VodafoneZiggo Q2: stijgende omzet, meer klanten

VodafoneZiggo boekt het tweede kwartaal goede operationele en financiële resultaten, met een omzetgroei van 3 procent. Daarmee zegt het bedrijf op koers te liggen om de financiële doelstellingen voor 2021 te realiseren.

Steeds meer klanten kiezen daarnaast voor de combinatie van mobiele en vaste diensten, zowel van Vodafone als Ziggo. In het tweede kwartaal zijn 50.000 nieuwe geconvergeerde simkaarten en 14.000 nieuwe geconvergeerde huishoudens toegevoegd. De groei van het aantal nieuwe mobiele en zakelijke klanten houdt aan en het internetklantenbestand is stabiel. Daarnaast is er een herstel te zien in de roaming-inkomsten.

Investeringen werpen vruchten af

“De voortdurende investeringen in onze netwerken en diensten werpen hun vruchten af”, aldus CFO Ritchy Drost. “Met ons GigaNet bieden we landelijke 5G-dekking aan en kunnen alle klanten volgend jaar al gebruikmaken van 1 gigabit downloadsnelheden op het vaste netwerk. Onze klanten zijn geüpgraded naar hogere internetsnelheden en met SmartWiFi worden internetverbindingen verder versterkt. Zo voorzien we onze klanten van kwalitatieve verbindingen, kijkervaringen en verschillende vormen van entertainment.”

 

Bron: VodafoneZiggo

Mobiele versie afsluiten