SOTI lanceert SOTI XSight

diagnostische intelligence-oplossing om ROI van bedrijfskritische investeringen in mobiliteit te maximaliseren

SOTI XSight vermindert de downtime drastisch en biedt inzichten om de efficiëntie en de bedrijfskosten te optimaliseren

Soti Xsight 400Wereldwijd maken bedrijven in verschillende sectoren steeds meer gebruik van mobiele technologie, met inmiddels meer dan 50% van de wereldwijde beroepsbevolking die al mobiel is. De wereldwijde uitgaven voor mobiele oplossingen zijn tegen 2022  1,8 biljoen dollar.

Uit recent onderzoek blijkt ook dat 20% van de bedrijven weinig tot geen zicht heeftop hun mobiele apparaten en toepassingen. 85% van de werknemers meldt nooit problemen.  IT-afdelingen weten daardoor niet wat de grootste problemen zijn. Ze zijn niet in staat om problemen snel op te lossen. De gevolgen kunnen kostbaar zijn. Zo kan de downtime voor een app met hoge prioriteit oplopen tot 68.000 dollar per uur, en voor een niet-essentiële app tot iets meer dan 61.000 dollar per uur.

 

SOTI XSight is beschikbaar als cloud- of on-premise-oplossing en is geïntegreerd met SOTI MobiControl. Dit breidt de traditionele mogelijkheden voor Enterprise Mobility Management (EMM) uit met diepgaande analyses, geavanceerde diagnostiek en volledig beheer van apparaten op locatie.

 

“Naarmate de hoeveelheid mobiele apparatuur groeit en de complexiteit toeneemt, neemt ook het aantal mobiele problemen toe die van invloed zijn op de prestaties van werknemers, de productiviteit en de klanttevredenheid. Organisaties kunnen apparaten op afstand niet zien of fysiek vasthouden om te weten te komen wat de problemen zijn. Ze begrijpen daardoor niet volledig wat de oorzaak is van de downtime “, zegt Carl Rodrigues, President en CEO van SOTI. “We hebben SOTI XSight gecreëerd om deze kloof te dichten. Door geavanceerde diagnostische mogelijkheden te combineren met krachtige analytische inzichten om antwoord te geven op de vraag ‘waarom’ er een probleem is en ‘hoe’ we het kunnen oplossen. Succesvolle bedrijven hebben apparaten en apps nodig die gewoon werken.”

 

De belangrijkste functies van SOTI XSight zijn:

Operationele intelligence – Downtime tot een minimum beperken en het bedrijf soepel laten draaien

Het snel inzetten van apparaten is van cruciaal belang, maar dat geldt ook voor het bewaken van hun prestaties en het nemen van goede beslissingen om hun efficiëntie, ROI en levensduur te maximaliseren. Door middel van ingebouwde analyses en interactieve grafieken stelt SOTI XSight organisaties in staat om automatisch kritische gegevens op te halen. Inclusief huidige en historische statistieken om de gezondheid van de batterij, app- en gegevensgebruik, cellulaire connectiviteit en het gebruik van het apparaat te analyseren.

Geavanceerde diagnostiek – Een uitgebreide reeks hulpmiddelen voor probleemoplossing om de downtime van apparaten tot een minimum te beperken

Met SOTI XSight kunnen bedrijven vanaf één scherm op afstand problemen met apparaten oplossen, met hulpmiddelen als: controle op afstand om te zien wat er op het apparaat gebeurt, apparaatanalyses, het ophalen van apparaatlogbestanden, ADB-logs en andere gegevens. Er kan een momentopname van het apparaat worden opgevraagd die de precieze toestand van het apparaat bewaart, zodat ontwikkelaars het probleem op een later tijdstip kunnen analyseren.

Geautomatiseerde monitoring – Problemen onderkennen voordat ze zich voordoen met proactieve meldingen

Een probleem pas melden nadat het zich heeft voorgedaan, is te laat en zeer kostbaar. Bedrijven weten dat elke seconde downtime resulteert in gederfde inkomsten, gefrustreerde werknemers en ontevreden klanten. SOTI XSight geeft automatisch meldingen. Bijvoorbeeld wanneer apparaten weinig geheugen hebben, veel gegevens verbruiken, vaak uitvallen, de batterij leeg raakt of overmatig stroom verbruikt wordt. IT-beheerders kunnen watchlists maken om apparaten automatisch te controleren en waarschuwingen te ontvangen, zodat downtime van apparaten kan worden vermeden. 

Incidentbeheer – Realtime inzicht in problemen

Met de hulpmiddelen voor incidentbeheer van SOTI XSight kunnen bedrijven klanten overal ter wereld snel en efficiënt ondersteunen. Bovendien kunnen supportmedewerkers problemen al bij de eerste melding oplossen door apparaten vanuit een ticket op afstand te bedienen. Dankzij samenwerkingstools kan de IT-afdeling schermen van apparaten op afstand gebruiken om de gebruikers te helpen en te trainen. Audio- en video-opnamen, alsook schermafbeeldingen, kunnen worden gebruikt om problemen nauwkeurig te documenteren. Het is eenvoudiger om complexe problemen beknopt te documenteren. Ontwikkelaars krijgen de gedetailleerde informatie die ze nodig hebben om problemen snel op te lossen.

“SOTI XSight bevestigt het leiderschap van SOTI op het gebied van mobiliteit, met innovatieve technologie voor het beheer en de ondersteuning van een breed scala aan bedrijfskritische mobiele apparaten,” voegt Rodrigues toe. “We hebben twee decennia expertise in het leveren van wereldklasse mobiliteitsoplossingen aan ondernemingen ingebracht in het ontwerp van SOTI XSight. Dit product stelt onze klanten in staat de investeringen die zij in hun bedrijf hebben gedaan, te maximaliseren. We kunnen nu analytische gegevens weergeven voor honderdduizenden apparaten in een kwestie van seconden. We zijn enthousiast om dit aan onze klanten aan te kunnen bieden.”

 

SOTI XSight is per heden beschikbaar. Voor meer informatie kunt u terecht op soti.net/xsight

Mobiele versie afsluiten