VoipQ over het complete dienstenpakket voor resellers

“AANTREKKELIJK VEELZIJDIG PORTFOLIO”

VoipQ profileert zich in het partnerkanaal als een ideale leverancier van zakelijke telefonie. De afgelopen twee jaar heeft het bedrijf volgens CCO Goof Midden flink geïnvesteerd in techniek en diensten. “Ook in 2023 zullen wij weer nieuwe diensten toevoegen zodat resellers steeds een streepje voor hebben op hun concurrenten.”

Goof-Telefonie leeftWe spreken in dit stuk met Goof Midden over het onderscheidend vermogen van VoipQ en gaan we uitgebreid in op het dienstenpakket. Goof: Er zijn actuele bewegingen waarbij de branche (te) weinig rekening houdt met het partnerkanaal. Hier wijkt VoipQ van af.

Momenteel zijn er veel overnames binnen de telefoniemarkt. Zorgt dit voor onrust in het kanaal en bij partners?

Goof: “Verandering in bedrijfsstructuur, door bijvoorbeeld groei of overnames, gaat vaak ten koste van service. Je bent als leverancier minder goed bereikbaar en voelt niet meer aan als flexibel en laagdrempelig. Door intensieve met onze partners en weinig verloop onder onze medewerkers houden we altijd een stabiel en hoogwaardig servicelevel.”

Hoe kijk je naar leveranciers die steeds vaker de keuze maken om ook zelf direct aan eindklanten te leveren?

“Deze aanpak schaadt het vertrouwen van resellers. En terecht. Leveranciers zijn immers een oneerlijke concurrent voor hen. Wij doen dit nadrukkelijk niet en richten ons enkel op partners. Onze dienstverlening en de verdeling van de marges zijn daar volledig op ingericht. Het heeft dus zeker ook financiële voordelen om reseller bij VoipQ te zijn.”

De afgelopen jaren is VoipQ veel nieuwe samenwerkingen aangegaan om zo een aantrekkelijk dienstenportfolio te kunnen bieden. “De diensten sluiten goed aan bij elkaar en de leveranciers zijn zorgvuldig uitgezocht. Wij delen allemaal nagenoeg dezelfde visie over kwaliteit, service en support”, geeft Goof aan.

VoipQ heeft met Talk REX, Yeastar P-Cloud en Xelion 8 een krachtige combinatie van hosted PBX’en in zijn portfolio. Kun je daar iets over vertellen?

“Elke PBX heeft zijn speciale eigenschappen en functionaliteiten. Zo kunnen partners altijd de best passende oplossing aanbieden aan eindklanten. De centrales worden redundant gehost in Nederlandse datacenters, wat belangrijk is voor de stabiliteit. Tevens bieden wij deze diensten scherp aan, zodat resellers de strijd op elk niveau kunnen winnen.”

VoipQ biedt ook mobiele oplossingen. Jullie hebben de MVNO Flexibel binnen de holding en verzorgen de distributie aan resellers voor Youfone Zakelijk. Wat is het verschil in de marktfocus van beide diensten?

“Met de merken Flexibel en Youfone Zakelijk hebben we het beste van twee werelden. Flexibel is een oplossing met veel extra technische mogelijkheden zoals een vrije netwerkkeuze voor gebruikers en standaard vast-mobiel integratie in samenwerking met alle gerenommeerde PBX’en. Door de distributieovereenkomst met Youfone Zakelijk bieden we daarnaast de scherpst geprijsde abonnementen op het best geteste netwerk.”

Jullie hebben een eigen development afdeling. Wat zijn hier de grootste voordelen van?

“De development afdeling zorgt voor veel geautomatiseerde processen en integraties. Omdat de ontwikkeling in-house plaatsvindt en niet extern wordt ingekocht kan er snel en flexibel geschakeld worden. In hoog tempo wordt het ene na het andere project opgeleverd.”

“Onze ontwikkelaars hebben bovendien een hoog niveau en dat zien partners terug in onze producten. De portal is een goed voorbeeld. Resellers kunnen al onze diensten vanuit deze portal opleveren zonder ondersteuning van onze supportafdeling voor handmatige processen. De API-first strategie zorgt ervoor dat al deze functies ook via de API benaderbaar zijn.”

In een eerder item sprak je over het voordeel van integraties met andere software. Hebben jullie hier nog stappen in gemaakt? 

“Klopt, ook hier zijn wij samenwerkingen aangegaan met vooraanstaande leveranciers. Als voorbeeld wil ik graag de integraties met Resale Partners en Red Cactus benoemen.”

“Resale Partners heeft software die resellers volledig ontzorgt met facturatie en inkoopcontrole. Onze uitgebreide API maakt alle functionaliteiten beschikbaar. We hebben daarom een prominente plek in het ecosysteem van Resale Partners. De software van Red Cactus maakt een koppeling tussen CRM-pakketten en telefonie-omgevingen. Bij inkomende gesprekken komt de klantkaart van de beller direct tevoorschijn en kan een bedrijf die klant direct helpen. Dit zijn fijne partijen om mee te werken want ze zorgen voor veel efficiëntie met hun software en zijn een waardevolle toevoeging op ons dienstenpakket.”

(dit artikel verscheen eerder in ITchannelPRO magazine 01-2023)

Mobiele versie afsluiten