Enreach bereikt integratie cloud PBX voor Britse markt

Enreach zet de volgende stap in de integratiestrategie met de levering van haar hosted cloudtelefonie- en samenwerkingsoplossing aan het Britse Network Telecom, onderdeel van Enreach. Dit volgt op de groepsbrede uitrol van oplossingen voor zowel OSS/BSS en online Meetings. Volgens het bedrijf is de volgende stap de integratie van uitgebreide cloud contact center-technologie binnen de groep.

De buy-and-build strategie van Enreach is enerzijds gericht op het vergroten van Europese groei. Anderzijds richt het bedrijf zich naar eigen zeggen met overnames op het verkrijgen van best-in-class producten en technologieën om deze groepsbreed te integreren, verbeteren en uit te rollen in de landen waarin de groep actief is. Deze aanpak geeft eindgebruikers versneld toegang tot nieuwe ontwikkelingen door het vermogen van Enreach om snel te integreren, op te schalen en nieuwe features, producten en diensten te leveren. Het Enreach-platform is voor zowel resellers als service providers ontworpen om cross- en upsell eenvoudiger te maken en het aanboren van nieuwe marktsegmenten te vereenvoudigen.

Hosted cloudtelefonie

Naast andere bedrijven binnen Enreach, zoals het Nederlandse Voiceworks en Eazit en het Duitse Swyx, kan nu ook Network Telecom een hosted cloudtelefonie oplossing aanbieden gebaseerd op Enreach-technologie. Dit geeft klanten toegang tot al hun zakelijke communicatie op ieder moment, vanaf iedere locatie en via ieder apparaat. Zoals alle Enreach-oplossingen is NT Cloud PRO ontworpen met ingebouwde flexibiliteit, gebruiksgemak en de nieuwste features.

Enreach Meetings

Daarnaast is de nieuwste versie van Enreach Meetings, die door de bedrijven binnen de groep onder verschillende namen op de markt wordt gebracht, onlangs uitgerold binnen Europa. Onderdeel van deze nieuwe versie is onder andere het gebruik van ‘stickers’, om online meetings leuker en efficiënter te maken. Ook zijn er verbeteringen doorgevoerd die gebruikers helpen hun bereikbaarheid beter te beheren. Enreach Meetings is specifiek ontworpen voor het MKB en toegankelijk via iedere webbrowser zonder daarvoor aanvullende software te hoeven downloaden. De oplossing kan ook worden gebruikt op tablets en smartphones zonder daarvoor een app te hoeven installeren. Daarnaast integreert het volgens Enreach naadloos met andere zakelijke apps.

OSS/BSS-oplossing
Koen van Geffen, Chief Technology Officer van Enreach

Ook de OSS/BSS-oplossing van Enreach is recentelijk verder uitgerold binnen de groep. Dit helpt regionale partners om producten uit het Enreach-portfolio eenvoudig te verkopen en ondersteunen vanuit één online portal. Features van deze portal zijn onder andere klant-, portfolio- en dienstenbeheer, gepersonaliseerde branding, hardware webshop, service order wizard, online postcodechecker en een klantenservicetool (inclusief ticketing).

Geïntegreerde cloud contact center-technologie

Een volgende stap in de integratie van het portfolio van Enreach is het integreren van cloud contact center-technologie binnen de groep en het beschikbaar maken van deze technologie voor verschillende landen in Europa, waaronder Nederland.

“Iedere mijlpaal in de integratie van onze technologieën brengt ons dichterbij ons doel het meest complete UcaaS-aanbod van Europa te leveren, als one-stop-shop, en zowel service providers, reseller partners en MKB-gebruikers ervan te laten profiteren”, zegt Chief Product Officer Martin Classen van Enreach.

“Ons cloudplatform bestaat uit een selectie van best-of-breed-technologieën die naadloos integreren voor de beste gebruikerservaring”, aldus Chief Technology Officer Koen van Geffen van Enreach. “Dankzij de synergie tussen de producten die binnen de groep beschikbaar zijn, zijn we in staat snel nieuwe functionaliteiten te implementeren en beschikbaar te maken voor een groeiend aantal landen en gebruikers.”

Bron: Enreach

Mobiele versie afsluiten