Voiceworks introduceert Cloud Contact Center en Conversational AI

Voiceworks komt met twee nieuwe oplossingen voor klanten. Met het Cloud Contact Center en Chat Conversational AI zijn klanten de hele dag, elke dag van de week bereikbaar op alle mogelijke kanalen. Beide oplossingen zijn sinds kort, in combinatie met een trainingsprogramma, beschikbaar voor het partnerkanaal van Voiceworks.

“Met de nieuwe oplossingen kunnen organisaties niet alleen hun klantcontacttijden uitbreiden en zo voor een hogere klanttevredenheid en klantbinding zorgen. Maar ook krijgen zij meer inzicht met wat voor vragen klanten, en potentiële klanten, worstelen”, licht Sales Consultant Jurgen Welbergen van Voiceworks toe.

Beschikbaar, schaalbaar en altijd up-to-date

Het Cloud Contact Center is ontwikkeld door het Spaanse Masvoz, net als Voiceworks onderdeel van de unified-communications-groep Enreach. Het Cloud Contact Center levert een set aan tools voor organisaties om zo hun beschikbaarheid voor telefonisch klantcontact te verhogen. Verder is de oplossing eenvoudig op te schalen en modulair, en altijd up-to-date omdat de oplossing in datacentra gehost wordt. Het Cloud Contact Center beschikt over onder meer Automatic Call Distribution, Interactive Voice Response en Automatic Speech Recognition.

Spraak- en tekstherkenning

De Chat Conversational AI-oplossing is gebaseerd op de technologie van het in oktober 2020 overgenomen Botsquad, gespecialiseerd in conversational AI. Enreach kreeg met de overname experts in spraak- en tekstherkenningstechnologie in de gelederen. Die passen hun kennis en expertise sindsdien toe op de oplossingen van Voiceworks. Gebruikers van de oplossing kunnen in eigen woorden hun vraag beschrijven en worden geholpen, zowel in spraak als in tekst. Het contact verloopt bijvoorbeeld via chat op de website of via WhatsApp for Business. Het proces achter de oplossing is tevens geautomatiseerd, waardoor gebruikers direct worden geholpen. Bij complexere vraagstukken kan de tool doorverwijzen naar een livechat met een werknemer, zodat de klant altijd de juiste ondersteuning krijgt.

“We zijn ontzettend verheugd dat we deze cloudgebaseerde omnichannel oplossingen aan onze klanten kunnen leveren”, zegt CEO Terry Aurik van Voiceworks. “Het toont niet alleen aan dat bij Voiceworks de behoeften en wensen van klanten vooropstaan, het laat ook zien dat eerdere investeringen hun vruchten afwerpen, zoals nu met de Cloud Contact Center-oplossing, gebaseerd op technologie van Masvoz en met de Chat Conversational AI-feature gebaseerd op technologie van Botsquad. Dankzij deze toevoegingen kunnen onze partners investeren in een nog hoger niveau van tevredenheid en binding met hun eindklanten.”

Bron: Voiceworks

Mobiele versie afsluiten