Com8 distribueert Sangoma inclusief training en support

Switchvox-Cloud beschikbaar in Benelux

Com8 is sinds deze zomer distributeur van de cloudoplossing Switchvox-Cloud van Sangoma. Wim Rapol en Tom Dam van Com8 spreken met ITchannelPRO over deze voordelige en laagdrempelige UC-oplossing voor het mkb.

Belgisch-Nederlandse distributeur

tom-dam_com8De Belgisch-Nederlandse distributeur Com8 vertegenwoordigt diverse merken in de voicemarkt, waaronder Sangoma en Innovaphone. Directeur-eigenaar Wim Rapol startte Com8 in 2006 als VoIP-specialist en helpt partners met goede communicatieproducten, trainingen en technische en salessupport. “Startende partners moeten medewerkers trainen en de juiste certificaten krijgen. Dat is tijdrovend”, zegt Wim. “Daarom zien we presales als een value add voor resellers. Maar we verzorgen ook de installatie en configuratie uit hun naam. Zeker als die in de grootzakelijke markt of voor ziekenhuizen complex zijn. Partners waarderen onze expertise.”

Projecten en clouddiensten

Com8 heeft al jaren ervaring met de producten van Sangoma dat zich in eerste instantie richtte op carriers. Na de overname van FreePBX en Digium levert Sangoma ook oplossingen voor kleine bedrijven tot de grote multinationals. Deze strategie van een totale communicatie-oplossing sluit aan bij de manier waarop Com8 partners graag helpt. Het bedrijf is geen volumedistributeur maar focust op projecten, zegt Tom Dam die verantwoordelijk is voor Nederland. “De projecten van onze partners kunnen maanden of jaren duren. Dan hebben ze geen behoefte aan off the shelf-producten maar betrekken ze ons bij projecten om zaken te integreren. Zo biedt onze partner een one-stop-shop aan de eindklant”, aldus Tom.

Com8 ziet de trend dat steeds meer partners vragen krijgen over clouddiensten. Een merk als Innovaphone helpt daarbij want deze betrouwbare cloudoplossing vergt geen installatie van hardware. De UC-oplossing Switchvox-Cloud van Sangoma die sinds deze maand leverbaar is voor partners in de Benelux, gaat dit proces verder versnellen, denken Wim en Tom. “Telefonie als clouddienst is makkelijker toegankelijk voor het kanaal, ook voor IT-resellers”, stelt Tom. “IT-resellers snappen IT natuurlijk heel goed, maar moeten soms een stapje bijzetten als het gaat om telefonie. Met de volledigheid van de Switchvox-Cloud oplossing en onze kennis kunnen zij snel een volledige UC-oplossing bij klanten realiseren.”

Switchvox-Cloud

Sangoma is een Canadese leverancier van zakelijke communicatieproducten. Door de overname van Freepbx is het de grootste leverancier van breed te installeren PBX-oplossingen op Asterisk. De PBXact is een on-premise UC-oplossing, die ook property management biedt en op termijn ook zaken als IoT, domotica, intelligente toegang en lichtbesturing.

Met de overname van Digium door Sangoma is daar de UC-oplossing Switchvox-Cloud bijgekomen. Com8 is Benelux-distributeur van de oplossing. “De Switchvox-Cloud levert alle UC-oplossingen die je maar wilt hebben. Een softphone voor de pc, Apple en Android, plus een callcenter inclusief wall boards, videoconferencing, koppelingen naar CRM en integratie met Microsoft Teams. Switchvox-Cloud biedt gebruikers een eigen visual interface waarmee ze de instellingen kunnen personaliseren en finetunen, zoals schakelen tussen een vaste telefoon en smartphone en de voicemail. Met Sangoma Meet maak je in de Switchvox-Cloud ook videoconference rooms met meerdere mensen.”

Alles wat je mag verwachten van een UC-oplossing, zit er volgens Tom standaard in. “Thuiswerken is eenvoudig te realiseren met autoprovisioning van de toestellen en softphone. Sluit je toestel aan op een netwerk en het is in een paar seconden gekoppeld met het bedrijf”, legt hij uit. “Voor een maandelijkse fee krijg je standaard alle beschikbare features. Er zijn dus geen onverwachte kosten.”

Partners

Resellers zonder ervaring met de verkoop en installatie van de Switchvox-Cloud krijgen support en training van Com8. Die ondersteuning is heel belangrijk, vindt Wim. “Technische kennis opdoen in trainingen, kost resellers veel tijd, geld en beschikbaarheid richting klanten. Onze partners hebben toegang tot de Sangoma University met gerichte trainingen over technische installaties en instellingen. Een technisch engineer kan die in een paar uur afronden. Dat gaat resellers veel geld schelen.”

Complete oplossing

Met de Switchvox-Cloud krijgen resellers volgens Wim een mooie complete en featurerijk oplossing waarmee ze een complete UC-invulling kunnen aanbieden in plaats van ‘gewoon’ cloudtelefonie. “Voor bedrijven die meer verwachten van hun communicatie, kunnen resellers zich hiermee onderscheiden van discounters. Partners kunnen met een dergelijke oplossing upsellen met een inbound contactcenter, integratie met mobiel en koppelingen naar Microsoft Teams. Communicatie stopt niet bij het spreken en zien. Het gaat om de meerwaarde en die willen we bieden.”

 

(Dit artikel verscheen eerder in ITchannelPRO magazine nummer 3)

 

 

Mobiele versie afsluiten