Micha Cohen van Xelion over nieuw platform

‘Gemak voor het kanaal is de sleutel’

Tijdens de 10e editie van het jaarlijkse partnerevent in september presenteerde Micha Cohen het nieuwe platform Xelion 8. ITchannelPRO sprak Micha over de uitbreidingen op het managed UC-platform en de voordelen voor partners. “Met Xelion 8 zetten we een gigantische stap vooruit.”

eigen cloudtelefonie platform

micha-partner-Xelion-8Xelion is een gevestigde partij in de woelige markt van hosted telefonie. Het bedrijf bestaat bijna 35 jaar en is twaalf jaar actief met de ontwikkeling van een eigen cloudtelefonie platform. Als oprichter en eigenaar is Micha trots op wat hij en zijn team in die tijd hebben bereikt. Xelion heeft nu 45 medewerkers en vestigingen in het VK en Duitsland. “Samen met Nederland zijn dit de focusmarkten. In nauw overleg met partners groeien we al vele jaren sneller dan de markt”, zegt hij. “Maar we willen alleen groeien als we kwaliteit kunnen borgen, dus groeien we op eigen kracht. Geen acquisities die snel moeten worden terugverdiend, maar investeren in dienstverlening. Dit resulteert in meer tevreden klanten en zij zijn de sleutel voor ons succes.”

Xelion 8

In dat licht heeft Xelion in september Xelion 8 gelanceerd. De versie van het managed communicatieplatform voor IT- en telecomresellers is in belangrijke mate nieuw ontwikkeld en gebouwd met toevoegingen die inspelen op de marktontwikkelingen. Zo is er user routing, wat ‘onder water’ een enorme operatie was. Werd alle communicatie voorheen geregistreerd op devices van klanten, nu gebeurt dit op het platform. Dat vereenvoudigt het beheer en geeft gebruikers meer controle over taken, groepen en aansluitingen. Xelion 8 heeft videoconferencing, screensharing, Teams-integratie en een nieuwe VoIP-integratie met smartphones. De verbeteringen spelen in op de vraag naar hybride werken.

Vorige versies van het platform werken nog, maar Micha adviseert partners dringend over te stappen. “De vraag van klanten verandert sterk”, ziet hij. “Partners moeten daar in hun dienstverlening op inspelen. Xelion 8 is een managed communicatieplatform dat we in hoog tempo op doorontwikkelen. Updates zijn dan cruciaal. Die voeren we regelmatig uit zodat partners profiteren van actuele versies en gebruikers werken met het meest actuele product.”

Parkmanager

Een grote verbetering van Xelion 8 is dat partners via een kijkvenster, de Parkmanager, direct toegang hebben tot al hun tenants en inloggen op verschillende tenants makkelijk maakt. Het biedt tools voor het volledig geautomatiseerd inrichten en activeren van tenants. “Met deze tools kunnen resellers dat nu in minuten doen, zegt Micha. “Dat geeft hen niet alleen meer gemak maar hun operationele kosten dalen hiermee ook met ruim 50 procent. En een beheertraining voor degenen die orders verwerken, is niet meer nodig.”

Xelion beantwoordt volgens Micha aan de behoefte van resellers om kleine gebruikers foutloos, snel en zonder uitgebreide admin-kennis op te leveren. “Automatisering moet dienend zijn”, vindt hij. “Met de Parkmanager maakt een partner minder fouten, verkort hij doorlooptijden van orders, en kan hij nieuwe features sneller uitrollen. De Parkmanager ondersteunt alle belangrijk SIP-trunks evenals bureautoestellen en headsets van de bekendste fabrikanten. Resellers hebben zo de flexibiliteit, onafhankelijkheid en keuzevrijheid om klanten optimaal te adviseren.”

Order Configurator

Partners kunnen met Xelion 8 niet alleen klanten en infrastructuur makkelijker beheren. Met de nieuwe Order Configurator, die werkt in combinatie met de Parkmanager, kunnen resellers ook eenvoudiger klanten, accounts, users en diensten aanmaken, activeren en provisionen. “Alle informatie over klanten en medewerkers voeren ze eenmalig in, zoals namen, mailadressen, telefoonnummers, externe nummers, doorkiesnummers en mobiele nummers. Na akkoord, wordt de Parkmanager geactiveerd en gaan de provisioning en configuratie vanzelf. Een partner kan nu ook toestellen bestellen. Na aflevering bij de klant, maakt die een foto van het Mac-adres op de achterkant en dan wordt het toestel geactiveerd. Ook dit helpt partners in de relatie met hun klanten.”

Ambitie

In het contact met Micha blijkt dat zijn ambitie en visie in de jaren onveranderd zijn. In zijn ogen moeten klanten al hun communicatie kunnen beheren in één tool of platform. Zo is Xelion uitgegroeid van ‘online telefooncentrale’ tot een platform met telefonie, chat, sms, alarm, videobellen, Whatsapp en uitgebreide beheeropties. “De ambitie is 1 miljoen licenties”, zegt Micha. “Om dat te laten lukken, hebben we partners nodig die klanten overtuigen van ons product en hen simpel kunnen activeren. Dat doen we samen door te investeren in een groeiende organisatie die partners ondersteunt in presales en aftersales. Zonder partners kunnen we niets. En dat we samen met partners jarenlang sneller groeien dan de markt, toont dat we zo beide profiteren.”

 

Meer weten over Xelion 8? Bel dan contact gerust 015 763 0766 of mail  info@xelion.nl

(Dit artikel verscheen eerder in ITchannelPRO magazine nummer 4)

Mobiele versie afsluiten