Enreach: reflectie 2021 en vooruitblik op 2022

het jaar van de thuiswerkplek 2.0

terry-aurik voiceworks - 400

In 2021 werd de digitale basis die in 2020 is gelegd verzilverd. Bedrijven die digitaal transformeerden, plukten daar de vruchten van. Dit geldt ook voor onze organisatie: de klantentevredenheid bleef, zelfs onder lastige omstandigheden, stijgen. Hoe dat kan? De klantrelatie had veel baat bij het intensieve contact dat er is geweest. Wie investeert in haar klanten, of dat nu digitaal of ‘in real life’ is, creëert klanten die zich gezien en gehoord voelen.

Up-to-date door compleet portfolio

Met alleen digitalisering en optimaal klantcontact ben je er natuurlijk nog niet. Het is voor bedrijven belangrijk om up-to-date te blijven met de groeiende digitale vraag vanuit de markt. Zo is er steeds meer behoefte aan cloudoplossingen. Daarom hebben wij in 2021 wederom ingezet op het versterken van ons portfolio door innovatie en overnames. We kunnen nu een compleet aanbod van oplossingen bieden aan de zakelijke markt.

Professionalisering van de thuiswerkplek in 2022

Wat 2022 verder voor ons in store heeft? De 2.0-versie van de thuiswerkplek. Ik verwacht dat organisaties de werkplek verder zullen professionaliseren. De werkplek is dan ook dit jaar weer meer een metafoor dan gegeven, want er is voor veel mensen niet één werkplek – maar we werken op tal van plekken. En daar hoort vernieuwing bij. De hybride werkplek ontwikkelt zich verder en we gaan meer cloud productivity- en hosted telefonie-oplossingen zien, die mede onze werkplek vormgeven en ondersteunen.

Onderling contact, of dat nu met klanten is of met collega’s, is cruciaal en daarom is het belangrijk dat we met gemakkelijke en intuïtieve tools samenwerken. Dit zit ‘m in het flexibel kunnen switchen tussen apparaten wanneer je belt, maar ook in het gemakkelijk managen van je (digitale) bereikbaarheid.

Als organisatie, maar vooral ook als mens heb ik ervaren dat de toekomst niet altijd goed te voorspellen is. Ik zie duidelijke kansen om de thuiswerkplek te professionaliseren, want de behoefte daaraan is groot bij onze partners en in de hele markt. Als marktleider willen we dan ook blijven inspireren, en juist in een onzekere tijd de garantie bieden het zakelijke leven zo makkelijk en efficiënt mogelijk in te richten.

 

Terry Aurik – CEO Enreach Netherlands

Mobiele versie afsluiten