Voiceworks over voorwaarden en pluspunten van goede customer lock-in

voiceworks-viert-10e-verjaardagWilbert Havermans, New Business & Development Manager bij Voiceworks, vertelt over het belang van de customer lock-in en waarom de markt profiteert van de Europese activiteiten. Ook staat hij kort stil bij het klanteigendom, een onderwerp dat voor de nodige onrust in het partnerkanaal zorgt.

Eigen robuust platform

“Voor een reseller is er niets mooiers dan een leverancier die veel levert en dat allemaal via een Online beheer platform beschikbaar stelt,” zegt Wilbert. One-stop-shopping is namelijk niet alleen voor de eindklant een pré, het is ook voor zijn leverancier belangrijk. Voiceworks speelt op beide in. De online omgeving voor de reseller biedt een groot en groeiend aantal diensten, die hij met een paar klikken voor zijn eindklant kan bestellen en activeren. Dat klinkt allemaal heel logisch, maar nog steeds is een geïntegreerd en robuust platform zoals Voiceworks dat heeft uitzonderlijk.

Met het platform kan de reseller makkelijk op basis van standaard componenten het beste aanbod voor zijn klant samenstellen. “Een goed aanbod vormt de basis om de klant voor een langere tijd te binden. Customer lock-in is echt verschrikkelijk belangrijk en wij zorgen er voor dat de reseller dat kan doen,” stelt Wilbert. Die lock-in wordt volgens hem versterkt omdat Voiceworks alle diensten aan het kanaal ter beschikking stelt op basis van kortlopende licenties. Een maand is de standaard. De eindklant weet dat te waarderen, is flexibel in op- en afschalen en dat vergroot ook weer de binding met zijn reseller.

De vier J’s

Het Voiceworks platform maakt het mogelijk alle diensten whitelabelled te leveren. Wilbert: “Dat is voor ons de normaalste zaak en het fundament van onze waardepropositie. Voor elke partner geldt: het is jouw merk, het zijn jouw klanten, jij bepaalt je eigen marge en welke producten je aanbiedt. Die 4J’s zijn onderscheidend en daarbij hoort vanzelfsprekend dat de reseller de producten onder zijn eigen naam aanbiedt en factureert.”

De C aan IT toevoegen

Voiceworks richt zich met het platform en de ondersteuning op meer dan de telecom resellers. Ook de IT resellers vertegenwoordigen een segment waar Voiceworks veel kan betekenen. Wilbert noemt het de C toevoegen aan de IT reseller zodat die opschuift naar een volwassen MSP. “Die groep bieden we alle mogelijkheden met een breder pakket van diensten om bestaande en nieuwe klanten beter te voorzien. Als je naast de werkplek, de IT dus, ook telefonie en breedband levert heeft de klant geen reden meer om op te stappen, mits het aanbod marktconform en kwalitatief goed is.

Het bijbrengen van de benodigde kennis is, door tussenkomst van de Voiceworks Academy, business as usual en het is een van de belangrijke onderdelen in de samenwerken met de resellers. Maar er is meer. Een grote groep IT en ICT bedrijven ontbreekt het aan kennis en middelen voor de marketing van de diensten die men via Voiceworks aanbiedt. “Die groep helpen wij graag. Noem het Marketing as a Service, of Business Intelligence as a Service, wij hebben voor alles een oplossing.”

Europese ambities

Enreach, moederbedrijf van Voiceworks, is alweer enige tijd actief buiten de landsgrenzen. Het heeft de ambitie een Europese speler te worden. Meerdere participaties en overnames in het buitenland zijn al gedaan. Doel daarvan is het aanbod verder te vergroten met diensten waar het kanaal en de eindklanten mee vooruit kunnen.

Als voorbeeld van een dergelijke overname noemt Wilbert de A.I. based chatbot software. Dat heeft Voiceworks op de eigen website draaien. Er lopen gebruikerstests bij partners en het kan binnenkort besteld worden. Ander voorbeeld is dat in Spanje een bedrijf is gekocht met sterke inbound callcenter software. In Denemarken vond men een bedrijf dat zich juist richt op de outbound software. Wilbert: “Je kunt al raden wat we daarmee gaan doen. We combineren deze diensten tot cloudbased contactcenter functionaliteiten die we tegen een fractie van de gangbare marktprijzen beschikbaar stellen. Op die manier gaan we een heel nieuw USaaS partnerlandschap aan het creëren. Je ziet we zoeken naar zinvolle diensten en producten overal in Europa, ook onder start-ups of online only partijen, zodat het kanaal nog beter de klanten kan bedienen.”

Klanteigendom

Voiceworks is permanent op zoek naar diensten waarmee de customer lock-in steeds verder toeneemt. Daarmee helpt het de resellers een betere recurring omzet te behalen en dat is uiteraard ook in het belang van Voiceworks. Samen zorgen voor tevreden en loyale eindklanten is een gemeenschappelijk belang.

Er is echter een streep die niet overschreden zal worden. Daarover zegt Wilbert het volgende: “In de telecommarkt en dus ook in het kanaal is onrust over de rol van bepaalde aanbieders als het gaat om klanteigendom. Wij merken die onrust en dat is ook de reden waarom ik elke bestaande en nieuwe relatie op het hart druk wat ik al eerder zei. Het zijn jouw klanten. Dat respecteren we en daar gaan wij niets aan veranderen.“

 

Dit artikel verscheen eerder in ITchannelPRO magazine nummer 1

Mobiele versie afsluiten