Harmony is al sinds 2001 succesvol actief op de Nederlandse retailmarkt. Harmony ontwikkelt en administreert verzekeringen voor alle soorten consumentenelektronica. Sinds 2016 doen zij dat als onafhankelijke partij, en inmiddels zijn zij ook uitgebreid naar de Belgische markt.
In Nederland en België wil Harmony de grootste worden, met een aanbod aan duidelijke verzekeringen, zonder kleine lettertjes en met toegevoegde waarde voor zowel de consument, zakelijke gebruiker als ook de businesspartner. De businesspartner en zijn personeel krijgen persoonlijke begeleiding, uitvoerige coachingsprogramma’s en ondersteuning door sales coaches. Vorig jaar is er een snelle start gemaakt op de Belgische markt en zijn er twee nieuwe tweetalige collega’s aangenomen: Kevin Bresseleers (key accountmanager) en Gregory Cernuda Fernandez (sales coach voor België). Cernuda Fernandez: “Veel Nederlandse retailketens en zelfstandige winkels werken al jaren met Harmony samen. Sinds begin 2019 is Harmony ook actief in België. Met dezelfde kwaliteit in service en goede eerlijke verzekeringsproducten als in Nederland, maar dan aangepast op de Belgische markt en regelgeving.” De werkwijze van Harmony is inmiddels ook in België een groot succes. Het aantal businesspartners waarmee een samenwerking is gestart groeit snel. Inmiddels bestaat het Belgische salesteam uit twee personen en zal naar verwachting binnenkort verder worden uitgebreid. Cernuda Fernandez: “Als sales coach ondersteun ik onze businesspartners in België door hun personeel op te leiden en te coachen in verkoopgesprekken. Dit doen wij kosteloos, het is onderdeel van de samenwerking. Zo worden de klanten op de juiste manier geïnformeerd over de voordelen van ons product en behalen de businesspartners mooie resultaten. Het is heel mooi om zo samen te werken met onze partners.”
Snel & papierloos
Bresseleers: “Bij Harmony ligt de focus op gebruiksvriendelijke papierloze processen, snelle schadeafhandeling voor klanten en goede samenwerking met businesspartners.” Harmony heeft speciaal voor de Belgische markt diverse verzekeringen ontwikkeld waarmee vrijwel alle consumentenelektronica zoals klein en groot huishoudelijke artikelen, tv’s, IT en telecom, verzekerd kan worden. Bresseleers: “Met deze businesspartners maken wij vaak afspraken waardoor zij zelf defecte toestellen repareren of nieuwe apparatuur uitleveren indien repareren niet mogelijk is. Zo blijft zijn relatie met de klant behouden en wordt de klant beter en sneller geholpen. Daarnaast vinden we het heel belangrijk dat processen simpel en papierloos zijn. Wij hebben voor onze businesspartners een gebruiksvriendelijke webportal beschikbaar die zij gebruiken voor het afsluiten van de verzekeringen voor hun klanten. Dit afsluitproces is snel, zeer eenvoudig en volledig papierloos. De klant kiest een verzekering in de winkel en het wordt direct voor hem geregeld in de webportal. Deze webportal is nu ook tweetalig zodat ook de Franstalige businesspartners compleet worden bediend.”
Bron: TBM 2020 nr. 3