Vacature Performance Marketing Manager

We zijn op zoek naar een Performance Marketing Manager om te helpen bij het definiëren van de best-in-class prestatie marketing efficiëntie van ons moedermerk. Je sluit je aan bij een bestaand marketing team van een toonaangevende webhosting provider. Je ondersteunt bij het herdefiniëren van definities van efficiëntie, groei en rendement van BTL marketing activiteiten op het gebied van betaald zoeken, betaalde sociale media, digitale marketing, programmatic, influencer-marketing en meer met als doel om echt datagestuurd te worden.

Wat ga je doen?

  • Je optimaliseert de campagne-efficiëntie op Google Ads, Bing-advertenties en betaalde sociale kanalen met een jaarlijks marketingbudget van meerdere miljoenen;
  • Je stuurt de acquisitie van klanten vanuit een verhouding tussen acquisitiekosten naar een levenslange waarde;
  • Plant en voert geïntegreerde strategieën uit, zowel operationeel als tactisch, en begrijp de basisprincipes van omnichannel marketingstrategieën;
  • Gebruikt zoekwoord- en concurrentieonderzoek om nieuwe klanten te converteren en de efficiëntie van marketinguitgaven te verhogen;
  • Je bent verantwoordelijk voor eigen campagne-ontwikkeling, account optimalisaties, budgetten, creatie van advertentieteksten, A/B-testen, video- en display-advertenties, remarketing en biedstrategieën om de resultaten van onze marketinguitgaven te maximaliseren;
  • Ontwikkelt tactische campagnes rond promoties en nieuwe producten/diensten;
  • Je neemt deel aan en draagt bij aan cross-functionele teamvergaderingen, innoveert nieuwe ideeën en communiceert verbeterde digitale campagne strategieën;
  • Analyseert alle aspecten van programma prestaties, effectieve optimalisatietechnieken en attributie modellering en rapporteert dit aan belanghebbenden;
  • Begrijpt de belangrijkste groei statistieken, zoals EBITDA, LTV en marginale CPA’s;
  • Je gebruikt goede organisatorische en tijd managementvaardigheden om slim te werken;
  • Blijft op de hoogte van de branche, activiteiten van concurrenten en nieuwe digitale strategieën;
  • Werkt via sprint- en OKR-principes in prestatie marketing teams en gebruikt bestaande kennis om bij te dragen aan onze planning inspanningen.

Wie zoeken wij?

Functie-eisen

  • Je beschikt over hbo werk- en denkniveau met een opleiding in de richting van reclame, marketing of een gerelateerd veld;
  • Meerdere jaren ervaring in een relevante functie met digitale marketing;
  • Je kunt jezelf vloeiend uitdrukken in het Nederlands en Engels, zowel schriftelijk als mondeling.
  • Kennis van de nieuwste zoekmachine- en display strategieën;
  • Inzicht in de principes van bedrijfsanalyse en visualisatie tools zoals Google Data Studio, Tableau, enz;
  • Ervaring met SAAS of digitale producten is een pré;
  • Ervaring met Google Analytics 360/Premium is een pré.

Competenties

  • Je kunt je goed inleven in de informatiebehoeften en belevingswereld van onze doelgroepen.
  • Je weet technische informatie om te zetten naar duidelijke, aansprekende teksten.
  • Je bent creatief.
  • Je kunt goed zelfstandig, maar ook in een team werken.
  • Je bent stressbestendig en staat stevig in je schoenen.
  • Je kunt goed prioriteiten stellen.
  • Je bent analytisch aangelegd en gaat oplossingsgericht te werk.

Wat krijg je van ons?

  • een marktconform salaris;
  • werken op een van de mooiste plekken van Amsterdam: naast het Centraal Station met een weids uitzicht over het IJ;
  • Er wordt hybride gewerkt; wat voor ons betekent minimaal 50% op kantoor;
  • 8% vakantiegeld, reiskostenvergoeding van 0,21 euro per kilometer, thuiswerkvergoeding, uitstekende pensioenregeling en 25 vakantiedagen per jaar op basis van een 40-urige werkweek;
  • een geweldige lunchregeling op kantoor;
  • een laptop en headset. Hiermee kun je thuiswerken of op kantoor aan de slag;
  • korting op onze hostingproducten;
  • flexibele werktijden;
  • een goede, informele werksfeer, met onvergetelijke teamuitjes, borrels en gezellige feesten.

Kom werken bij ons

Sinds de oprichting in 2002, zijn we continue in ontwikkeling geweest en maken we nu deel uit van een groep, een van de toonaangevende bedrijven in Europa op het gebied van beheer en verkoop van domeinen, web-hotels en e-mail. Wij bieden een internationale omgeving met veel flexibiliteit. Als groep hebben we:

  • Meer dan 2.900.000 geregistreerde domeinen;
  • Meer dan 1.400.000 klanten in 149 landen;
  • Meer dan 600 medewerkers met meer dan 40 verschillende nationaliteiten;
  • 10 grote merken in de Europese markt.

Geïnteresseerd in deze vacature?

Je sollicitatie, bestaande uit een motivatie en CV, kun je sturen naar Mark Karsch via het formulier onderaan deze pagina. Ook voor vragen over de functie kun je bij Mark terecht via mark@mkdigital.nl.

Uiteraard zijn wij op zoek naar de kandidaat die het meeste aansluit bij bovenstaand profiel, maar voldoe jij nou nét niet helemaal aan de gestelde eisen, maar ben jij ervan overtuigd dat wij voor jou moeten kiezen? Laat het ons dan vooral weten.

Mobiele versie afsluiten