Voiceworks ondersteunt haar partners en klanten met gratis Coligo MEETINGS

Ja da’s best gek, verzucht Terry Aurik, CEO van Voiceworks. Op 25 januari zaten we in ons nieuwe pand en vijf weken later werkt iedereen thuis. Maar zodra iedereen thuis geïnstalleerd was, ging het team van Voiceworks aan de slag om haar partners te helpen met de omschakeling, én de klanten van de partners. Coligo MEETINGS was daarbij ineens een belangrijke troef.

Want dat er door de massale overstap naar thuiswerken het nodige veranderde, was duidelijk. De vraag naar thuiswerksoftware is sinds de uitbraak van Covid-19 bij Voiceworks exponentieel gegroeid. Voiceworks biedt, naar aanleiding van de coronapandemie en de daaruit voortvloeiende toename van thuiswerken, haar online videoconference tool Coligo MEETINGS Pro nu gratis via haar partners aan, in elk geval tot 1 september. We spreken Terry Aurik dan ook via de Coligo-videotool, waarbij we simpel via een link in onze browser in de virtuele meetingroom van Aurik belanden. Vanuit de werkkamer in haar tuin stuurt ze momenteel haar team aan. Aurik: “Onze klanten en hun klanten staan nu centraal. Ons partnerevent moesten we afzeggen, maar dat komt wel weer. Wat er op het gebied van productontwikkeling speelt, delen we met video’s. We vertellen onze partners wat we doen binnen ons mobiele portfolio. Heel relevant, nu iedereen vanuit thuis met de mobiel zakelijk aan de slag gaat. Maar ook over breedband, en onze hosted oplossingen, waaronder Coligo MEETINGS, wat we nu versneld door-ontwikkelen. En we geven aan welke promoties nu nog belangrijker zijn voor de klanten van onze partners.”

 

 

Thuiswerken complexer dan gedacht

Direct na het instellen van de restricties door de overheid na de corona-uitbraak en de enorme toename van het thuiswerken, gaf Aurik al aan dat bij een succesvol thuiswerkbeleid van bedrijven wel wat meer komt kijken. Dat het niet om technische, maar vooral ook om organisatorische en sociale zaken gaat. Duidelijkheid en transparantie zijn key, stelt zij. “Zorg voor toegankelijke systemen én duidelijke afspraken onderling. Help elkaar op weg en hou elkaar goed op de hoogte. En zie het vooral als een testcase om optimaal met elkaar in contact te staan.” En kijk voortdurend hoe je zaken aanpakt. Moet een gesprek of event face to face of kan het nu even anders? Aurik: “Het lijkt misschien verleidelijk om afspraken te verzetten, maar de realiteit is dat we niet weten hoe lang deze situatie precies gaat duren. We kunnen beter kijken naar alternatieve manieren om toch gewoon ons werk te doen.” En zorg voor goede communicatiemiddelen, bepleit Aurik: “Thuiswerken betekent niet dat je niet goed bereikbaar bent voor elkaar. Optimaal gebruikmaken van beschikbare middelen is hierin belangrijk. Er zijn ongetwijfeld goede en veilige oplossingen voor zakelijke chat, telefonie en video beschikbaar binnen de organisatie. Is dat niet het geval? Dan is dit een goed moment om dat te onderzoeken en op te pakken. Met dergelijke oplossingen kun je volwaardig met elkaar communiceren met beeld, geluid en schermdeelfunctie – en maakt afstand niet eens zoveel uit. Nu niet en ook straks niet, als we allemaal vaker thuis zullen gaan werken nu we er eenmaal aan gewend zijn.”

 

 

Noodgedwongen

We zijn hier voorlopig nog niet uit. Er zijn de afgelopen tijd obstakels weggenomen omdat we het werk noodgedwongen door moesten laten gaan. Dit gaat de manier waarop we heel lang hebben gewerkt veranderen. Aan de andere kant zie je nu ook wat je mist. Je bent in het thuiswerken heel erg gefocust en met de inhoud bezig. Maar we missen het met elkaar sparren, brainstormen: het sociale contact waar je energie van krijgt. Dat zal straks meer in balans komen. Deze situatie geeft voor de lange termijn vooral een enorme boost in alles wat wél kan met thuiswerken. Aurik is enthousiast over de versnelling waarop de technologie nu wordt gebruikt door mensen en welke kansen dat voor telecom & ICT aanbieders biedt. “We zitten natuurlijk in een mooie branche die versneld naar een nieuwe fase gaat. En we hebben alle mogelijkheden om mensen op afstand te laten werken. Dat blijkt ook wel nu. Het voordeel daarbij is dat iedereen nu moét. Ook bij onszelf in het bedrijf zie je dat iedereen in het bedrijf Coligo gebruikt. Anders was dat nooit gelukt.” Coligo is voor een dergelijke samenwerking perfect, stelt Aurik. De gratis versie tot 1 september is er tot 10 gebruikers, daarnaast biedt Coligo MEETINGS mogelijkheden tot 25 deelnemers. ”Bij dat aantal draait het nog meer om het samenwerken en de interactie met elkaar. Je kunt schermdelen, als host van de vergadering bepalen wie je in beeld wilt hebben, je kunt de vergaderkamer personaliseren en is de dienst AVG compliant.” Coligo MEETINGS is onderdeel van de Coligo suite, gebouwd als functionele schil op de gekende VoIP Managed Voice 3 VoIP-oplossing van Voiceworks.

 

 

Geen boor verkopen

Coligo is één van de communicatiesuites die nu ineens door thuiswerkend Nederland lijkt te zijn ontdekt. En door de telecom- en ICT aanbieders. Aurik: “Wij leveren een dienst of een product dat een probleem moet oplossen. De klant had tot de pandemie uitbrak, het probleem niet dagelijks ervaren. Nu is het ineens heel snel gegaan. En het is aan onze partners om geen product te gaan verkopen, maar met de klant in gesprek te gaan en dat probleem op te lossen. Het is het verhaal van de boor en de wens van een schilderij aan de muur. Verkoop je alleen een boor? Of ga je met de klant in gesprek over waarom hij het schilderij aan de muur wil? Als branche moeten we uitzoeken wat de vraag achter de vraag is. Verdiep je in de bedrijfsprocessen en wezenlijke vraagstukken van een bedrijf en bouw daar je oplossingen op. Nu zie je die verandering ook bij partners versneld plaatsvinden. Die verkopen ineens geen boren meer, maar ze kijken verder, vragen door en vervullen de daadwerkelijke behoefte bij de klant.” Klanten zijn niet geïnteresseerd in technologie, maar in degelijke ondersteuning van hun bedrijfsprocessen. Aurik: “Voor klanten zijn onze diensten belangrijk voor hun omzet: als de telefoon niet overgaat, kost dat geld. En of dat nu in de cloud is maakt ze niet eens uit. Maar nu ze ineens allemaal thuiswerken, willen ze wel weten hoe ze dat oplossen, wat handig is. Kijk, en dan leveren we voor ze een heel handige innovatieve oplossing. Wij waren er al, maar de meeste organisaties nog lang niet. Nu gaat het hard.”

 

 

Partners Voiceworks groeien fors met Coligo MEETINGS Pro

Voiceworks biedt haar online videoconference tool Coligo MEETINGS Pro nu gratis via haar partners aan, in elk geval tot 1 september. Partners kunnen het speciale aanbod via hun eigen unieke url aanbieden, die zij zelf kunnen sharen op bijvoorbeeld social media. Daarnaast biedt dit partners de mogelijkheid om potentieel nieuwe klanten aan zich te binden en zo commerciële mogelijkheden voor de toekomst te verzekeren. Voiceworks steunt haar Coligo-partners volop hierin, onder meer met whitelabel materiaal, tutorials en andere promo’s. Coligo MEETINGS biedt het MKB segment de mogelijkheid om zonder software online vergaderen te installeren, video- en chatgesprekken te starten met vier anderen, een scherm of documenten te delen en vergaderingen op te nemen of uit te zenden. Je maakt dus eenvoudig een online meetingroom aan, inclusief wachtkamer, en deelt de link met de andere deelnemers. De MEETINGS-app maakt deel uit van de web-based Coligo-familie van apps voor mobiel, desktop en web, met een aantal oplossingen voor het managen en uitvoeren van zakelijke en privé-communicatie. Meer informatie over Coligo MEETINGS via www.coligo.com

 

Bron: TBM nr. 2 2020

Mobiele versie afsluiten