Oxxio stopt aanbod internet en telefonie, klanten naar KPN

Oxxio stopt met het aanbieden van internet, televisie en telefoon en zet alle klanten over naar KPN. Die blijven daar hetzelfde tarief betalen als bij Oxxio. Het bedrijf zegt op de eigen website dat het ’terug wil naar de basis’.

Oxxio schrijft op zijn website dat de telecompakketten per 1 juni van dit jaar stoppen. Oxxio is een energieleverancier maar biedt daarnaast een pakket aan met internet, televisie en telefonie. Zo’n 20.000 klanten maken daar gebruik van. Oxxio zegt ‘zich volledig te willen richten op haar kernactiviteiten’, ofwel energie. “De verbreding buiten de energiesector met Internet, TV & Bellen biedt klanten een totaalpakket, maar vraagt van de organisatie ook een apart werkproces”, schrijft het bedrijf.

Contracten overgezet naar KPN

Contracten van bestaande klanten worden per 1 juni 2021 overgezet naar KPN. Ergens ‘na de zomer’ wordt het telecompakket ook technisch ondergebracht bij KPN. Tot die tijd kunnen klanten nog terecht bij de klantenservice van Oxxio zelf. Een specifiekere tijdlijn geeft Oxxio nog niet.

Combinatiepakketten losgetrokken

Bij klanten die een combinatiepakket hebben van telecom en energie worden die twee losgetrokken. Klanten gaan voor telecom naar KPN maar blijven hun energiecontract bij Oxxio houden. Het financiële voordeel dat ze daarvan hebben wordt ‘een vast voordeel’. Klanten krijgen bij KPN geen nieuw jaarcontract en houden in ieder geval nu dezelfde prijs.

Bron: Oxxio

Mobiele versie afsluiten