Xelion en Cinnovate ontwikkelen telefonie voor de zorg

Xelion en Cinnovate hebben samen een geïntegreerde telefonie-zorgoplossing ontwikkeld waarmee mensen met een beperking toch zo veel mogelijk zelfstandigheid behouden. Het ommunicatieplatform van Xelion biedt de zorgoplossing van Cinnovate ‘optimale bereikbaarheid voor onze klanten’, zegt commercieel directeur Sietse Dugour.

Cinnovate gebruikt het platform van Xelion al jaren succesvol als telefooncentrale. In de huidige samenwerking kan Cinnovate meer diensten ontwikkelen op het Xelion-platform. “Met name de openheid van Xelion maakt het mogelijk de diensten voor klanten te integreren”, zegt Sietse Dugour. “Op onze smartphones draait nu de Assist App, ons oproepsysteem voor medewerkers. Dankzij de koppeling met Xelion kunnen we nu in de Assist App ook telefoniefuncties geïntegreerd aanbieden.”

Cinnovate is gespecialiseerd in het ontwikkelen van technologieën die mensen met een beperking zo veel mogelijk zelfstandigheid bieden in hun eigen woning. De diensten van Cinnovate worden volgens Sietse altijd ontwikkeld vanuit het perspectief van de cliënt en met de vraag hoe zij zo zelfstandig mogelijk kunnen wonen. “Daarnaast faciliteren we zorgmedewerkers om cliënten zoveel mogelijk zaken zelfstandig te laten oppakken”, zegt Sietse. “Veiligheid is een van de belangrijkste zekerheden die we cliënten en medewerkers bieden. Verder helpen we zorgorganisaties met efficiency, want als mensen zelfstandig kunnen wonen, is de zorgvraag ook lager. Het uitgangspunt is zelf doen wat kan, zorg als het moet.”

Vervolg samenwerking

Verdere uitbreiding van de functionaliteit staat inmiddels op de agenda als vervolgstap in de samenwerking tussen Xelion en Cinnovate. Deze integratie wordt stap voor stap verder ontwikkeld. “Een adressenboek, doorschakelen en chat zijn drie functies die erg belangrijk zijn voor het zorgpersoneel”, vervolgt Sietse. “We hebben een eigen chatplatform, maar we zouden het mooier vinden als dit ook in Xelion kan worden verwerkt voor het kantoorpersoneel bij de zorginstellingen. Inloggen moet automatisch worden overgezet zodat gebruikersnaam en wachtwoord synchroniseren met het Xelion-platform. Op deze manier kan het zorgpersoneel ook toestelonafhankelijk werken. Als we dit voor elkaar hebben, zijn we echt uniek in de markt.”

Geïntegreerde zorgoplossing

In de verdere toekomst wil Xelion graag doorgroeien met Cinnovate, zegt oprichter Micha Cohen van Xelion. “Cinnovate biedt een dienstenpakket aan zorgoplossingen voor veel klanten in de zorgsector en in die samenwerking zijn wij graag een vaste partner. Een complete geïntegreerde zorgoplossing biedt zowel Cinnovate als Xelion namelijk een echt unieke toegevoegde waarde”, aldus Micha. “En als we beide onze verdienmodellen in stand houden, is het echt een win-win situatie.”

Bron: Cinnovate, Xelion

Mobiele versie afsluiten