• Nieuwsbrief
  • Adverteren en contentmarketing
  • Contact
ITchannelPRO
  • Nieuws
  • Achtergrond
  • Evenementen
  • Vacatures
  • Magazines
    • ITchannelPRO
    • Datacenter works
    • Cloudworks
    • InfoSecurity
  • e-Papers
  • Personalia
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten
ITchannelPRO
  • Nieuws
  • Achtergrond
  • Evenementen
  • Vacatures
  • Magazines
    • ITchannelPRO
    • Datacenter works
    • Cloudworks
    • InfoSecurity
  • e-Papers
  • Personalia
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten
ITchannelPRO
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten

Xelion Circulaire IT

Intellinet brengt telefonie en Microsoft Teams samen in een all-inone communicatieplatform

10-06-2020
Deel op LinkedinDeel op FacebookDeel via WhatsappDeel via mail

Sinds de invoering van de quarantainemaatregelen ondervinden heel wat bedrijven dat de overgang naar thuiswerken stroef verloopt, voornamelijk op vlak van telefonie. De typische communicatie set-up in het pré-corona tijdperk bestond vaak uit een klassieke telefooncentrale die opereerde naast een digitale vergadertool zoals Microsoft Teams. Nu werknemers vaker thuis zitten, komen de pijnpunten van deze tweedelige communicatiestructuur aan het licht omdat de functionaliteit van de telefooncentrale volledig wordt gepasseerd.

All-in-one communicatiesysteem

Microsoft Teams, dat is de ideale tool om bestanden te delen, te chatten, te vergaderen en op een vlotte manier in kleine of grote teams online samen te werken. Dit kan bovendien vanop verschillende devices. Elke gebruiker kan kiezen om deel te nemen aan een gesprek via z’n laptop, smartphone, videoscherm, bureautelefoon of headset. De naadloze integratie van andere Office 365 applicaties zorgt er bovendien voor dat alle collaboratie perfect gecentraliseerd verloopt. Perfect? Niet helemaal. Want tot dusver beperkte dat samenwerken zich tot Microsoft Teams gebruikers onderling. Telefonische contacten met andere klanten of vestigingen verliepen nog steeds via een klassieke telefooncentrale waardoor er binnen één bedrijf gebruik werd gemaakt van twee parallelle structuren die nooit met elkaar communiceerden. Door telefonie te integreren in Microsoft Teams, maakt Intellinet van deze tool een all-in-one communicatiesysteem dat niet langer uitsluitend dient voor interne communicatie tussen Teams gebruikers, maar waarbij ook wereldwijd inkomende en uitgaande gesprekken met alle vaste en mobiele nummers kunnen gevoerd worden. Intellinet, specialist in zakelijke telefonie en onderhoudsvrije telefooncentrales in de cloud, heeft z’n diensten officieel gecertificeerd en zal de integratie van de telefonie functionaliteiten in Microsoft Teams (het zogeheten Direct Routing) voor z’n rekening nemen.

 

 

Microsoft Teams wordt je cloud-telefooncentrale

De coronamaatregelen hebben dan wel de communicatie problematiek bij veel bedrijven aan het licht gebracht, de overschakeling naar een gecentraliseerd systeem voor zowel telefonie als online vergaderen zal ook na de corona crisis z’n waarde blijven bewijzen. Door al je interne en externe communicatie via één platform te laten lopen, neemt de flexibiliteit van je bedrijf enorm toe. Om te beginnen bij je telewerkers. Momenteel zijn thuiswerkers voor hun telefonie volledig aangewezen op hun persoonlijke toestellen. De fysieke telefooncentrale op kantoor dient enkel nog om oproepen door te schakelen naar thuistelefoons en smartphones. Veel functies, die cruciaal zijn voor de dagelijkse communicatie, vallen op die manier weg. Denk maar aan tijdsgebonden gespreksroutering, wachtrijen, keuzemenu’s, het opbellen van klanten met vertoning van het kantoornummer, oproepen transfereren naar beschikbare collega’s, enzovoort. Met de Direct Routing-oplossing van Intellinet in Microsoft Teams behoud je al deze functionaliteiten. Bovendien gebeurt alles in the cloud, wat voor bedrijven met meerdere vestigingen een grote impact heeft op de kostenefficiëntie. Afzonderlijke, fysieke telefooncentrales worden immers vervangen door één overkoepelend online communicatiesysteem, waardoor de individuele beheers- en onderhoudskosten wegvallen. Het gebruik van één intern platform voor alle communicatie betekent ook een naadloze samenwerking tussen filialen, met een grotere transparantie tot gevolg.

 

 

De voordelen van Intellinet als service provider

Intellinet staat in voor de telefoon integratie in Microsoft Teams, en draagt daarbij zorg voor essentiële zaken zoals de permanente bereikbaarheid van noodnummers. Maar Intellinet biedt ook nog een unieke service die ervoor zorgt dat je communicatielijnen nooit volledig wegvallen. Elk bedrijf krijgt wel eens te maken met netwerkstoringen. Soms duurt dit slechts enkele minuten, maar in het ergste geval ben je een hele dag of langer je internetconnectie kwijt. Om deze ongemakken tot een minimum te beperken, kan Intellinet tijdelijk overschakelen naar een survivability modus. Concreet betekent dit dat zelfs wanneer je de connectie met je Microsoft Teams account verliest, je nog steeds bereikbaar bent via je gsm of bureautoestel.

 

 

Infrastructuur vereisten voor Direct Routing

Is er dan helemaal geen bijkomende hardware nodig voor deze telefonie integratie? Toch wel. Een Session Border Controller (netwerkapparatuur) is in principe vereist. Intellinet biedt deze apparatuur echter standaard aan in de cloud, wat betekent dat er geen meerkosten aan verbonden zijn voor jou. Zo bespaar je zowel op aankoop, installatie als onderhoud. Het ontzorgingsplan van Intellinet gaat trouwens nog verder en voorziet niet enkel in de implementatie van telefonie in Microsoft Teams, maar geeft jou of je netwerkbeheerder ook de mogelijkheid om zelf je telefooncentrale te beheren via een webportaal. Wie niet klaar is om z’n oude set-up meteen volledig te verlaten, kan trouwens ook gradueel overstappen van z’n klassieke telefooncentrale naar Direct Routing. Welke aanpak je ook verkiest, bij Intellinet ben je verzekerd van een zeer voordelig betalingsplan, met formules gebaseerd op het verbruik van je bedrijf in plaats van forfaitaire bedragen. Deze efficiënte formules vermijden een overkill aan kosten en geven je een totaalbudget dat binnen je bedrijf kan verdeeld worden onder zeer actieve bellers en meer occasionele gebruikers.

GerelateerdeBerichten

Telecom Sans Frontiers

Ook Telecom Sans Frontiers schiet Turkije en Syrië te hulp

2023/02/08
ms-teams-boost-your-business

Gratis Teams houdt op te bestaan

2023/02/08
Volgend bericht
pixabay-server-4393370_640

TCO van data opslag – wat kun je daar nog mee?

Uitgelichte Vacatures

Vacature voor een Accountmanager (Medior/Senior)

door Rashid Niamat
20-01-2023
0

Vacature voor een Technisch Consultant (M365/Azure)

door Rashid Niamat
20-01-2023
0

Vacature voor een IT-consultant

door Rashid Niamat
20-01-2023
0

Bekijk alle vacatures

Aankomende events

Hannover Messe 2023

17-05-2023 @ 09:00 , more

GIoTS 2023

19-06-2023 @ 10:00 , more

Kick off event Smart Living Society 2023

25-02-2023 @ 15:00 , more

Nieuwe businesskansen met 5G

17-02-2023 - 17:00

Het Digital Ecosystems Institute Jaarevent 2023 – De Dans van de Digitale Zwerm

16-02-2023 - 18:00
Bekijk alle evenementen
Bekijk alle evenementen
ITchannelPRO

ITchannelPRO is hét kennisplatform voor de circa 10.000 Telecom en IT-business partners en geldt als de primaire informatiebron in het IT-kanaal in Nederland.

Overige publicaties
Circulaire IT
DatacenterWorks
InfosecurityMagazine
CloudWorks
Business & IT

Over ITchannelPRO

  • Over ITchannelPRO
  • Tip de redactie
  • Adverteren en contentmarketing
  • Nieuwsbrief
  • Abonneren
  • Adreswijziging doorgeven
  • Contact

Contact

Varenmeent 5
1218 AN Hilversum

035 204 1000
[email protected]

ITchannelPRO is onderdeel van LuteijnMedia BV

  • Privacybeleid
  • Algemene voorwaarden
  • Disclaimer
  • Colofon

© 2022 ITchannelPRO - webdesign marketing bureau Yeps.nl.

Geen resultaten
Bekijk alle resultaten
  • Home
  • Nieuws
    • Algemeen nieuws
    • Cloud
    • Datacenters
    • Distributeurs
    • Security
    • Telecom
  • Achtergrond
  • Evenementen
  • Vacatures
  • Magazines
    • ITchannelPRO
    • Datacenter works
    • Cloudworks
    • InfoSecurity
  • Digitaal Dossier
  • Personalia
  • Nieuwsbrief
  • Adverteren en contentmarketing
  • Inloggen
  • Aanmelden
  • Contact

© 2022 ITchannelPRO - webdesign marketing bureau Yeps.nl.

Altijd op de hoogte blijven?

Wil je niks missen? We houden je dagelijks op de hoogte van het laatste nieuws! Je kunt je aanmelden voor onze nieuwsbrieven door het formulier in te vullen.

Wil je de nieuwsbrief uiteindelijk toch niet meer ontvangen? Geen probleem! Je kunt je op elk moment weer afmelden.

Inschrijven

Hallo lezer, onze website maakt gebruik van cookies. Waarom we dat doen? Deze cookies zijn nodig om de site zo goed mogelijk te laten functioneren én zodat we je kunnen voorzien van informatie en advertenties die bij jouw interesses passen. Door verder te klikken op onze website, accepteer je de cookies en vergelijkbare technieken.

Privacyoverzicht

Bepaal welke cookies u wilt toestaan.
U kunt deze instellingen op elk gewenst moment wijzigen. Dit kan er echter toe leiden dat sommige functies niet langer beschikbaar zijn. Raadpleeg de helpfunctie van uw browser voor informatie over het verwijderen van cookies.

MEER INFORMATIE OVER DE COOKIES DIE WE GEBRUIKEN.

Met de schuifregelaar kunt u verschillende soorten cookies in- of uitschakelen:

Cookies instellen
Technisch noodzakelijke of functionele cookies: deze cookies houden anoniem statistieken bij en zijn vereist voor het optimaal functioneren van onze website. Zonder deze cookies kan de werking van de website niet worden gegarandeerd, om deze reden kun je deze cookies ook niet weigeren. Je kunt de cookies eventueel wel verwijderen in je browserinstellingen.

Analytische cookies: deze cookies verzamelen informatie over jouw gedrag op onze website, maar gebruiken we bijvoorbeeld ook om bezoekersstatistieken bij te houden. Deze informatie helpt ons om onze websitebezoekers beter te begrijpen, waardoor we de website continue kunnen optimaliseren.

Tracking cookies: deze worden gebruikt voor het verzamelen van surfinformatie. Bijvoorbeeld door mogelijke interesse tijdens het gebruik van de website te volgen. Door middel van tracking cookies kunnen netwerken informatie verzamelen welke advertenties al zijn bezocht en naar welke specifiek is verder gekeken.

Third-party cookie/advertentie cookie: advertentiecookies brengen je surfgedrag in kaart voor advertentienetwerken. Door middel van deze cookies kunnen deze netwerken je advertenties aanbieden die aansluiten bij jouw interesses. Ook voorkomen deze cookies dat dezelfde advertentie niet meerdere mailen aan dezelfde gebruiker wordt getoond. [LinkedIn cookies, Facebook cookies, Salesfeed cookies, Hotjar]

Strikt noodzakelijke cookies

Strikt noodzakelijke cookies kunnen niet worden uitgeschakeld. Deze cookies slaan geen persoonsgegevens op. Deze cookies zorgen er bijvoorbeeld voor dat de inhoud van de website snel geladen wordt en dat wij jou essentiële beveiligingsmaatregelen kunnen bieden.

Deze cookies kan je niet uitschakelen.

Analytische cookies

Deze site gebruikt Google Analytics om anonieme informatie zoals bezoekersaantallen en meest populaire pagina's te verzamelen.

Door deze cookie aan te laten staan help je onze site te verbeteren.

Schakel eerst strikt noodzakelijke cookies in om je voorkeuren op te slaan!

Privacyvbeleid

Meer informatie over ons Cookiebeleid