Enreach opnieuw benoemd tot Europees UCaaS-leider

door Frost & Sullivan

Enreach, moederbedrijf van onder meer Voiceworks, is opnieuw uitgeroepen tot marktleider in de jaarlijkse Frost Radar over Europese hosted IP-telefonie en Unified Communications as a Service (UCaaS). Hiermee verbetert de snelgroeiende Europese unified communications-groep haar positie ten opzichte van 2020. Daarnaast was Enreach de hoogst scorende Europese organisatie op het thema innovatie.

Vijf criteria

Enreach“Met voortdurende focus op het toevoegen van inventieve technologie en expertise aan de groep, verdient Enreach haar plaats als een van de meest innovatieve leiders in de Europese markt voor hosted IP-telefonie en UCaaS”, aldus Elka Popova, Vice President of Research bij Frost & Sullivan. Frost & Sullivan evalueert voor de radar meer dan zestig aanbieders, waarbij dit jaar slechts 23 bedrijven de ranglijst haalden. Enreach blonk met name uit op de vijf innovatiecriteria: schaalbaarheid, onderzoek en ontwikkeling, productportfolio, megatrends en klantgerichtheid.

Toekomstgerichte aanpak en groeipotentieel

De Enreach-teams zijn verspreid over 24 kantoren in tien landen, die klanten en partners voorzien van lokale kennis en ondersteuning. De uitvoering van de buy-and-build strategie plaatst de groep in een sterke positie om snel nieuwe diensten en producten op schaal toe te voegen en te lanceren in heel Europa. Enreach breidt niet alleen haar productportfolio uit, maar speelt ook in op de wensen van klanten en markttrends, voegt Elka Popova toe. “De focus op Enterprise Mobility, waaronder native FMC in veel markten, de vermenging van UCaaS met CCaaS en de investeringen in AI-gebaseerde technologieën zijn allemaal voorbeelden van de toekomstgerichte aanpak en het groeipotentieel van Enreach.”

Continu leren en verbeteren

Stijn Nijhuis, CEO van Enreach: “Ik wil graag iedereen binnen de Enreach-familie en onze gewaarde partners en klanten bedanken voor hun bijdrage aan onze innovaties en voortdurende groei. We zetten hoog in op R&D en de unificatie van de technologieën binnen de groep is in volle gang. Het is een traject van continu leren en verbeteren. Zo zijn de Cloud Contact Center-oplossingen van onze groep, AI-technologie, embedded voice en productiviteitstools nu in veel markten beschikbaar. Enreach is ook blijven investeren in haar toonaangevende cloud-based OSS/BSS portal voor partners in de hele regio.”

Stijn Nijhuis vervolgt: “Naast een jaar van groei voor de gehele IP-telefonie en UCaaS-markt, is het voor ons wederom een jaar geweest van vele integratiemijlpalen. Zo zijn Centile, HeroBase, Network Telecom en Swyx omgedoopt tot Enreach en hebben we onze Enreach Contact-dienst gelanceerd in het Verenigd Koninkrijk en Frankrijk, en er zullen nog meer landen volgen. We zijn ook gegroeid met de toevoeging van Benemen, DSD Europe, Go2thecloud.com, OSS Networks, Pace Telecom, en de IT- en netwerkdiensten van Prewest.”

“Daarnaast is ons aanbod van Microsoft-producten uitgebreid en zijn andere vendor partnerships aan het  portfolio toegevoegd. We gaan richting het einde van 2021, en met onze voortdurende plannen om te evolueren en te ontwikkelen, kunnen onze partners en klanten ons zien als een one-stop-shop voor al hun ICT-behoeften. We danken hen allemaal voor hun voortdurende steun.”

Mobiele versie afsluiten