Thuiswerkers ontdekken massaal Xelions app

Tot voor kort maakten kantoorwerkers vaak gebruik van hun vaste telefoon voor spraak-communicatie. Nu Nederland massaal is overgestapt op thuiswerken, blijken de investeringen die Xelion gedaan heeft in onder meer haar app, van onschatbare waarde voor haar gebruikers.

Veel klanten van Xelion bellen zakelijk met hun vaste toestel op kantoor en gebruiken hun app beperkt, als ze hem al gedownload hadden. “En dat terwijl Xelion met Xelion 7 een hosted VoIP-centrale in de cloud biedt, die nu ook bij massaal thuisgebruik talrijke voordelen biedt”, stelt Suzanne van der Voet, sinds kort marketing manager van Xelion. “Onze jarenlange investering in een robuuste app en een duidelijke mobile first-strategie resulteert in duizenden nieuwe gebruikers in de afgelopen twee weken.” Nu Nederland massaal is gaan thuiswerken, ziet ook Xelion een enorme vlucht in het gebruik van haar app, geschikt voor iOS en Android. En uiteraard voor alle formaten devices. Mensen schakelen nu over naar hun mobiel als hét zakelijk communicatiemiddel. De Xelion-app, met daarin de softphone-functionaliteit is ineens een centrale spil geworden in de communicatie, intern en buiten de eigen organisatie. Met de Xelion app is het onder meer mogelijk om gesprekken op te zetten, een eigen telefoonaansluiting te beheren, voicemailberichten terug te luisteren of aansluitingen door te schakelen.

 

 

Functionaliteiten ontdekken

Vanuit de de app kan niet alleen gebeld, maar ook gechat worden en sms-berichten verstuurd. Maar de app bevat aanzienlijk meer verrassende functionaliteiten, zoals adresboek, agenda, bellijsten, communicatieoverzicht, favorietenlijst, presentielijst en rapportages. En dat is nog niet alles, want ook typische PBX-functionaliteiten als gespreksverslagen, herhaalbellen, meeluisteren, voicemail en het instellen van een keuzemenu of wachtmuziek en wachtrij behoren tot de mogelijkheden. “Het valt ons op dat veel gebruikers al deze functionaliteiten nu pas ontdekken en gaan toepassen, nu ze verplicht thuis aan het werk zijn”, aldus Van der Voet.

 

 

Integratie met MS Teams

Veel gebruikers komen erachter dat ze met Xelion in feite beschikken over een complete UC-oplossing. Zeker sinds de nieuwe integratie tussen Xelion en Microsoft Teams, waardoor ook samenwerken binnen teams een stuk makkelijker wordt. Vanaf nu is er een plug-in beschikbaar die de geavanceerde telefonieomgeving van Xelion eenvoudig integreert met Microsoft Teams. Hiermee krijgt de gebruiker niet alleen de middelen om samen te werken met collega’s en klanten, maar ook de beschikbaarheid over optimale telefonische vaste en mobiele bereikbaarheid. Omdat de integratie provider onafhankelijk is (lees: elk mobiel werkt probleemloos met elk netwerk) en in enkele muisklikken kan worden geactiveerd, kan een gebruiker er direct mee aan de slag. Naast alle voordelen zijn er op het terrein van telefonie belangrijke tekortkomingen in de functionaliteiten van MS Teams. Met deze nieuwe plug-in kan eenvoudig de koppeling van Microsoft Teams met Xelion tot stand worden gebracht. Daardoor beschikt de gebruiker van de Teams-app direct over een scala aan krachtige telefoniefuncties die in Teams zelf niet beschikbaar zijn.

Mobiele versie afsluiten