• Nieuwsbrief
  • Adverteren en contentmarketing
  • Contact
ITchannelPRO
  • Nieuws
  • Achtergrond
  • Evenementen
  • Vacatures
  • Magazines
    • Alle Magazines
  • e-Papers
  • Personalia
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten
ITchannelPRO
  • Nieuws
  • Achtergrond
  • Evenementen
  • Vacatures
  • Magazines
    • Alle Magazines
  • e-Papers
  • Personalia
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten
ITchannelPRO
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten

Xelion Circulaire IT 2023Gamma copaco gamma-copaco-teams

Xelion zet volgende stap in Hosted VoIP met Marketplace

31-01-2018
xelion-zet-volgende-stap-in-hosted-voip-met-marketplace
Deel op LinkedinDeel op FacebookDeel via WhatsappDeel via mail

Het is voor een Hosted VoIP-leverancier ondoenlijk om alle aanvullende applicaties en integraties met CRM-pakketten zelf te ontwikkelen. Xelion lanceerde daarom haar Marketplace met aanvullende add ons – waarmee resellers beter op de klantwens communicatieoplossingen kunnen verkopen. Arthur van den Ende: “Dit geeft de reseller toegevoegde waarde.”

Het is de vraag die bij veel communicatie-resellers op tafel ligt: hoe zorgen we dat onze klanten meer grip krijgen op hun communicatie? Arthur van den Ende, directeur van Xelion: “De werkplek wordt steeds virtueler: iedereen zit overal, ben je wel bereikbaar, luister je je voicemail nog wel uit? Hoe ga je als werkgever aansluiten op die omgeving die steeds kritischer wordt? Elke MKB’er worstelt daarmee en de ICT-reseller moet die vraag beantwoorden. Die PABX en die mobiele app, die hebben we allemaal wel. Maar wie maakt nu die next step: bijvoorbeeld door de website van je klant te integreren met diens communicatie en servicesysteem?”

Om hier een goed antwoord op te formuleren heeft Xelion haar Marketplace gelanceerd; een marktplaats met daarin tientallen nieuwe applicaties die de mogelijkheden voor zakelijke telefonie flink verruimen. Gebruikers krijgen toegang tot extra applicaties voor onder meer de integratie van social media, webshops en CRM of uitgebreidere mogelijkheden voor klantcontactcenters.

Ecosystemen en building blocks

“De wereld is niet meer hoe die was, het gaat knetterhard en als ik alles moet ontwikkelen wat mijn klanten vragen, blijf ik altijd achter de feiten aanlopen. De roep van de klant om applicaties die niet standaard in een PABX zitten, wordt steeds breder”, verklaart Arthur van den Ende het idee achter de Xelion Marketplace. “Dat model van alle applicaties zelf ontwikkelen, loopt dood. Het draait om ecosystemen en building blocks. Een paar jaar geleden zijn wij succesvol begonnen met het maken van koppelingen met CRM-pakketten als AFAS, Exact, PerfectView en Salesforce. Uiteindelijk merkten we dat het efficiënter was om te teamen met partijen die al diepgaande kennis van die software hebben.”

Dit heeft dus geresulteerd in de Marketplace, een shop met add ons en plug ins; koppelingen met CRM, wallboards voor websites, social media-integratie. “Verschillende applicaties die de klant extra functies bieden, aanvullend op zijn UC-systeem. Allemaal zodat de reseller zijn klant beter kan faciliteren”, zegt Van den Ende. “En Xelion is slechts een makelaar; we factureren niks voor de apps, maar stellen het beschikbaar.”

De stand van zaken: de Xelion Marketplace telt momenteel 50 apps, met de ambitie om snel naar 250 te groeien. Daartussen zitten bijvoorbeeld een goede 15 CRM-koppelingen; integraties voor werkplaatsapplicaties voor verticals als huisartsen, notarissen, automotive; een app voor multiple walboards; een app voor Business Intelligence. Arthur van den Ende: “The sky is the limit en dat vind ik het leuke. De klant van de dealer heeft namelijk bijna altijd een andere vraag dan alleen telefonie.”

Rol wordt leuker

Deze aanvullende apps moeten de resellers van Xelion helpen om hun communicatieoplossing beter te verkopen. “Je kunt op deze manier toegevoegde waarde verkopen. Je moet als reseller wel verder gaan en dieper met de klant, maar je rol wordt ook leuker: je gaat je klant helpen zijn bedrijf slimmer, efficiënter en service gerichter te maken. Dat is toch veel mooier dan een offerte uitbrengen voor een aantal telefoontoestellen?”

Hoe moet de reseller dit oppakken? Met andere woorden: hoe ga je het best met de Xelion Marketplace aan de slag? Van den Ende gaat een laag dieper: “Je moet jezelf afvragen: wie zijn mijn klanten en wie wil ik zijn. Begin bij je doelgroep, bepaal  je assortiment en maak dat niet te breed. Kies bijvoorbeeld maximaal twee UC-platformen en specialiseer je daarin. De Marketplace helpt met klantspecifieke applicaties om je in branches te specialiseren. Besef je daarbij dat communicatie geen op zichzelf staand iets meer is. Die ondernemer van morgen – dus ook het bouwbedrijf en de huisarts – wil zijn service naar een hoger niveau brengen. Daar moet de business partner over nadenken: hoe kan hij zijn klanten helpen, want daarvoor krijgt hij geld. De basis is de UC-oplossing, maar daar omheen komt nog een schil die er voorheen nauwelijks was. En dat is waar de Marketplace een belangrijke rol gaat spelen. Want de groei van integraties en add-ons wordt huge.”

GerelateerdeBerichten

contract voorwaarden

Rechtszaak bewijst nut van vrijwaring bij inkopen van hardware

2023/03/28
Goof-Telefonie leeft

VoipQ over het complete dienstenpakket voor resellers

2023/03/28
Volgend bericht
avaya-neemt-spoken-communications-over

Avaya neemt Spoken Communications over

Uitgelichte Vacatures

Vacature voor een Servicedesk Engineer

door Rashid Niamat
27-03-2023
0

CodIT_EU

Codit traineeship Azure PaaS, IoT en AI

door Rashid Niamat
27-03-2023
0

CodIT_EU

Codit zoekt Projectmanager IT

door Rashid Niamat
27-03-2023
0

Bekijk alle vacatures

Aankomende events

De ACTNOW Impact Tech Summit

23-05-2023 - 17:00

IBC2023

15-09-2023 @ 09:00 , more

Herontdek de IT-wereld tijdens de Gaia Data Experience

05-04-2023 - 17:00

Gamma Communications Teams Event 2023

17-04-2023 - 17:00

Webinar Recovering Damaged or Corrupted Backups of Virtual Systems

18-04-2023 - 15:00
Bekijk alle evenementen
Bekijk alle evenementen
ITchannelPRO

ITchannelPRO is hét kennisplatform voor de circa 10.000 Telecom en IT-business partners en geldt als de primaire informatiebron in het IT-kanaal in Nederland.

Overige publicaties
Circulaire IT
DatacenterWorks
InfosecurityMagazine
CloudWorks
Business & IT

Over ITchannelPRO

  • Over ITchannelPRO
  • Tip de redactie
  • Adverteren en contentmarketing
  • Nieuwsbrief
  • Abonneren
  • Adreswijziging doorgeven
  • Contact

Contact

Varenmeent 5
1218 AN Hilversum

035 204 1000
[email protected]

ITchannelPRO is onderdeel van LuteijnMedia BV

  • Privacybeleid
  • Algemene voorwaarden
  • Disclaimer
  • Colofon

© 2022 ITchannelPRO - webdesign marketing bureau Yeps.nl.

Geen resultaten
Bekijk alle resultaten
  • Home
  • Nieuws
    • Algemeen nieuws
    • Cloud
    • Datacenters
    • Distributeurs
    • Security
    • Telecom
  • Achtergrond
  • Evenementen
  • Vacatures
  • Magazines
    • ITchannelPRO
    • Datacenter works
    • Cloudworks
    • InfoSecurity
  • Digitaal Dossier
  • Personalia
  • Nieuwsbrief
  • Adverteren en contentmarketing
  • Inloggen
  • Aanmelden
  • Contact

© 2022 ITchannelPRO - webdesign marketing bureau Yeps.nl.

Altijd op de hoogte blijven?

Wil je niks missen? We houden je dagelijks op de hoogte van het laatste nieuws! Je kunt je aanmelden voor onze nieuwsbrieven door het formulier in te vullen.

Wil je de nieuwsbrief uiteindelijk toch niet meer ontvangen? Geen probleem! Je kunt je op elk moment weer afmelden.

Inschrijven

Hallo lezer, onze website maakt gebruik van cookies. Waarom we dat doen? Deze cookies zijn nodig om de site zo goed mogelijk te laten functioneren én zodat we je kunnen voorzien van informatie en advertenties die bij jouw interesses passen. Door verder te klikken op onze website, accepteer je de cookies en vergelijkbare technieken.

Privacyoverzicht

Bepaal welke cookies u wilt toestaan.
U kunt deze instellingen op elk gewenst moment wijzigen. Dit kan er echter toe leiden dat sommige functies niet langer beschikbaar zijn. Raadpleeg de helpfunctie van uw browser voor informatie over het verwijderen van cookies.

MEER INFORMATIE OVER DE COOKIES DIE WE GEBRUIKEN.

Met de schuifregelaar kunt u verschillende soorten cookies in- of uitschakelen:

Cookies instellen
Technisch noodzakelijke of functionele cookies: deze cookies houden anoniem statistieken bij en zijn vereist voor het optimaal functioneren van onze website. Zonder deze cookies kan de werking van de website niet worden gegarandeerd, om deze reden kun je deze cookies ook niet weigeren. Je kunt de cookies eventueel wel verwijderen in je browserinstellingen.

Analytische cookies: deze cookies verzamelen informatie over jouw gedrag op onze website, maar gebruiken we bijvoorbeeld ook om bezoekersstatistieken bij te houden. Deze informatie helpt ons om onze websitebezoekers beter te begrijpen, waardoor we de website continue kunnen optimaliseren.

Tracking cookies: deze worden gebruikt voor het verzamelen van surfinformatie. Bijvoorbeeld door mogelijke interesse tijdens het gebruik van de website te volgen. Door middel van tracking cookies kunnen netwerken informatie verzamelen welke advertenties al zijn bezocht en naar welke specifiek is verder gekeken.

Third-party cookie/advertentie cookie: advertentiecookies brengen je surfgedrag in kaart voor advertentienetwerken. Door middel van deze cookies kunnen deze netwerken je advertenties aanbieden die aansluiten bij jouw interesses. Ook voorkomen deze cookies dat dezelfde advertentie niet meerdere mailen aan dezelfde gebruiker wordt getoond. [LinkedIn cookies, Facebook cookies, Salesfeed cookies, Hotjar]

Strikt noodzakelijke cookies

Strikt noodzakelijke cookies kunnen niet worden uitgeschakeld. Deze cookies slaan geen persoonsgegevens op. Deze cookies zorgen er bijvoorbeeld voor dat de inhoud van de website snel geladen wordt en dat wij jou essentiële beveiligingsmaatregelen kunnen bieden.

Deze cookies kan je niet uitschakelen.

Analytische cookies

Deze site gebruikt Google Analytics om anonieme informatie zoals bezoekersaantallen en meest populaire pagina's te verzamelen.

Door deze cookie aan te laten staan help je onze site te verbeteren.

Schakel eerst strikt noodzakelijke cookies in om je voorkeuren op te slaan!

Privacyvbeleid

Meer informatie over ons Cookiebeleid