Destiny reflectie op 2021 en de vooruitblik op 2022

MKB(+) bedrijven optimaal bereikbaar te maken

2021 is voor Destiny een bewogen jaar geweest. Een jaar waarin we onze interne processen opnieuw hebben bekeken en verbeteringen hebben doorgevoerd. Ondertussen zijn er in 2021 op internationaal vlak verschillende bedrijven overgenomen en onderdeel geworden van de Destiny groep. Dit is onderdeel geweest van onze Buy-and-Build strategie.

Buy-and-Build strategie

Ed Smit – Algemeen Directeur Destiny NederlandHet overnemen van een bedrijf kan verschillende redenen hebben (technologische expertise, het Intellectual Property of simpelweg groei), echter is de ondernemersspirit en bedrijfscultuur ook altijd een belangrijke factor bij de overnames. Hierdoor blijft Destiny dichtbij zichzelf en blijven we benaderbaar voor onze klanten en partners.

Van serviceprovider naar UCaaS- en technologieprovider

In 2021 zijn Ulysse Group (BE), Faqbot (BE), Alliantel (FR), IPLine (FR), ipvision (DK), Stuart (BE) en Meridix systems (SE) onderdeel geworden van de Destiny familie. De grootste overname is die van Telepo (SE) en Soluno (SE) geweest. Die overname maakte ons direct de nummer 1 in Europese cloud communicatie oplossingen voor MKB(+) bedrijven en service providers. Ook heeft het direct een shift in werking gezet van serviceprovider naar een UCaaS- en technologieprovider. We kijken dus verder dan alleen telefonie en connectiviteit, we bieden optimale bereikbaarheid aan. Zowel voor onze directe klanten, als voor onze Wholesale partners.

Mede dankzij deze grote groei en innoverende oplossingen zijn we eind 2021 door Frost & Sullivan erkend als toonaangevende Europese UCaaS-leider. Hiermee positioneren we ons direct naast partijen als RingCentral, Microsoft en Zoom. Hierdoor hebben we onze ambitie voor 2021 behaald: we zijn dé toonaangevende leverancier van end-to-end oplossingen voor veilige bedrijfscommunicatie in Europa.

Blik op 2022

De Buy-and-Build strategie zal in 2022 ook nog actief blijven. De focus ligt hierbij vooral op andere landen dan Nederland, maar als we kansen zien liggen willen we die natuurlijk aangrijpen. Daarnaast zullen we in 2022 ook aandacht geven aan de branding van de Destiny groep. Door alle verschillende Europese overnames is het voor de buitenwereld niet altijd zichtbaar hoe hecht we binnen de Destiny groep samenwerken. We zullen dan ook als één merk naar buiten gaan treden, hoe dit eruit komt te zien is nog even een verrassing.

Ed Smit – Algemeen Directeur Destiny Nederland

Mobiele versie afsluiten