Contactcenterspecialist Anywhere365 neemt PeterConnects over. De overname is volgens CEO Gijs Geurts van Anywhere365 een uitkomst voor bedrijven die naar Microsoft Teams willen migreren of die de communicatieproductiviteit van hun organisatie willen optimaliseren. “PeterConnects is goed in receptieproductiviteit en bedrijven profiteren nu van de synergie met ons Dialogue platform”, aldus Geurts.
Anywhere365 en PeterConnects zijn beide van oudsher Nederlandse bedrijven die zich hebben ontwikkeld tot mondiale spelers. PeterConnects is vooral bekend als samenwerkingsplatform voor oplossingen van onder andere Microsoft en Cisco. Anywhere365 bedient klanten in 60 landen met zijn Anywhere365 Dialogue Cloud Platform dat klanten helpt met dialogue management. “We helpen bedrijven met intelligente software om de communicatieproductiviteit te optimaliseren. Hiervoor hebben we een virtueel contact center met AI en bots ontwikkeld. Daar kunnen klanten er oneindig veel van hebben, zodat ze die kunnen inzetten voor het probleem dat ze willen oplossen. Ons specialisme is het logistiek maken van communicatieprocessen.”
Productiviteit verhogen
De organisatie van PeterConnects wordt geïntegreerd in Anywhere365 maar de naam blijft vooralsnog bestaan. Een belangrijk voordeel van de overname is volgens Geurts dat zijn bedrijf nu makkelijker de integratie met derde partijen (waaronder Microsoft en Avaya) kan meenemen in de Enterprise Dialogue management strategie. “De kracht van PeterConnects zit in tooling om de productiviteit van recepties te verhogen. Die attendant console gaan we implementeren in ons platform om zo de receptiemogelijkheden te optimaliseren. Door de inzet van AI met voice translation bots kunnen recepties nu in alle talen communiceren in zowel voice als chat. Ons backoffice product Anywhere365 Dialogue cloud voegt ook productiviteit toe aan het werk van salesmensen, die bijvoorbeeld Salesforce, Dynamics of AskNow gebruiken, door routing, intelligentie, CRM en communicatie met elkaar te verbinden. Slimme organisaties, callcenters en recepties hebben dus niet meer agents, maar we willen agents meer tools geven.”
Er is volgens Geurts nog veel winst te behalen bij het goed inrichten van communicatie. “Mensen communiceren met meer mensen dan alleen de receptie, sales en het call center maar ook met de servicedesk of logistieke afdelingen. We streven ernaar dat iedereen in een organisatie deel uitmaakt van het klantcontact en customer engagement. Dat is wat wij als Anywhere365 toevoegen.”
Eenvoud
Anywhere365 kan ook bedrijven helpen die stappen willen maken naar Microsoft Teams of andere tools willen inzetten om efficiënter te communiceren. Hiermee wil Geurts overigens niet zeggen dat bedrijven àl hun communicatie aan elkaar moeten knopen. Integendeel. “Het gaat om de eenvoud”, zegt hij resoluut. “Bedrijven moeten kijken naar het probleem dat ze hebben. Dat probleemgebied los je op en dan kijk je naar het volgende probleemgebied. Zo maak je een organisatie effectiever. De grootste denkfout is vanuit telefonie te kijken naar de oproepen die binnenkomen en dan te willen organiseren dat die bij de juiste mensen aankomen. Dat is super inefficiënt. Die persoon kan namelijk overal zijn en via meerdere tools bereikbaar zijn. Zo creëer je allemaal point solutions. Daarmee haal je de effectiviteit uit de organisatie terwijl je die er juist in wilt hebben. Het gaat om het aantal onnodige dialogen reduceren. Dat lossen wij op.”