• Nieuwsbrief
  • Adverteren en contentmarketing
  • Contact
ITchannelPRO
  • Nieuws
  • Achtergrond
  • Evenementen
  • Vacatures
  • Magazines
    • ITchannelPRO
    • Datacenter works
    • Cloudworks
    • InfoSecurity
  • e-Papers
  • Personalia
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten
ITchannelPRO
  • Nieuws
  • Achtergrond
  • Evenementen
  • Vacatures
  • Magazines
    • ITchannelPRO
    • Datacenter works
    • Cloudworks
    • InfoSecurity
  • e-Papers
  • Personalia
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten
ITchannelPRO
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten

Xelion Circulaire IT

Coronacrisis inspireert Pegamento tot extra innovatie

22-06-2020
Deel op LinkedinDeel op FacebookDeel via WhatsappDeel via mail

Pegamento kennen we in de telecom vooral als leverancier van innovatieve oplossingen rond call centers. We keken dan ook vreemd op toen we een bericht langs zagen komen over een slimme wearable om de corona-afstand te bewaren. We gingen even polshoogte nemen bij Wessel Verhoeff, Marketing Directeur bij Pegamento.

De Novick is een van de voortvloeisels van de brainstorms die het hele managementteam van de onderneming direct na uitbraak van de coronacrisis regelmatig organiseerde, stelt Verhoeff. “We dachten; we zijn nu in deze situatie terecht gekomen. Wat voor een effect heeft dat intern op ons personeel, op de lopende projecten, op onze huidige klanten en voor de toekomst? En hoe zorgen wij ervoor dat we positieve energie blijven uitstralen, naar onze mensen, onze klanten en naar onze leads? Dat gaf een positieve vibe. Wensen die we begin dit jaar hadden uitgesproken over cultuur en veranderingsmanagement kwamen ineens in een stroomversnelling, doordat iedereen door de corona crisis gereset was. Uit die brainstormsessies kwam  een golden list met 10 topics waar we kansen zagen. Vanuit die gedachte zijn we projecten gaan optuigen.”

 

Idee voor Novick

“We hebben daarbij ook gekeken was wat wij in het kader van corona konden doen en wat wetenschappelijk relevant is. Serge Poppes kwam met we moeten iets doen met het nieuwe werken als iedereen weer naar kantoor zou gaan. Hoe kun je afstand houden. Via hem in contact gekomen met een  kennis die  producent van robotarmen is. En zodoende zijn we bij dit product uitgekomen. Designed in Holland, made in Holland. Je hebt geen app nodig en het is helemaal AVG proof.”

Enkele weken terug werd de publiciteit opgestart en het liep direct storm, vertelt Verhoeff. “Het leuke is dat het veel breder gedragen wordt dan de werkvloer. We krijgen  aanvragen uit de zorg, de , retail, kantoren, evenementen en congressen en ook enorm veel aanvragen uit het  buitenland, zoals Canada, VS, Zuid-Afrika, Brazilie  en Frankrijk.”

 

Bekend terrein

De Novick is  gebaseerd op drie technologieën; infrarood, bluetooth en (infrarood)sensor. Als je naar iemand toeloopt die Novick draagt, meten de Novick’s elkaar in hoek van 120 graden, zodra ze elkaar ontvangen wordt de bluetooth geactiveerd  en de afstand gemeten, als de twee zenders  binnen anderhalve meter komen dan geeft hij een rood lichtsignaal. Via een klem of keycord. De advies verkoopprijs kaal komt op 29 euro compleet met keycord en accessoires.

Veel mensen denkt dat het voor ons volkomen onbekend terrein is, maar dat valt mee, stelt Verhoeff vast. Ik heb voor ik een half jaar geleden hier kwam  twaalf jaar een  bedrijf gehad in de gift industry, we  produceerden onder meer bluetooth speakers. Dus ik wist wel hoe we snel via een kanaalstrategie een dergelijk product  in de markt konden zetten. Ik kon nog altijd beschikken over een  wereldwijd netwerk van 3.500 distributeurs.  In Nederland alleen al hadden we binnen twee dagen  80 distributeurs die interesse hadden.”

Momenteel is de fabrikant volle bak aan het produceren, 10.000 Novicks per week, begin augustus start de  uitlevering.

 

Actief schakelen

Het is nogmaals maar een van de spinn offs van de brainstormsessies, vervolgt Verhoeff. “Eén van die projecten was Bellen met een vast nummer van en naar Microsoft Teams voor ons zusterbedrijf Cloud Contact. We realiseerden hiervoor een tv-commercial binnen 10 dagen. Veel bedrijven hielden hun hand op de knip. Door snel te schakelen konden we voor een fractie van een normaal mediabudget 140 keer onze commercial uitzenden op tv. Het resulteerde in een gigantische exposure met een bereik van 7 miljoen mensen. Dat was zo succesvol dat we 5 dagen later ook voor Pegamento een tv-commercial hadden draaien.”

Ook de visie naar de markt veranderde. “De rode draad in onze strategie werd energie. Intern lanceerden we onze aanpak met de term ‘hotwheels’. Om iedereen betrokken te houden gaven we dagelijks updates per mail of via teams en stuurden we wekelijks een presentje met de post. Sociale contacten zijn we gaan onderhouden met ‘online’ koffiemomentjes, sportuurtjes en vrijdagmiddagborrels. Het goede gevoel dat we samen creëerden inspireerde medewerkers om te komen met eigen initiatieven, zoals het organiseren van webinars, deelname aan onlinecongressen en het opnemen van productvideo’s vanuit huis.

 

Kennis halen

“We wilden weten welke impact corona had op andere organisaties en hoe zij de tijd na corona zagen. Dus organiseerden we een denktank met mensen uit het bedrijfsleven en overheden. Onder leiding van een voorzitter en het genot van een flesje wijn die we iedereen hadden opgestuurd, verruimden we onze blik tijdens een Online Teams meeting. Eén van de eyeopeners was dat we ons tot op heden alleen hadden gericht op kantoorpersoneel, terwijl 70 procent van werkend Nederland nu helemaal niet thuis met zit met een laptop, muis en een toetsenbord.”

 

Maatschappelijk relevant

“We realiseerden ons dat we breder moesten kijken en dat ons aanbod ‘must to have’ moet zijn in plaats van ‘nice to have’,”vervolgt Verhoeff. “ Hoe kunnen we maatschappelijk relevant zijn en waar kunnen onze producten/diensten nu een verschil maken? Denken in oplossingen voor pijnpunten die ontstaan zijn door corona, zoals telefonische bereikbaarheid thuis, pieken in vele mails van vragende consumenten aan bedrijven. Dat heeft wel zijn vruchten afgeworpen in de markt. Dat je als specialist kunt schakelen in andere tijden en kunt voldoen aan een andere vraag.”

 

Schouders eronder

“Door Covid-19 kwamen we terecht in een stroomversnelling. De afgelopen tijd was vermoeiend, maar ook tof. Samen ergens de schouders onder zetten en dat het dan lukt, dat is kicken! Dat saamhorigheidsgevoel moeten we ook als ondernemers tonen, elkaar in leven houden. Als we achterover gaan zitten komt de economie niet op gang. Iedereen is geneigd te zeggen ‘nu even niet’ als het gaat om investeren. Mijn tip voor de komende tijd: juist nu wel doen”, besluit Verhoeff.

 

GerelateerdeBerichten

Genetec_Logo

Genetec krijgt nieuwe certificeringen veiligheid en privacy

2023/02/03
ams-ix

Amsterdam Internet Exchange partner NL MWC in Barcelona

2023/02/03
Volgend bericht

Terughoudendheid voor het organiseren van een live event, waarom?

Uitgelichte Vacatures

Vacature voor een Accountmanager (Medior/Senior)

door Rashid Niamat
20-01-2023
0

Vacature voor een Technisch Consultant (M365/Azure)

door Rashid Niamat
20-01-2023
0

Vacature voor een IT-consultant

door Rashid Niamat
20-01-2023
0

Bekijk alle vacatures

Aankomende events

Hannover Messe 2023

17-05-2023 @ 09:00 , more

GIoTS 2023

19-06-2023 @ 10:00 , more

Kick off event Smart Living Society 2023

25-02-2023 @ 15:00 , more

Nieuwe businesskansen met 5G

17-02-2023 - 17:00

Het Digital Ecosystems Institute Jaarevent 2023 – De Dans van de Digitale Zwerm

16-02-2023 - 18:00
Bekijk alle evenementen
Bekijk alle evenementen
ITchannelPRO

ITchannelPRO is hét kennisplatform voor de circa 10.000 Telecom en IT-business partners en geldt als de primaire informatiebron in het IT-kanaal in Nederland.

Overige publicaties
Circulaire IT
DatacenterWorks
InfosecurityMagazine
CloudWorks
Business & IT

Over ITchannelPRO

  • Over ITchannelPRO
  • Tip de redactie
  • Adverteren en contentmarketing
  • Nieuwsbrief
  • Abonneren
  • Adreswijziging doorgeven
  • Contact

Contact

Varenmeent 5
1218 AN Hilversum

035 204 1000
[email protected]

ITchannelPRO is onderdeel van LuteijnMedia BV

  • Privacybeleid
  • Algemene voorwaarden
  • Disclaimer
  • Colofon

© 2022 ITchannelPRO - webdesign marketing bureau Yeps.nl.

Geen resultaten
Bekijk alle resultaten
  • Home
  • Nieuws
    • Algemeen nieuws
    • Cloud
    • Datacenters
    • Distributeurs
    • Security
    • Telecom
  • Achtergrond
  • Evenementen
  • Vacatures
  • Magazines
    • ITchannelPRO
    • Datacenter works
    • Cloudworks
    • InfoSecurity
  • Digitaal Dossier
  • Personalia
  • Nieuwsbrief
  • Adverteren en contentmarketing
  • Inloggen
  • Aanmelden
  • Contact

© 2022 ITchannelPRO - webdesign marketing bureau Yeps.nl.

Altijd op de hoogte blijven?

Wil je niks missen? We houden je dagelijks op de hoogte van het laatste nieuws! Je kunt je aanmelden voor onze nieuwsbrieven door het formulier in te vullen.

Wil je de nieuwsbrief uiteindelijk toch niet meer ontvangen? Geen probleem! Je kunt je op elk moment weer afmelden.

Inschrijven

Hallo lezer, onze website maakt gebruik van cookies. Waarom we dat doen? Deze cookies zijn nodig om de site zo goed mogelijk te laten functioneren én zodat we je kunnen voorzien van informatie en advertenties die bij jouw interesses passen. Door verder te klikken op onze website, accepteer je de cookies en vergelijkbare technieken.

Privacyoverzicht

Bepaal welke cookies u wilt toestaan.
U kunt deze instellingen op elk gewenst moment wijzigen. Dit kan er echter toe leiden dat sommige functies niet langer beschikbaar zijn. Raadpleeg de helpfunctie van uw browser voor informatie over het verwijderen van cookies.

MEER INFORMATIE OVER DE COOKIES DIE WE GEBRUIKEN.

Met de schuifregelaar kunt u verschillende soorten cookies in- of uitschakelen:

Cookies instellen
Technisch noodzakelijke of functionele cookies: deze cookies houden anoniem statistieken bij en zijn vereist voor het optimaal functioneren van onze website. Zonder deze cookies kan de werking van de website niet worden gegarandeerd, om deze reden kun je deze cookies ook niet weigeren. Je kunt de cookies eventueel wel verwijderen in je browserinstellingen.

Analytische cookies: deze cookies verzamelen informatie over jouw gedrag op onze website, maar gebruiken we bijvoorbeeld ook om bezoekersstatistieken bij te houden. Deze informatie helpt ons om onze websitebezoekers beter te begrijpen, waardoor we de website continue kunnen optimaliseren.

Tracking cookies: deze worden gebruikt voor het verzamelen van surfinformatie. Bijvoorbeeld door mogelijke interesse tijdens het gebruik van de website te volgen. Door middel van tracking cookies kunnen netwerken informatie verzamelen welke advertenties al zijn bezocht en naar welke specifiek is verder gekeken.

Third-party cookie/advertentie cookie: advertentiecookies brengen je surfgedrag in kaart voor advertentienetwerken. Door middel van deze cookies kunnen deze netwerken je advertenties aanbieden die aansluiten bij jouw interesses. Ook voorkomen deze cookies dat dezelfde advertentie niet meerdere mailen aan dezelfde gebruiker wordt getoond. [LinkedIn cookies, Facebook cookies, Salesfeed cookies, Hotjar]

Strikt noodzakelijke cookies

Strikt noodzakelijke cookies kunnen niet worden uitgeschakeld. Deze cookies slaan geen persoonsgegevens op. Deze cookies zorgen er bijvoorbeeld voor dat de inhoud van de website snel geladen wordt en dat wij jou essentiële beveiligingsmaatregelen kunnen bieden.

Deze cookies kan je niet uitschakelen.

Analytische cookies

Deze site gebruikt Google Analytics om anonieme informatie zoals bezoekersaantallen en meest populaire pagina's te verzamelen.

Door deze cookie aan te laten staan help je onze site te verbeteren.

Schakel eerst strikt noodzakelijke cookies in om je voorkeuren op te slaan!

Privacyvbeleid

Meer informatie over ons Cookiebeleid