Mark Sollie en Robert Wijnen van ViPro: Terugblikken en vooruitkijken

Eind 2021 was het weer tijd voor een gesprek met eigenaar Mark Sollie en manager Robert Wijnen van ViPro. Zij blikken terug op de hoogtepunten en uitdagingen voor ViPro in het afgelopen jaar en we bespreken wat 2022 gaat brengen.

 

mark-sollie robert-wijnen (ViPro)-400300Mark trapt af met zijn hoogtepunt: de partnerdag op Zandvoort. “We bedanken iedereen voor hun deelname, want zij hebben het tot een succes gemaakt.” 2021 was ook het jaar van de nieuwe slogan ‘In business together’. “Samen zorgen ervoor dat partners succesvol zijn. Ons supportteam staat altijd voor hen klaar, we delen onze specialistische kennis over onze whitelabel diensten en denken mee op het niveau van de business case”, zegt Mark. “Met onze backoffice en portal werken partners efficiënter en zoals zij prettig vinden. We luisteren goed naar hun wensen en optimaliseren onze processen en functionaliteiten. Last but not least, ondersteunen we bij de marketing en sales. Zo kunnen partners zich focussen op hun specialisme.”

In business together

2021 was ook het jaar dat ViPro het verschil maakte in de wholesalemarkt. “Er zijn veel overnames in de branche. Voor bedrijven die gewend zijn te werken met een kleinere, flexibelere wholesalepartner, valt het vaak tegen als die partij wordt opgeslokt. Het DNA van zo’n bedrijf verandert dan of je het wilt of niet”, zegt Mark. “Van partners horen we dat wij een goed antwoord bieden op wat er speelt in de markt. Wij hoeven geen aandeelhouders tevreden te stellen, maar willen onze partners tevredenstellen. Dat vinden wij belangrijk. Je bent geen nummer, maar een persoon waarmee wij een relatie opbouwen.” Robert vult aan: “We ondersteunen onze partners op ieder level en staan altijd voor ze klaar. En dat maakt ons met zijn allen sterk, dat is In business together.”

Samen groeien

Het team van ViPro is in 2021 ruim verdubbeld. Robert: “We investeren in groei en daarmee in continuïteit voor partners. Samen maken we zo een mooie ontwikkelingsslag. Daarom zijn we nog steeds een zelfstandige club.” Mark vult aan: “We hebben misschien wel een nieuwe identiteit naar buiten toe, maar zijn nog steeds die betrouwbare partner, waarmee ondernemers aan tafel zitten te sparren over hoe we samen hun omzet laten stijgen.” Robert en Mark vertellen enthousiast over hun hechte team. Ze hebben afgelopen jaar al meerdere jubilea van collega’s gevierd. “En volgend jaar hebben we nog een mooi lustrum: ViPro bestaat dan tien jaar!”

Duurzaam partnership

ViPro is klaar voor de toekomst en werkt aan duurzame partnerships. “We hebben enorm veel zin in het verder bouwen aan ViPro, samen met ons team en onze partners”, zegt Mark. “Met z’n allen hebben we veel plezier in ons werk en een passie voor het vak. Onze missie is om een waardevolle rol te spelen voor ICT’ers. Successen vieren we samen. En als het een keer tegenzit, staan we schouder aan schouder. De pandemie heeft daar weinig effect op gehad. Het enige dat wij merkten, is dat iedereen de ‘familie’ miste tijdens de partnerdag. Wij gaan voor dat persoonlijke gevoel.”

Gestage groei

Robert en Mark zien ViPro allebei als hun kindje. Mark: “In de beginjaren waren we lean en mean. Grotere spelers gingen met veel bombarie naar een beurs, terwijl wij gewoon ons verhaal vertelden. Daar staken we energie in, niet in gratis borrels en harde muziek. Daarom konden wij gestaag en zonder investeerders groeien. Ik ben er trots op dat we met zijn allen zo’n mooi bedrijf hebben neergezet met medewerkers die al vanaf dag één bij ons werken.” Robert vult aan: “De intentie was nooit om de grootste te zijn. Dat wordt vaak onpersoonlijk. Het gaat ons om samen op te trekken en samen succesvol en onafhankelijk te blijven”

Whitelabel services

ViPro heeft het productportfolio uitgebreid met producten die aansluiten bij partners en hun klanten. Dat is operator-onafhankelijk want het gaat om de beste oplossing voor klanten, vindt Mark. Robert zegt dat ze daarvoor echt in gesprek gaan met partners. “Op de partnerdag hebben we dan ook innovaties gepresenteerd die direct voortkomen uit wensen van partners. Met hun input groeien wij in producten, maar ook de tooling daaromheen evolueert. Bijvoorbeeld onze ViPro-ordertool. Daarmee kunnen onze partners oplossingsgerichter werken.”

Feestelijk 2022

Volgend jaar is het feest bij ViPro bij het tienjarig bestaan. Rond 1 juni wil Mark de ViPro Businessclub lanceren. Ook blijven we producten en diensten doorontwikkelen en onze footprint uitbreiden naar glasvezel.” Robert vult aan: “2022 wordt het jaar van de vernieuwde versie van Cloud Telefonie en veel meer. We zijn continu in ontwikkeling.” Mark: “We willen graag datgene behouden, waar onze partners ons zo om waarderen. Dat is onze uitdaging. Dat onze partners in december 2022 nog net zo positief denken over ViPro, of nog positiever.”

 

(Dit artikel verscheen eerder in ITchannelPRO magazine nummer 5)

Mobiele versie afsluiten