Dirksen met training klantgericht werken voor telecommonteurs en -specialisten

Opleidingsinstituut Dirksen koppelt customer experience aan technisch vakmanschap met haar nieuwe trainingsprogramma Klantgericht werken voor telecommonteurs en –specialisten.

In de wereld van techniek, infra of bouw is vakmanschap cruciaal. Een gerenommeerd technisch specialist wil dat ieder team hoog scoort op ‘first time right’. Dat het werk tijdig wordt opgeleverd, geheel volgens de wensen en contractuele kwaliteitseisen van de klant. Met het trainingsprogramma koppelt Dirksen Opleidingen customer experience aan gedegen technisch vakmanschap.

Focus

Dirksen Opleidingen is vanuit een specialist in elektronica-opleidingen gegroeid naar een allround opleider voor iedereen die te maken heeft of krijgt met technische ICT.

Tijdens het jaarprogramma, dat inspeelt op de omstandigheden per seizoen en de actualiteit, leren de telecommonteurs, grondwerkers en alle andere telecomspecialisten de onmisbare kennis én vaardigheden die nodig zijn om uiteindelijk de eindgebruiker aan te kunnen sluiten. Daarnaast zorgt het programma voor competentieontwikkeling, zoals samenwerken, klant denken en resultaatgerichtheid. Na het programma ligt het gehele team qua kennis en kunde op hetzelfde hoge niveau en weet de teamleider hoe dit niveau kan worden behouden en verder uitgebouwd kan worden.

Training op maat
Voordat het programma start, beoordeelt Dirksen samen met de opdrachtgever de startkennis van de medewerkers of teams. Daarna wordt het programma opgesteld met verschillende (online) modules en het trainingscyclus. Naast een aantal korte e-learningmodules en automatisch gestuurde vakinhoudelijke updates maakt Dirksen gebruik van de kennis die al in huis is. De interactieve trainingssessies zijn vooral gericht op toepassen en verbeteren van de aanwezige technische kennis en te beoordelen welk effect houding en gedrag heeft op een (interne) klant.

Tevreden klanten

Een goed opgeleide vakman is hét visitekaartje voor het bedrijf. Naast de nodige technische kennis om de werkzaamheden goed te kunnen verrichten, speelt houding en gedrag van de vakman een belangrijke factor bij de (interne) klanttevredenheid.  Met het trainingsprogramma wordt de score op ‘first time right’ verhoogd, wordt er vertrouwen bij de klant gekweekt, worden klachten voorkomen en de productietijd verlaagd. Dat is voor de vakman prettig werken en zijn werkgever creëert hiermee een lerende organisatie, bespaart geld en ziet uiteindelijk zijn marktaandeel stijgen.

 

www.dirksen.nl/firsttimeright voor meer informative

 

Mobiele versie afsluiten