in een goed nest terecht gekomen bij INTO.” 

 

Tags: telecom

GerelateerdeBerichten

Vodafone-T-Mobile

Nog meer ontslagen – nu bij de telecombedrijven

2023/01/17
Jeroen Karel Q-datasolutions kleur 1200x900

Start-up Q data solutions zet volgende stap

2023/01/10
Volgend bericht

Nuvias UC; specialist bij uitstek

Uitgelichte Vacatures

Vacature voor een Accountmanager (Medior/Senior)

door Rashid Niamat
20-01-2023
0

Vacature voor een Technisch Consultant (M365/Azure)

door Rashid Niamat
20-01-2023
0

Vacature voor een IT-consultant

door Rashid Niamat
20-01-2023
0

Bekijk alle vacatures

Aankomende events

Hannover Messe 2023

17-05-2023 @ 09:00 , more

GIoTS 2023

19-06-2023 @ 10:00 , more

Kick off event Smart Living Society 2023

25-02-2023 @ 15:00 , more

Nieuwe businesskansen met 5G

17-02-2023 - 17:00

Het Digital Ecosystems Institute Jaarevent 2023 – De Dans van de Digitale Zwerm

16-02-2023 - 18:00
Bekijk alle evenementen
Bekijk alle evenementen
ITchannelPRO

ITchannelPRO is hét kennisplatform voor de circa 10.000 Telecom en IT-business partners en geldt als de primaire informatiebron in het IT-kanaal in Nederland.

Overige publicaties
Circulaire IT
DatacenterWorks
InfosecurityMagazine
CloudWorks
Business & IT

Over ITchannelPRO

  • Over ITchannelPRO
  • Tip de redactie
  • Adverteren en contentmarketing
  • Nieuwsbrief
  • Abonneren
  • Adreswijziging doorgeven
  • Contact

Contact

Varenmeent 5
1218 AN Hilversum

035 204 1000
[email protected]

ITchannelPRO is onderdeel van LuteijnMedia BV

  • Privacybeleid
  • Algemene voorwaarden
  • Disclaimer
  • Colofon

© 2022 ITchannelPRO - webdesign marketing bureau Yeps.nl.

Geen resultaten
Bekijk alle resultaten
  • Home
  • Nieuws
    • Algemeen nieuws
    • Cloud
    • Datacenters
    • Distributeurs
    • Security
    • Telecom
  • Achtergrond
  • Evenementen
  • Vacatures
  • Magazines
    • ITchannelPRO
    • Datacenter works
    • Cloudworks
    • InfoSecurity
  • Digitaal Dossier
  • Personalia
  • Nieuwsbrief
  • Adverteren en contentmarketing
  • Inloggen
  • Aanmelden
  • Contact

© 2022 ITchannelPRO - webdesign marketing bureau Yeps.nl.

Altijd op de hoogte blijven?

Wil je niks missen? We houden je dagelijks op de hoogte van het laatste nieuws! Je kunt je aanmelden voor onze nieuwsbrieven door het formulier in te vullen.

Wil je de nieuwsbrief uiteindelijk toch niet meer ontvangen? Geen probleem! Je kunt je op elk moment weer afmelden.

Inschrijven

Hallo lezer, onze website maakt gebruik van cookies. Waarom we dat doen? Deze cookies zijn nodig om de site zo goed mogelijk te laten functioneren én zodat we je kunnen voorzien van informatie en advertenties die bij jouw interesses passen. Door verder te klikken op onze website, accepteer je de cookies en vergelijkbare technieken.

Privacyoverzicht

Bepaal welke cookies u wilt toestaan.
U kunt deze instellingen op elk gewenst moment wijzigen. Dit kan er echter toe leiden dat sommige functies niet langer beschikbaar zijn. Raadpleeg de helpfunctie van uw browser voor informatie over het verwijderen van cookies.

MEER INFORMATIE OVER DE COOKIES DIE WE GEBRUIKEN.

Met de schuifregelaar kunt u verschillende soorten cookies in- of uitschakelen:

Cookies instellen
Technisch noodzakelijke of functionele cookies: deze cookies houden anoniem statistieken bij en zijn vereist voor het optimaal functioneren van onze website. Zonder deze cookies kan de werking van de website niet worden gegarandeerd, om deze reden kun je deze cookies ook niet weigeren. Je kunt de cookies eventueel wel verwijderen in je browserinstellingen.

Analytische cookies: deze cookies verzamelen informatie over jouw gedrag op onze website, maar gebruiken we bijvoorbeeld ook om bezoekersstatistieken bij te houden. Deze informatie helpt ons om onze websitebezoekers beter te begrijpen, waardoor we de website continue kunnen optimaliseren.

Tracking cookies: deze worden gebruikt voor het verzamelen van surfinformatie. Bijvoorbeeld door mogelijke interesse tijdens het gebruik van de website te volgen. Door middel van tracking cookies kunnen netwerken informatie verzamelen welke advertenties al zijn bezocht en naar welke specifiek is verder gekeken.

Third-party cookie/advertentie cookie: advertentiecookies brengen je surfgedrag in kaart voor advertentienetwerken. Door middel van deze cookies kunnen deze netwerken je advertenties aanbieden die aansluiten bij jouw interesses. Ook voorkomen deze cookies dat dezelfde advertentie niet meerdere mailen aan dezelfde gebruiker wordt getoond. [LinkedIn cookies, Facebook cookies, Salesfeed cookies, Hotjar]

Strikt noodzakelijke cookies

Strikt noodzakelijke cookies kunnen niet worden uitgeschakeld. Deze cookies slaan geen persoonsgegevens op. Deze cookies zorgen er bijvoorbeeld voor dat de inhoud van de website snel geladen wordt en dat wij jou essentiële beveiligingsmaatregelen kunnen bieden.

Deze cookies kan je niet uitschakelen.

Analytische cookies

Deze site gebruikt Google Analytics om anonieme informatie zoals bezoekersaantallen en meest populaire pagina's te verzamelen.

Door deze cookie aan te laten staan help je onze site te verbeteren.

Schakel eerst strikt noodzakelijke cookies in om je voorkeuren op te slaan!

Privacyvbeleid

Meer informatie over ons Cookiebeleid