• Nieuwsbrief
  • Adverteren en contentmarketing
  • Contact
ITchannelPRO
  • Nieuws
  • Achtergrond
  • Evenementen
  • Vacatures
  • Magazines
    • ITchannelPRO
    • Datacenter works
    • Cloudworks
    • InfoSecurity
  • Digitaal Dossier
  • Personalia
Geen resultaat
Bekijk alle resultaten
ITchannelPRO
  • Nieuws
  • Achtergrond
  • Evenementen
  • Vacatures
  • Magazines
    • ITchannelPRO
    • Datacenter works
    • Cloudworks
    • InfoSecurity
  • Digitaal Dossier
  • Personalia
Geen resultaat
Bekijk alle resultaten
ITchannelPRO
Geen resultaat
Bekijk alle resultaten

X2com Xelion ITchannelPRO-2022-03

Versnellen in de Cloud: De Strategie

08-01-2016
Deel op LinkedinDeel op FacebookDeel via WhatsappDeel via mail
Cloud

Om business partners te begeleiden in de transitie naar de Cloud kan het Cloud Acceleration Model als leidraad worden gebruikt. Dit model is ontwikkeld door de business community SaaS4Channel.eu. Door ondernemers voor ondernemers.

De eerste stap in dit model is de strategie. Te vaak wordt een overgang van traditioneel naar Cloud als een technisch project beschouwd. Onder het motto ‘we kunnen het bouwen’, wordt een Cloudoplossing gebouwd. Maar waarom? Omdat Cloud geen hype meer maar mainstream is geworden? Omdat u gelooft dat dit kansen biedt om uw bedrijf verder uit te bouwen? Adoptie van de Cloud heeft impact op de gehele organisatie. Zonder een goede strategie is de gang naar de Cloud gedoemd te mislukken.

De statistieken werken niet mee. De meest succesvolle Cloud-aanbieders, zijn bedrijven zogenaamd ‘born in the Cloud’. Zij bieden geen traditionele oplossing en zijn volledig gefocust op het bouwen van een abonnementenbestand. Ondanks dat de Cloud een belangrijke plaats in het huidige ICT-landschap inneemt, is het ook niet zo dat Cloud het antwoord is op alle vragen. Er zijn voldoende situaties of toepassingen te vinden waar een traditionele oplossing nu het best tot zijn recht komt en dat ook in de toekomst zal blijven doen. Aan u de beoordeling of dit ook voor uw doelgroep en portfolio geldt.

De Cloud vraagt om het herijken van uw visie op ICT, op uw klanten, uw partners en vooral uw onderscheidend vermogen in de markt. Een van de belangrijke drivers van Cloudadoptie is standaardisatie. Onderscheid maken op productniveau wordt dan ook steeds lastiger met lagere marges tot gevolg. Waar gaat u in de Cloud geld verdienen? Wat is uw strategie om met of zonder Cloud de toekomst met vertrouwen tegemoet te kunnen zien?

Dit is een mooie brug naar het business model. Wordt traditionele ICT meestal in projectvorm geleverd met als resultaat een factuur, een kenmerkend element van Cloud-oplossingen is dat het naar gebruik wordt gefactureerd. Zeer flexibel en met relatief kleine bedragen per keer. De organisatie moet hier op ingericht zijn. Zeker in de overgangsfase. Als het aantal abonnementen toeneemt, is dit ook een basis voor meer financiële stabiliteit naar de toekomst. Het voorkomen van churn wordt steeds belangrijker.

De overstap naar de Cloud vraagt om innovatie. Nieuwe diensten die de erosie van marge helpen tegengaan en u ook opnieuw onderscheiden van uw concurrent. Een belangrijke keuze is wat u zelf gaat ontwikkelen of wat u in de nieuwe situatie beter kunt afnemen van een specialist. Schaalgrootte is belangrijk. Bouwt u een oplossing die zeer vergelijkbaar is met die van concurrenten, denk drie keer na of u voldoende schaalgrootte kunt realiseren om levensvatbaar te zijn. De concurrent opereert niet alleen lokaal, maar kan ook op wereldwijde schaal actief zijn. Aan de kostenkant van de Cloudoplossing is dit een wereld van verschil.

Als u ervoor kiest Cloudoplossingen te ontwikkelen en aan te bieden, kijk nog eens goed naar uw strategie. Het Cloud Acceleration Model kan u helpen een globaal beeld te vormen van uw voortgang. U vindt het op www.saas4channel.eu.

Leo van Schie 
SaaS4Channel

Tags: cloudoplossingen

Gerelateerde Berichten

edit post
gigaset-en-nfon-gaan-samenwerking-aan

Gigaset en NFON gaan samenwerking aan

2018/02/16
Volgend bericht
edit post
-private-gsm-roaming-veel-meer-dan-een-dect-vervanging-

‘Private GSM Roaming veel meer dan een DECT-vervanging’

Uitgelichte Vacatures

edit post
pocos-400400

Pocos: Business analist (FG 8/9)

door Rashid Niamat
14-07-2022
0

edit post
pocos-400400

Pocos: Inside Partnermanager (FG 7)

door Rashid Niamat
19-05-2022
0

edit post
ninjaOne

NinjaOne zoekt gedreven Account Executive

door Redactie
04-05-2022
0

Bekijk alle vacatures

Aankomende events

Network X

18-10-2022 @ 09:00 , more

Big Data Expo

14-09-2022 @ 09:00 , more

BusinessCom Partner Event 2022

06-09-2022 - 18:00

NLconnect Breeduit Jaarcongres 2022

07-11-2022 @ 10:00 , more

Xelion Partner Event 2022

15-09-2022 - 18:00
Bekijk alle evenementen
Bekijk alle evenementen
ITchannelPRO

ITchannelPRO is hét kennisplatform voor de circa 10.000 Telecom en IT-business partners en geldt als de primaire informatiebron in het IT-kanaal in Nederland.

Overige publicaties
Circulaire IT
DatacenterWorks
InfosecurityMagazine
CloudWorks
Business & IT

Over ITchannelPRO

  • Over ITchannelPRO
  • Tip de redactie
  • Adverteren en contentmarketing
  • Nieuwsbrief
  • Abonneren
  • Aanmelden
  • Adreswijziging doorgeven
  • Contact

Contact

Varenmeent 5
1218 AN Hilversum

035 204 1000
[email protected]

ITchannelPRO is onderdeel van LuteijnMedia BV

  • Privacybeleid
  • Algemene voorwaarden
  • Disclaimer
  • Colofon

© 2022 ITchannelPRO - webdesign marketing bureau Yeps.nl.

Geen resultaat
Bekijk alle resultaten
  • Home
  • Nieuws
    • Algemeen nieuws
    • Cloud
    • Datacenters
    • Distributeurs
    • ICT
    • Security
    • Telecom
  • Achtergrond
  • Evenementen
  • Vacatures
  • Magazines
    • ITchannelPRO
    • Datacenter works
    • Cloudworks
    • InfoSecurity
  • Digitaal Dossier
  • Personalia
  • Nieuwsbrief
  • Adverteren en contentmarketing
  • Inloggen
  • Aanmelden
  • Contact

© 2022 ITchannelPRO - webdesign marketing bureau Yeps.nl.

Hallo lezer, onze website maakt gebruik van cookies. Waarom we dat doen? Deze cookies zijn nodig om de site zo goed mogelijk te laten functioneren én zodat we je kunnen voorzien van informatie en advertenties die bij jouw interesses passen. Door verder te klikken op onze website, accepteer je de cookies en vergelijkbare technieken.

Altijd op de hoogte blijven?

Wil je niks missen? We houden je dagelijks op de hoogte van het laatste nieuws! Je kunt je aanmelden voor onze nieuwsbrieven door het formulier in te vullen.

Wil je de nieuwsbrief uiteindelijk toch niet meer ontvangen? Geen probleem! Je kunt je op elk moment weer afmelden.

Inschrijven
Privacyoverzicht

Bepaal welke cookies u wilt toestaan.
U kunt deze instellingen op elk gewenst moment wijzigen. Dit kan er echter toe leiden dat sommige functies niet langer beschikbaar zijn. Raadpleeg de helpfunctie van uw browser voor informatie over het verwijderen van cookies.

MEER INFORMATIE OVER DE COOKIES DIE WE GEBRUIKEN.

Met de schuifregelaar kunt u verschillende soorten cookies in- of uitschakelen:

Cookies instellen
Technisch noodzakelijke of functionele cookies: deze cookies houden anoniem statistieken bij en zijn vereist voor het optimaal functioneren van onze website. Zonder deze cookies kan de werking van de website niet worden gegarandeerd, om deze reden kun je deze cookies ook niet weigeren. Je kunt de cookies eventueel wel verwijderen in je browserinstellingen.

Analytische cookies: deze cookies verzamelen informatie over jouw gedrag op onze website, maar gebruiken we bijvoorbeeld ook om bezoekersstatistieken bij te houden. Deze informatie helpt ons om onze websitebezoekers beter te begrijpen, waardoor we de website continue kunnen optimaliseren.

Tracking cookies: deze worden gebruikt voor het verzamelen van surfinformatie. Bijvoorbeeld door mogelijke interesse tijdens het gebruik van de website te volgen. Door middel van tracking cookies kunnen netwerken informatie verzamelen welke advertenties al zijn bezocht en naar welke specifiek is verder gekeken.

Third-party cookie/advertentie cookie: advertentiecookies brengen je surfgedrag in kaart voor advertentienetwerken. Door middel van deze cookies kunnen deze netwerken je advertenties aanbieden die aansluiten bij jouw interesses. Ook voorkomen deze cookies dat dezelfde advertentie niet meerdere mailen aan dezelfde gebruiker wordt getoond. [LinkedIn cookies, Facebook cookies, Salesfeed cookies, Hotjar]

Strikt noodzakelijke cookies

Strikt noodzakelijke cookies kunnen niet worden uitgeschakeld. Deze cookies slaan geen persoonsgegevens op. Deze cookies zorgen er bijvoorbeeld voor dat de inhoud van de website snel geladen wordt en dat wij jou essentiële beveiligingsmaatregelen kunnen bieden.

Deze cookies kan je niet uitschakelen.

Analytische cookies

Deze site gebruikt Google Analytics om anonieme informatie zoals bezoekersaantallen en meest populaire pagina's te verzamelen.

Door deze cookie aan te laten staan help je onze site te verbeteren.

Schakel eerst strikt noodzakelijke cookies in om je voorkeuren op te slaan!

Privacyvbeleid

Meer informatie over ons Cookiebeleid