HP introduceert wereldwijd partnerprogamma HP Amplify

HP logo

Vandaag onthulde HP Inc. HP Amplify, een uniek wereldwijd partnerprogramma dat werd samengesteld uit HP’s beste partnerproducten, tools en trainingen.
Het programma stimuleert dynamische partnergroei en biedt consistente klantervaringen op basis van één geïntegreerde structuur, en biedt de inzichten, mogelijkheden en samenwerkingstools die nodig zijn om groei te stimuleren naarmate de digitale transformatie en het koopgedrag van klanten zich verder ontwikkelen. Het nieuwe programma gaat op 1 november 2020 van start.

HP Amplify neemt complexiteit weg, waardoor partners gemakkelijker kunnen profiteren van vele voordelen en klanten op een dieper niveau bedienen. HP Amplify bestaat uit twee afzonderlijke tracks: Synergy en Power. Ze bieden partners de flexibiliteit om te investeren in waardevolle services en competenties. Hoe meer een partner investeert in deze competenties, hoe hoger de beloning.

“De klant van vandaag verwacht gestroomlijnde, geautomatiseerde en gepersonaliseerde ervaringen. Om te kunnen functioneren in deze veranderende omgeving – met data als nieuwe valuta – is een verschuiving nodig. Zo kunnen we onze klanten als individuen benaderen en niet als markten”, aldus Christoph Schell, HP Chief Commercial Officer. “HP Amplify maakt het partners niet alleen gemakkelijker om zaken te doen met HP, het biedt ze een duidelijk pad om hun bedrijf voor te bereiden op en succesvol te laten zijn in de huidige situatie en daarna. Zo kunnen partners inspelen op opkomende trends en een centrale rol spelen in het veranderende kooptraject van de klant”.

Ervaringen op digitale snelheid

De manier waarop klanten zich op technologie oriënteren en kopen is enorm veranderd. Ook de manier waarop ze met merken in contact komen is anders: klanten kopen steeds meer producten en diensten via digitale kanalen, zoals e-commerce, partnerportalen en marktplaatsen. Tegelijkertijd ontwikkelen de technologie en de digitale transformatie zich in een ongekend tempo, terwijl bedrijfsmodellen verschuiven van eenvoudige transactionele productverkoop naar contractuele relaties voor de langere termijn.

Voor de IT-industrie in het algemeen, en het kanaal in het bijzonder, betekent dit dat business-as-usual niet langer aan de orde is. Met de introductie van HP Amplify neemt HP maatregelen om te profiteren van deze verschuivingen, om partners klaar te stomen voor toekomstige groei en om een verbeterde klantervaring te leveren.

“HP en zijn partners hebben een mooie kans om de manier waarop we zakendoen en onze route-to-market opnieuw uit te vinden”, aldus Luciana Broggi, HP’s Global Head of HP Route-to-Market. “Maar om deze kansen te benutten, moeten we tekortkomingen van het systeem, oude gewoonten en nieuwe bedrijfsmodellen overwinnen. We doen dit samen, waarbij we belangrijke veranderingen in ons ecosysteem en onze gedeelde capaciteiten omarmen.”

Prestaties, Competenties & Samenwerking

HP Amplify is ontworpen om vooruitstrevende go-to-market strategieën mogelijk te maken die bestaan uit (een combinatie van) transactionele, contractuele en hybride verkoopmodellen. HP Amplify richt zich op drie kernpijlers: prestaties, capaciteiten en samenwerking. Hoe meer informatie partners kunnen delen wat betreft de markt, de diensten en specialisaties, hoe meer toegang zij krijgen tot extra ondersteuning en extra voordelen.

Samenwerking

De samenwerking tussen HP en zijn partners is van cruciaal belang voor een gezamenlijk succes. HP Amplify is ontworpen om data-analyse om te zetten in nieuwe inzichten die uitnodigen tot nieuwe strategieën en innovaties. HP zal nauw samenwerken met partners om hun digitale vaardigheden aan te scherpen, zoals geautomatiseerde offertes en bestellingen, om een meer consistente klantervaring te bieden over meerdere kanalen en partners te voorzien van waardevol onderzoek naar de belangrijkste uitdagingen en hobbels in het klanttraject.

Uitgerust met deze toegevoegde opt-in klanteninformatie zullen partners meer concurrentievoordeel hebben, met het vermogen om beter te anticiperen op mogelijkheden en om positievere klantresultaten mogelijk te maken. Als gevolg daarvan zullen partners in staat zijn om klanten beter te bedienen door middel van geautomatiseerde voorraadupdates, productretouren en holistische data-intelligentie. Deze nieuwe ervaring en inzichten bouwen voort op de al lang bestaande relaties tussen klanten, partners en HP.

HP Amplify maakt integraal onderdeel uit van HP’s duurzaamheidsstrategie en bedrijfsvoering. Samen kunnen HP en zijn partners een blijvend verschil maken. Daarbij draait het om Planet, People en Community. Voor partners die in deze programma’s willen meedraaien zal HP-trainingen en ondersteuning aanbieden. HP komt met nadere informatie over dit programma tegen de tijd dat het HP Amplify live gaat op 1 november 2020.

www.hp.nl

Mobiele versie afsluiten