• Nieuwsbrief
  • Adverteren en contentmarketing
  • Contact
ITchannelPRO
  • Nieuws
  • Achtergrond
  • Evenementen
  • Vacatures
  • Magazines
    • Alle Magazines
  • e-Papers
  • Personalia
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten
ITchannelPRO
  • Nieuws
  • Achtergrond
  • Evenementen
  • Vacatures
  • Magazines
    • Alle Magazines
  • e-Papers
  • Personalia
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten
ITchannelPRO
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten

Xelion Circulaire IT 2023Gamma copaco gamma-copaco-teams

Destiny lanceert Microsoft Teams Connector in Nederland

26-06-2020
destiny-lanceert
Deel op LinkedinDeel op FacebookDeel via WhatsappDeel via mail

Destiny lanceert deze zomer de Microsoft Teams Connector in Nederland. Met deze oplossing zijn Destiny-partners in staat te reageren op de actuele vraag in de markt. De integratie is beschikbaar vanuit de cloud en als koppeling (SIP-trunk) met telefooncentrales van klanten. “Als challenger op de Nederlandse markt heeft Destiny al een compleet aanbod van veilige communicatieoplossingen. Nu is onze dienstverlening aan partners verder afgestemd op de grote vraag naar Teams”, aldus Eric Kochen, technisch productmanager bij Destiny in Nederland.

Bedrijven hebben al langer een sterke behoefte aan optimale en veilige communicatie, zowel binnen hun eigen organisatie als met klanten en leveranciers. Nu veel medewerkers moeten thuiswerken, is de vraag naar collaboration en samenwerkingstools in combinatie met telefonie enorm gestegen. Met de nieuwe Microsoft Teams Connector heeft Destiny in Nederland nu een goed antwoord voor partners die willen inspelen op de behoefte van hun klanten. De oplossing biedt een koppeling tussen het communicatieplatform FLUX van Destiny en de Teams-diensten van Microsoft.

 

Teams wordt een volwaardige PBX

De populariteit rond Microsoft Teams neemt in rap tempo toe, wat ook Destiny niet ongemerkt bleef. “De afgelopen maanden hebben we veel gesproken met partners over de vraag naar communicatie in Teams”, zegt Eric Kochen. “Communiceren met Teams is complexer dan veel bedrijven en organisaties zich realiseren. Onze partners willen hen daar graag bij ondersteunen en dus hebben we hiervoor de tools ontwikkeld. Destiny is een challenger op de Nederlandse markt en in onze visie moeten bedrijven en organisaties altijd makkelijk en veilig kunnen communiceren.”

De nieuwe Microsoft Teams Connector koppelt clouddistributieplatform FLUX aan Microsoft Teams. FLUX is het platform dat ICT-resellers en partners gebruiken voor het inkopen, beheren en verkopen van telefonie- en communicatiediensten van meerdere merken in één omgeving. FLUX geeft partners dus de vrijheid om hun klanten te laten kiezen voor meerdere communicatieoplossingen. Partners kunnen ook zelf afspraken maken met operators, distributeurs en leveranciers en zelf hun billing en contracten opzetten. Destiny zit niet tussen partners en hun klanten. De Microsoft Teams Connector zorgt ervoor dat partners nu ook die Teams-diensten kunnen verkopen als aanvulling op de telefoniediensten die ze al afnemen in FLUX.

 

Twee smaken

Destiny maakt de Microsoft Teams Connector in Nederland voor partners beschikbaar in twee mogelijkheden. Partners kunnen kiezen voor de variant als Unified Communications as a Service (UCaaS) vanuit de cloud, als implementatie via (bestaande) SIP-trunks vanuit FLUX naar de telefooncentrales van klanten of beide. De twee varianten zijn allebei beschikbaar via FLUX.

 

Microsoft Teams Connector in de cloud

De cloud- of UCaaS-oplossing is in eerste aanleg beschikbaar voor de diensten van Xelion, 3CX en Swyx die voor partners beschikbaar zijn. Met deze merken hebben partners een volwaardige cloud-PBX en kunnen die combineren met de featurerijke samenwerkingstools van Microsoft. Partners van Destiny kunnen klanten tot het niveau van individuele medewerkers koppelen aan het Teams-account van deze gebruikers. Partners die een licentie in FLUX bestellen, hebben toegang tot de portal waar ze de Teams-diensten op afstand kunnen inrichten en instellen voor hun klanten.

 

Voordelen cloudoplossing

Een belangrijk voordeel van de cloudoplossing is gebruikersgemak. Medewerkers die in Teams willen samenwerken met collega’s, klanten of leveranciers, hoeven nu niet meer (steeds) over te schakelen naar de hosted telefoniecentrale van Xelion, 3CX of Swyx om te bellen of gebeld te worden. Andersom geldt hetzelfde. Medewerkers die vanuit hun telefooncentrale bellen, kunnen nu gesprekken routeren naar Teams en vervolgens eenvoudig in een Teams-sessie stappen. “Met de Microsoft Teams Connector hebben bedrijven en individuele werknemers dus keuzevrijheid en dat is belangrijk voor Destiny. Niet alle medewerkers in een organisatie hebben altijd dezelfde behoefte”, zegt Kochen.

De nieuwe oplossing biedt partners van Destiny de kans om hun meerwaarde te tonen aan klanten. Kochen: “Zeker met de grote behoefte aan Teams binnen bedrijven en organisaties. Het implementeren van Teams kan complex en kostbaar zijn en dus rekenen organisaties op hun ICT-resellers en -dienstverleners. Zij zijn immers de vertrouwde partner op het gebied van IT en telecom. Onze partners kunnen met deze oplossing een centrale rol spelen bij de koppeling, configuratie, instellingen en volledige integratie van Teams bij klanten.”

 

Microsoft Teams Connector via SIP-trunks

Partners van Destiny Nederland kunnen de Microsoft Teams Connector ook afnemen via SIP-trunks. Ook deze variant is door partners te bestellen in FLUX. Telefoonnummers, beltarieven en instellingen worden dan aan Teams gekoppeld via de SIP-trunk. De implementatie van deze variant van de nieuwe oplossing is sneller, eenvoudiger en voordeliger. Het aansluiten en configureren van klantaccounts en medewerkers (provisioning) kan in realtime zodat klanten in een mum van tijd kunnen bellen met Teams en Destiny. Keerzijde van de variant is dat Teams niet native is geïntegreerd in de telefonieoplossing van de klant.

 

Keuzevrijheid

Destiny schat in dat de meeste partners beide varianten van de nieuwe oplossing zullen afnemen. “Partners zeggen dat ze het meeste behoefte hebben aan de geïntegreerde UCaaS-oplossing omdat bedrijven die volledige integratie willen. Het hangt af van de dienstverlening die partners aan hun klanten aanbieden”, vertelt Kochen. “Maar wij geven partners met de twee varianten nu de mogelijkheid om hun klanten meerdere opties te bieden. Die keuzevrijheid past in de visie van Destiny; een goed en veilig antwoord op alle communicatievraagstukken van bedrijven en organisaties.”

 

 

GerelateerdeBerichten

duurzaamheid

Leidt meer duurzaamheid altijd tot een beter imago?

2023/03/24
Janarthanan Sundaram-BrightAccess

Interview Janarthanan Sundaram van Bright Access

2023/03/24
Volgend bericht

Partners profiteren van voorsprong in kennis en aanbod

Uitgelichte Vacatures

Account Manager Carriers & Connectivity

door Rashid Niamat
22-02-2023
0

Vacature voor een Projectleider ICT

door Rashid Niamat
22-02-2023
0

Vacature voor een Technisch Consultant (M365/Azure)

door Rashid Niamat
22-02-2023
0

Bekijk alle vacatures

Aankomende events

De ACTNOW Impact Tech Summit

23-05-2023 - 17:00

whitesky.cloud het Cloud throughout event

28-03-2023 - 14:00

IBC2023

15-09-2023 @ 09:00 , more

Herontdek de IT-wereld tijdens de Gaia Data Experience

05-04-2023 - 17:00

Gamma Communications Teams Event 2023

17-04-2023 - 17:00
Bekijk alle evenementen
Bekijk alle evenementen
ITchannelPRO

ITchannelPRO is hét kennisplatform voor de circa 10.000 Telecom en IT-business partners en geldt als de primaire informatiebron in het IT-kanaal in Nederland.

Overige publicaties
Circulaire IT
DatacenterWorks
InfosecurityMagazine
CloudWorks
Business & IT

Over ITchannelPRO

  • Over ITchannelPRO
  • Tip de redactie
  • Adverteren en contentmarketing
  • Nieuwsbrief
  • Abonneren
  • Adreswijziging doorgeven
  • Contact

Contact

Varenmeent 5
1218 AN Hilversum

035 204 1000
[email protected]

ITchannelPRO is onderdeel van LuteijnMedia BV

  • Privacybeleid
  • Algemene voorwaarden
  • Disclaimer
  • Colofon

© 2022 ITchannelPRO - webdesign marketing bureau Yeps.nl.

Geen resultaten
Bekijk alle resultaten
  • Home
  • Nieuws
    • Algemeen nieuws
    • Cloud
    • Datacenters
    • Distributeurs
    • Security
    • Telecom
  • Achtergrond
  • Evenementen
  • Vacatures
  • Magazines
    • ITchannelPRO
    • Datacenter works
    • Cloudworks
    • InfoSecurity
  • Digitaal Dossier
  • Personalia
  • Nieuwsbrief
  • Adverteren en contentmarketing
  • Inloggen
  • Aanmelden
  • Contact

© 2022 ITchannelPRO - webdesign marketing bureau Yeps.nl.

Altijd op de hoogte blijven?

Wil je niks missen? We houden je dagelijks op de hoogte van het laatste nieuws! Je kunt je aanmelden voor onze nieuwsbrieven door het formulier in te vullen.

Wil je de nieuwsbrief uiteindelijk toch niet meer ontvangen? Geen probleem! Je kunt je op elk moment weer afmelden.

Inschrijven

Hallo lezer, onze website maakt gebruik van cookies. Waarom we dat doen? Deze cookies zijn nodig om de site zo goed mogelijk te laten functioneren én zodat we je kunnen voorzien van informatie en advertenties die bij jouw interesses passen. Door verder te klikken op onze website, accepteer je de cookies en vergelijkbare technieken.

Privacyoverzicht

Bepaal welke cookies u wilt toestaan.
U kunt deze instellingen op elk gewenst moment wijzigen. Dit kan er echter toe leiden dat sommige functies niet langer beschikbaar zijn. Raadpleeg de helpfunctie van uw browser voor informatie over het verwijderen van cookies.

MEER INFORMATIE OVER DE COOKIES DIE WE GEBRUIKEN.

Met de schuifregelaar kunt u verschillende soorten cookies in- of uitschakelen:

Cookies instellen
Technisch noodzakelijke of functionele cookies: deze cookies houden anoniem statistieken bij en zijn vereist voor het optimaal functioneren van onze website. Zonder deze cookies kan de werking van de website niet worden gegarandeerd, om deze reden kun je deze cookies ook niet weigeren. Je kunt de cookies eventueel wel verwijderen in je browserinstellingen.

Analytische cookies: deze cookies verzamelen informatie over jouw gedrag op onze website, maar gebruiken we bijvoorbeeld ook om bezoekersstatistieken bij te houden. Deze informatie helpt ons om onze websitebezoekers beter te begrijpen, waardoor we de website continue kunnen optimaliseren.

Tracking cookies: deze worden gebruikt voor het verzamelen van surfinformatie. Bijvoorbeeld door mogelijke interesse tijdens het gebruik van de website te volgen. Door middel van tracking cookies kunnen netwerken informatie verzamelen welke advertenties al zijn bezocht en naar welke specifiek is verder gekeken.

Third-party cookie/advertentie cookie: advertentiecookies brengen je surfgedrag in kaart voor advertentienetwerken. Door middel van deze cookies kunnen deze netwerken je advertenties aanbieden die aansluiten bij jouw interesses. Ook voorkomen deze cookies dat dezelfde advertentie niet meerdere mailen aan dezelfde gebruiker wordt getoond. [LinkedIn cookies, Facebook cookies, Salesfeed cookies, Hotjar]

Strikt noodzakelijke cookies

Strikt noodzakelijke cookies kunnen niet worden uitgeschakeld. Deze cookies slaan geen persoonsgegevens op. Deze cookies zorgen er bijvoorbeeld voor dat de inhoud van de website snel geladen wordt en dat wij jou essentiële beveiligingsmaatregelen kunnen bieden.

Deze cookies kan je niet uitschakelen.

Analytische cookies

Deze site gebruikt Google Analytics om anonieme informatie zoals bezoekersaantallen en meest populaire pagina's te verzamelen.

Door deze cookie aan te laten staan help je onze site te verbeteren.

Schakel eerst strikt noodzakelijke cookies in om je voorkeuren op te slaan!

Privacyvbeleid

Meer informatie over ons Cookiebeleid