Interview Manager Support Karlijn Theeuwen van Xelion

Goed personeel is schaars. Bedrijven moeten zich dus flink inspannen om de juiste mensen aan zich te binden. Zo ook bij Xelion, waar manager Karlijn Theeuwen ondervindt hoe moeilijk het is om de supportorganisatie te versterken.

Karlijn Theeuwen (Xelion)Karlijn Theeuwen is nu drie jaar verantwoordelijk voor de supportorganisatie van Xelion. Het Delftse technologiebedrijf levert telefonie als managed service en om de kwaliteit als Nederlands premium telefoniedienst te borgen, was versterking van de supportorganisatie noodzakelijk. Xelion is niet direct een product waarvoor veel support engineers in de markt te vinden zijn en dus was het werven van personeel een uitdaging.

Karlijn: “Mensen met kennis van Xelion zitten in je eigen organisatie of bij je partners. Als je bij partners gaat werven, verplaats je het probleem in je eigen waardeketen. Ook recruiters zijn niet in staat om ons aan nieuw bloed te helpen. Dus hebben we een parttime recruiter in dienst genomen. Die is uiteindelijk succesvol gebleken.”

Zelf opleiden werd de oplossing

Omdat het vinden van gespecialiseerde kandidaten niet slaagde, heeft Xelion ervoor gekozen om te gaan zoeken naar mensen met een geschikt interesseprofiel. Karlijn: “Iedereen kent ze, mensen die anderen helpen met een technische uitdaging rond de mobiele telefoon, even een website voor je bouwen of de vraagbaak zijn bij technische problemen. Dit soort mensen zoeken we. De kennis van het product Xelion en support ontbreken misschien, maar die kunnen we hen aanleren.”

Deze manier van werken leverde vijf kandidaten op, vier juniors en een senior. Zij zijn op 1 februari een traject van 90 dagen ingegaan met een in-huis opleiding. Daarna gaan ze het supportteam versterken zodat Xelion de klanten, de resellers, nog beter kan bijstaan bij uiteenlopende technische uitdagingen. “Een premium product als Xelion, verdient een krachtige supportorganisatie in eigen beheer”, besluit Karlijn.

 

Meer weten over Xelion en de dienstverlening? Zoek dan contact met Karlijn via Karlijn.Theeuwen@xelion.com

(dit artikel verscheen eerder in ITchannelPRO magazine 01-2023)

Mobiele versie afsluiten