Zo kijkt ATIS terug op 2020

Communicatie is essentieel in het bedrijfsleven. ATIS streeft naar de best mogelijke communicatie tussen bedrijven en faciliteert dit als value added distributeur. En zeker, ook ATIS kijkt terug op een vreemd jaar, maar kijkt optimistisch uit naar jubileumjaar 2021. Bas Nederveen, operations manager bij ATIS blikt terug.

Bijzonder jaar

Zo kijkt ATIS terug op 2020
Bas Nederveen, operation manager bij ATIS Telecom.

“2020 is voor ons, net als voor vele anderen een heel bijzonder jaar geworden. Waar wij een plan hadden uitgestippeld voor het hele jaar, hebben we dat in maart min of meer los moeten laten. Covid-19 heeft onze planning op de proef gesteld en we hebben ons aangepast naar de waan van de dag.”

Verschuiving naar thuiswerken

“Als distributeur zitten wij dicht op de ontwikkelingen in de markt. Wanneer de behoefte bij eindgebruikers verandert, is dat direct merkbaar bij resellers en dus ook bij ons als distributeur. Hardware en consultancy voor inrichting van gebouwen en kantoren liep snel terug door de verschuiving naar thuiswerken. Wij hebben gezien dat veel resellers te maken kregen met projecten die on hold gingen of zelfs geannuleerd werden.”

Kennis maakt het verschil

“Hoewel thuiswerken niet nieuw is, moest een groot deel van de markt investeren. Intensief thuiswerken vereist een andere manier van werken en andere apparatuur. Met onze professionele headsets van EPOS en Jabra, video-oplossingen van Visions en UC van 3CX hebben wij precies de juiste resources om onze resellers te helpen. Wij zijn direct onze resellers gaan informeren over wat zij nodig hebben om hun klanten optimaal te kunnen laten functioneren. Dit is niet beperkt tot beschikbaarheid van hardware. Juist het bieden van kennis maakt het verschil. Door onze resources te delen konden wij onze resellers helpen met het verschuiven van projecten in kantoren naar thuiswerkplekken.”

Gezond en duurzaam

“Met enige regelmaat zagen we een vorm van dynamic pricing in de markt. Prijzen zijn opgeschroefd als reactie op schaarste. We hebben ons daar verre van gehouden. Samen met onze resellers willen we hun klanten op een gezonde en duurzame manier van dienst zijn. De vraag oversteeg soms het aanbod. Gelukkig konden we door onze actieve houding vaak een alternatief bieden.”

Jubileum in 2021

“We zien vooral kansen om communicatie te verbeteren door de perfecte flexibele werkplek te creëren met 3CX, consumentenheadsets te vervangen door professionele oplossingen van Jabra en EPOS. En Huddle rooms en vergaderruimtes compleet te maken met video-oplossingen. 2021 wordt hoe dan ook een bijzonder jaar. ATIS viert zijn 30-jarig jubileum. Wij zullen het hele jaar aandacht schenken aan onze legacy en fantastische campagnes voeren met onze resellers.”

Mobiele versie afsluiten