Broadcom’s pr offensief maakt geen indruk op CISPE

CISPE is duidelijk niet onder de indruk van Broadcom’s pr inspanningen. De koepel van Europese cloudproviders noemt de signalen vooral een rookgordijn en pogingen de aandacht af te leiden.

broadcomBroadcom heeft op het eigen blog en in een artikel dat zogenaamd door de ceo is geschreven aangegeven dat het al veel heeft gedaan om de onrust in de markt weg te nemen. In dat zelfde artikel maakte het bekend nog meer aanpassingen te doen.

Op die blogpost reageert CISPE met een artikel op het eigen blog. De titel van het artikel laat aan duidelijkheid niets te wensen over “solves nothing”. Het betoog is duidelijk. De recente stappen van Broadcom zijn alleen maar bedoeld om de EU-toezichthouders gunstig te stemmen en doen niet om de beschuldigingen van prijsopdrijving te ontkrachten.

Dat laatste is dan ook extreem lastig, tot ronduit onmogelijk. Broadcom beweert dat de nieuwe structuren en modellen voor licenties van VMware leidt tot bundels die beter zijn voor de klanten. CISPE pareert dat met een claim over exorbitante prijsverhogingen “by factors of 6, 10 or even 12 times.”

De ingehouden woede spat van de CISPE reactie af en dat is goed voorstelbaar. Gelukkig blijft de toon beschaafd. Men is verheugd te zien dat de Europese Commissie in beweging is gekomen en de eerste stap heeft gezet.

Het blijft niet alleen nodig deze affaire te volgen, omdat VMware zo’n groot marktaandeel heeft. De manier waarop Broadcom communiceert is echt heel bijzonder. Denken ze bij Broadcom echt een pr artikel op het eigen blog enige indruk maakt op de Europese Commissie?

Mobiele versie afsluiten