Smartphonefabrikant OPPO heeft zijn Europese hoofdkantoor in Düsseldorf geopend. Na succesvolle introducties in Nederland, Frankrijk, Italië, Spanje, het VK en Zwitserland in de afgelopen twee jaar, is Duitsland de meest recente West-Europese markt waar OPPO-producten beschikbaar zijn.
De Duitse smartphonemarkt is een sleutelmarkt in Europa, en motiveert de strategische keuze van OPPO om vanuit het Europese hoofdkantoor in Düsseldorf verdere uitbreiding in Europa aan te sturen.
De ontwikkelingsstrategie van OPPO is altijd gebaseerd geweest op het doel om lokale teams, markt per markt, in staat te stellen om de behoeften van de specifieke landen diepgaand te begrijpen, terwijl een centrale coördinatie wordt gegarandeerd om strategieën te definiëren in overeenstemming met de waarden van het kernmerk. De keuze voor een centraal hoofdkantoor in Düsseldorf past perfect in deze filosofie, aangezien de teams kunnen zorgen voor een ideale synergie tussen lokale implementaties en de strategie van de hoofdteams in China, vanuit het hart van Europa.
“We zijn verheugd de opening van ons HUB-kantoor in Düsseldorf aan te kondigen. Deze verdere verwezenlijking van onze ontwikkeling bevestigt het succes van OPPO in Europa. We zijn trots op wat tot nu toe is gerealiseerd en zijn ervan overtuigd dat we met deze nieuwe organisatie nog verder kunnen gaan in het ondersteunen van onze lokale kantoren en het uitrollen van onze ontwikkelingsplannen voor een nog sterkere aanwezigheid in Europa ”, zegt Maggie Xue, President voor OPPO West-Europa.
Vanaf de lancering van de eerste OPPO Find X in juni 2018 en de pop-upcamera, wordt OPPO nu erkend in Europa is een belangrijke speler.
Met de hoofdkantoren in Düsseldorf kan de groep nieuwe Europese organisatie de grote kansen voor verdere ontwikkeling van het merk benutten en de behoeften van het Europese publiek weerspiegelen, aangezien het aanbod en de initiatieven altijd in overeenstemming zijn met hun verwachtingen.