Renewd neemt deel aan Green Consumption Pledge van Europese Unie

Voorop in de strijd voor een duurzame toekomst

Renewd-EU-PledgesMaandag 25 januari 2021 stond de lancering van de ‘Green Consumption Pledge’ op het programma, een initiatief waarbij Renewd voor de Europese Commissie op het podium verscheen als één van de Europese pioniers van verduurzaming van het bedrijf en zijn producten.

Green Consumption Pledge

De Green Consumption Pledge is een initiatief dat valt onder de Nieuwe Consumentenagenda. Dat voorstel is afgelopen november goedgekeurd door de Europese Commissie ter bevordering van duurzame consumptie. Deze agenda roept bedrijven in diverse sectoren van de economie op concrete, openbare en controleerbare verbintenissen aan te gaan om hun totale koolstofvoetafdruk te verkleinen, duurzamere producten te produceren en op de markt te brengen. Verder zullen ze hun inspanningen te verdubbelen om de consumenten bewuster te maken van de gevolgen van hun consumptiekeuzes.

Tijdens het online persconferentie verbonden vijf verschillende bedrijven zich aan specifieke duurzaamheidsdoelen. De doelen zijn in overleg met de Europese Commissie opgesteld. Naast Renewd, stonden LEGO, L’Oréal, Decathlon en Colruyt op het podium. “We zijn er erg trots op dat we als Renewd, een relatief klein bedrijf, tussen deze grote namen stonden”, aldus Pieter Waasdorp (Managing Director Renewd). “Dit laat nog maar eens zien dat onze bedrijfsvoering en producten een meer dan toegevoegde waarde hebben in de (circulaire) economie. Goed om te zien dat onze groene aanpak wordt herkend en erkend door de EU

Groene beloftes van Renewd

Het voorbereidingstraject was ingericht op grote multinationals en niet direct uitvoerbaar voor een relatief kleine organisatie als Renewd. Om voor het MKB het goede voorbeeld te geven en de groene transitie te stimuleren, zijn Renewd en de Europese Commissie samen tot een aantal duurzame beloftes (pledge) gekomen. Zo gaat Renewd zich ertoe zetten om de komende jaren nog gedetailleerder in kaart te brengen hoeveel de Europese consument kan besparen bij de keuze voor gebruikte producten ten opzichte van nieuwe producten. Renewd is van plan om deze besparingen verder te concretiseren en te optimaliseren. Daarnaast staat een uitbreiding van het assortiment op de planning, om duurzame producten nog toegankelijker te maken voor de consument.

Link naar persconferentie: https://www.renewd.com/press-release-consumption-pledges

Link naar de beloften: https://ec.europa.eu/info/policies/consumers/consumer-protection/green-consumption-pledge-initiative_en

Mobiele versie afsluiten