EPOS: terugblik 2021 en vooruitblik 2022

Arnoud EposDe pandemie is in veel opzichten een aanjager geweest voor verandering. In een relatief korte tijd zijn we getuige geweest van een totale en onomkeerbare verschuiving in hoe we leven, werken en denken over ons leven. Een ding is zeker: vandaag is hybride werken een realiteit die zowel de gezondheid dient als de manier waarop we ons leven willen optimaliseren.

Hybride professionaliteit tot stand brengen

Op het begin van de pandemie was het gebruikelijk dat thuiswerkers worstelden met thuisopstellingen. Schijnbaar kleine problemen zoals videoproblemen, geluidsuitschakeling en achtergrondgeluid waren verontschuldigbaar en vaak ervaren. 2 Jaar later hebben we een verschuiving opgemerkt in de paraatheid van organisaties die ons ‘nieuwe normaal’ hebben omarmd; het komt neer op de technologie die ze gebruiken.

Audiokwaliteit wordt een echte zakelijke differentiator die het verschil kan betekenen tussen succes en falen. Met minder manieren om “goed te verschijnen” met klanten, collega’s en klanten, is er tegenwoordig een verhoogde druk op de kwaliteit van wat er wordt gezegd (en hoe het wordt geleverd) tijdens zakelijke interacties.

Dit vormt een risico voor organisaties die niet de juiste audiotechnologie gebruiken. Werkgevers moeten de krachtige rol van audio- en visuele technologie erkennen bij het versterken van het vertrouwen van werknemers, het verbeteren van de klantervaring en het handhaven van hoge normen van professionaliteit.

Overleg met medewerkers vormt de sleutel tot efficiënte audio-investeringen

Hoewel audiotechnologie nu dus prominenter in beeld is bij de zakelijke beslisser, zien ze nog niet zo goed hoe en waar ze precies moeten investeren. Dat probleem is makkelijk op te lossen: door beter overleg met medewerkers over de veranderende eisen van hun functie en hoe organisaties hen daar het best bij kunnen helpen. Gelukkig is ongeveer 70% van de bedrijfsleiders het erover eens dat overleg met medewerkers essentieel is, als er beslissingen moeten worden genomen omtrent investeringen in audio.

Veel bedrijfsleiders erkennen ook dat er ruimte is voor verbetering aan het interne beleid rond thuis- en hybride werken. Zo geeft 88% aan dat er behoefte is aan een beter beleid en aan een betere regelgeving. Organisaties hoeven echter niet te wachten op eventuele wetswijzigingen. Managers die het beste voor hebben met hun personeel en tegelijk hun productiviteit willen handhaven en talent willen aantrekken, doen er goed aan om te luisteren naar wensen van hun personeel en te investeren in hoogwaardige audio oplossingen voor kantoor en thuis.

 

Arnoud Dollé is sales Director Benelux & Nordics Enterprise Solutions bij Epos.

Mobiele versie afsluiten