Joëll van Oostveen (Pocos) over Easy Voice, powered by Cisco

‘Dé UC-oplossing voor het mkb'

Pocos lanceert dit najaar met Easy Voice een UC-oplossing voor het mkb die is gebouwd op robuuste technologie van Cisco Webex en Broadworks. Voice Architect Joëll van Oostveen legt aan ITchannelPRO uit hoe Pocos zich richting het kanaal onderscheidt met Easy Voice, powered by Cisco.

Joëll van Oostveen - PocosEr zijn tal van UC-oplossingen en daar komt er eentje bij van Pocos. De eerste vraag is dan ook waarom het bedrijf uit Son deze volle markt betreedt. Joëll: ”We lanceren Easy Voice als het resultaat van twee parallel lopende ontwikkelingen. Na onderzoek stelden we vast dat het mkb-kanaal behoefte heeft aan simpele en betrouwbare UC-oplossingen. Daarnaast was intern de vraag waarmee we het portfolio voor de partners konden uitbreiden zonder complexiteit toe te voegen.”

Met Easy Voice, powered by Cisco, claimt Pocos een ‘super stabiele, futureproof, always on en scherp geprijsde’ UC-oplossing voor het mkb te hebben ontwikkeld. “De markt die we hiermee via de partners primair bedienen, heeft verwachtingen van UC die wij perfect invullen. Easy Voice integreert naadloos met bestaande hosted telefonie centrales. Vast-mobiel integratie maakt uiteraard deel uit van het aanbod. Er is een app met native integratie van dialers”, geeft Joëll aan. “Van meet af aan zetten we in op een zo perfect mogelijke customer journey. Partners kunnen users en endpoints invoeren in een portal en daarmee hun klanten binnen minuten activeren op het platform. Porteringen duren natuurlijk iets langer.”

Enterprise features voor mkb

Voor eindklanten biedt Easy Voice tal van opties die tot nu toe in het mkb-segment weinig voorkomen. Dat zijn volgens Joëll wezenlijk andere opties dan het aanpassen van de wachtmuziek. “Om een voorbeeld te geven, callrecording is vanaf dag 1 beschikbaar bij Easy Voice. Dat is een dienst met veel groeipotentie, zeker als je AI-ondersteuning toevoegt. Het is niet alleen voor contactcenters interessant. AI kan bijvoorbeeld veelgestelde vragen tijdens online vergaderingen analyseren en daarmee FAQ of Q&A voeden. Vroeger dachten we dat zoiets alleen voor de grootzakelijke markt interessant was. Maar op basis van eigen onderzoek, weten we dat het mkb hier ook om vraagt.”

Cisco Webex en de grootzakelijke markt is volgens Joëll een logische combinatie. Easy Voice biedt dus veel van wat in dat marktsegment gebruikelijk is. Toch is het volgens hem nadrukkelijk niet zo dat Pocos die markt gaat betreden. “Onze partners en wij zijn sterk in het mkb en daar zal niets aan veranderen”, zegt Joëll. “We verwachten wel dat we met Easy Voice ook nieuwe partners zullen krijgen. Er zijn genoeg resellers die zoeken naar betere, flexibele en volwassen oplossingen met goed doordachte migratie-opties. Die groei is zelfs een van onze doelstellingen. We zijn in de wholesale markt nu nog bekend als een accessprovider, niet als collaboration provider. Mede daarom kiezen we ook bewust voor het label ‘powered bij Cisco’. Buiten het kanaal is Pocos geen bekende naam, Cisco heeft daarentegen wel naamsbekendheid en een imago dat staat als een huis. Die branding helpt onze partners deze dienst in de markt te zetten.”

Lancering

De lancering van Easy Voice is gepland voor het vierde kwartaal van dit jaar. Er wordt volgens Joëll nog gewerkt aan het oplossen van de laatste bugs. “Een conservatieve planning past bij ons, net als het perfectioneren van diensten. De organisatie is ook uitgebreid en aangepast om partners direct vanaf de start te kunnen ondersteunen”, geeft Joëll aan. “De interne processen lopen trouwens al meer dan een jaar. Wie Pocos kent, zal zich daar niet over verbazen. Als wij iets doen, dan doen we het goed en met een gedegen voorbereiding.”

Strategische en logische keuze

Joëll nodigt partners die met Easy Voice aan de slag willen, wel al uit om in de keuken te komen kijken. “Er zijn partijen die dat nu al hebben gedaan en zij zijn erg enthousiast. Ze begrijpen dat Easy Voice voor hen en hun portfolio een logische en eigenlijk ook strategische keuze is. UC is immers een commodity geworden. Maar veel bedrijven zien dat installatie en beheer soms nog wel complex kan zijn”, zegt Joëll. “Dat lossen we nu op met Easy Voice dat super simpel is voor zowel partners als eindklanten. En Pocos zou niet Pocos zijn als we geen extra aandacht besteedden aan zaken als robuustheid van de oplossing. Bovendien geven we 100 procent garantie dat het klanteigendom volledig bij de partner blijft. En last but not least: de prijsstelling is zeer scherp, zoals men ook gewend is van onze andere diensten.”

 

Meer weten over de UC-dienst Easy Voice van Pocos? Zoek contact met Joëll via 088 010 07 00 of mail naar info@pocos.nl.

Dit artikel verscheen eerder in ITchannelPRO magazine nummer 4

Mobiele versie afsluiten