• Nieuwsbrief
  • Adverteren en contentmarketing
  • Contact
ITchannelPRO
  • Nieuws
  • Achtergrond
  • Evenementen
  • Vacatures
  • Magazines
    • ITchannelPRO
    • Datacenter works
    • Cloudworks
    • InfoSecurity
  • Digitaal Dossier
  • Personalia
Geen resultaat
Bekijk alle resultaten
ITchannelPRO
  • Nieuws
  • Achtergrond
  • Evenementen
  • Vacatures
  • Magazines
    • ITchannelPRO
    • Datacenter works
    • Cloudworks
    • InfoSecurity
  • Digitaal Dossier
  • Personalia
Geen resultaat
Bekijk alle resultaten
ITchannelPRO
Geen resultaat
Bekijk alle resultaten

X2com ITchannelPRO-2022-03 Xelion-Partnerevent-20220915 Xelion_partnerevent-1050-350

In4Leads kent de leads én de partner

‘Brug tussen marketing en sales’

11-11-2021
Sandu-Smakman-In4Leads
Deel op LinkedinDeel op FacebookDeel via WhatsappDeel via mail

Leadgeneratie vergt kennis van zowel het bedrijf voor wie je verkoopt als van de behoeften van prospects. Dat klinkt misschien als een open deur, maar in de praktijk gaat het vaak al mis in de eerste fase van de telesales. Met zijn bedrijf In4Leads helpt Sandu Smakman bedrijven op een andere manier aan Sales Qualified Leads. Met succes.

 

Goed netwerk cruciaal

Sandu-Smakman-In4LeadsEen van de eerste lessen die Sandu leerde toen hij in 2008 de arbeidsmarkt betrad, was dat een goed netwerk cruciaal is. Hij kwam via een bekende binnen op de salesvloer van Infotheek. “Eerst dacht ik dat het een kortstondig avontuur zou zijn, maar ik raakte verslaafd aan sales”, herinnert hij zich. “Ik voerde 80 tot 150 inhoudelijke gesprekken per dag. Er viel altijd wat te leren.” In zijn laatste rol bij Infotheek was hij salesmanager van 25 accountmanagers voor de grootzakelijke markt. “Ik heb tientallen marketingbureaus versleten op zoek naar goede leads die klaar zijn om op te volgen. Geen enkel bureau leverde voldoende Return on Investment.”

Het moest anders. Uitgaande calls waren simpelweg niet efficiënt. Sandu concludeerde dat de uitdaging zit in de gesprekken. Of eigenlijk: in het gebrek aan gesprekken. De eerste calls worden vaak uitgevoerd aan de hand van scripts, meestal door goedkopere arbeidskrachten. “Maar een agent moet kennis en ervaring hebben”, zegt Sandu. “Op het moment dat IT-managers zelf vragen stellen, is een script beperkt. Zo leer je klanten niet begrijpen.”

Nieuwe benadering

Daarom besloot Sandu het radicaal anders aan te pakken met zijn eigen bedrijf. “Het doel is Sales Qualified Leads”, zegt hij. “We voeren alle contactmomenten uit met ervaren mensen met diepe kennis van diverse vakgebieden binnen de ICT. Voordat wij een lead aanleveren bij een partner, snappen wij die klant helemaal. De partner weet: deze lead is direct opvolgbaar en de prospect begrijpt het aanbod.”

De interesse van de lead vasthouden, vraagt volgens Sandu ook om een nieuwe selectiebenadering. “Alles begint bij data”, zegt hij. “Wij werken op een innovatieve manier met sociale platforms, vooral LinkedIn, en vinden de juiste contactpersonen. We denken in personen en niet, zoals de markt, in bedrijfsnamen. “Onze agents moeten contact leggen met specifieke contactpersonen. Steeds vaker werken die zelfstandig in opdracht van een klant. We willen weten wat hun uitdagingen zijn.”

Brug marketing en sales

De agent moet niet alleen potentiële klanten bellen, maar ook bekend zijn met de partner. “We bellen namens de partner. Dat kunnen we, omdat de agent de partner goed kent. Dat geeft rust bij de eindklant. Die heeft niet het idee dat hij een callcenter aan de lijn heeft.” Daar zorgt de onboarding van partners bij In4Leads ook voor. “Wij willen dat partners altijd even langs komen om gevoel te krijgen van de cultuur waarin onze agent werkt”, legt hij uit. “Daarna praten we open en eerlijk over doelstellingen. Als verwachtingen niet realistisch zijn, ben ik de eerste die dat roept. Daarna volgt een sourcingperiode. Als een partner meer klanten wil voor bijvoorbeeld cybersecurity, dan vinden we daar de juiste persoon bij”, aldus Sandu.

“De grootste uitdaging voor moderne marketingmanagers is de vertaling naar sales. Dit zijn wij voor hen. We spreken partners en hebben direct contact met hun salesmensen. Agents bellen in opdracht van de marketingmanagers en dragen zelf de leads over. Ze geven aan of de lead belangstelling heeft en wanneer en over welke specifieke onderwerpen ze moeten worden opgevolgd.”

Succes

Op 1 januari 2020 begon In4Leads daadwerkelijk met de activiteiten op 35 vierkante meter kantoorruimte, met twee partners en twee agents. Een paar maanden later waren er vier agents. Al snel verhuisde het bedrijf naar een locatie met 200 vierkante meter. Recent is het opnieuw verhuisd, van de eerste naar de negende etage van de Chelsea Building in Rijswijk. “Nu zitten we op 700 vierkante meter, met een eigen sportschool, keuken, meerdere vergaderruimtes en cubicles voor calls”, zegt Sandu. Daarnaast heeft In4Leads een kantoor in Istanbul voor de ondersteunende diensten.

Groei is voor Sandu een belangrijke voorwaarde voor succes. “Je moet een cultuur opbouwen. Voor een goede salesvloer heb je 10 tot 15 mensen nodig die elkaar kunnen motiveren en ondersteunen.” Natuurlijk heeft ook In4Leads te maken met de krappe arbeidsmarkt. Daarom werkt het bedrijf nauw samen met wervings- en selectiebureau Intrameo. “Het is mijn droom om mijn partners te helpen op de complete marketingreis”, besluit Sandu. “Ik wil partners voorzien van klanten die nog zoekende of marketing qualified zijn, tot aan een klant die echt sales-qualified is.”

 

(Dit artikel verscheen eerder in ITchannelPRO magazine nummer 3)

Tags: ITchannelPRo Magazinemarketing

Gerelateerde Berichten

edit post
foto-Gert-Jan-2021-400px

Column Gert-Jan Duis: IJsje

2022/08/15
edit post
Whiteskycloud

De ambities van Bart Weijermars met whitesky.cloud

2022/08/13
Volgend bericht
edit post
Axians

Koning & Hartman telecom gaat verder als Axians

Uitgelichte Vacatures

edit post
Xelion

Xelion: Technisch Support Engineer (2e lijns)

door Redactie
11-08-2022
0

edit post
Xelion

Xelion: Technisch Support Engineer (1e lijns)

door Redactie
11-08-2022
0

edit post
Xelion

Xelion: Partner Manager

door Redactie
11-08-2022
0

Bekijk alle vacatures

Aankomende events

Innovation Summit 2022 Schneider Electric

21-09-2022 @ 10:00 , more

Network X

18-10-2022 @ 09:00 , more

Big Data Expo

14-09-2022 @ 09:00 , more

BusinessCom Partner Event 2022

06-09-2022 - 18:00

NLconnect Breeduit Jaarcongres 2022

07-11-2022 @ 10:00 , more
Bekijk alle evenementen
Bekijk alle evenementen
ITchannelPRO

ITchannelPRO is hét kennisplatform voor de circa 10.000 Telecom en IT-business partners en geldt als de primaire informatiebron in het IT-kanaal in Nederland.

Overige publicaties
Circulaire IT
DatacenterWorks
InfosecurityMagazine
CloudWorks
Business & IT

Over ITchannelPRO

  • Over ITchannelPRO
  • Tip de redactie
  • Adverteren en contentmarketing
  • Nieuwsbrief
  • Abonneren
  • Aanmelden
  • Adreswijziging doorgeven
  • Contact

Contact

Varenmeent 5
1218 AN Hilversum

035 204 1000
[email protected]

ITchannelPRO is onderdeel van LuteijnMedia BV

  • Privacybeleid
  • Algemene voorwaarden
  • Disclaimer
  • Colofon

© 2022 ITchannelPRO - webdesign marketing bureau Yeps.nl.

Geen resultaat
Bekijk alle resultaten
  • Home
  • Nieuws
    • Algemeen nieuws
    • Cloud
    • Datacenters
    • Distributeurs
    • ICT
    • Security
    • Telecom
  • Achtergrond
  • Evenementen
  • Vacatures
  • Magazines
    • ITchannelPRO
    • Datacenter works
    • Cloudworks
    • InfoSecurity
  • Digitaal Dossier
  • Personalia
  • Nieuwsbrief
  • Adverteren en contentmarketing
  • Inloggen
  • Aanmelden
  • Contact

© 2022 ITchannelPRO - webdesign marketing bureau Yeps.nl.

Hallo lezer, onze website maakt gebruik van cookies. Waarom we dat doen? Deze cookies zijn nodig om de site zo goed mogelijk te laten functioneren én zodat we je kunnen voorzien van informatie en advertenties die bij jouw interesses passen. Door verder te klikken op onze website, accepteer je de cookies en vergelijkbare technieken.

Altijd op de hoogte blijven?

Wil je niks missen? We houden je dagelijks op de hoogte van het laatste nieuws! Je kunt je aanmelden voor onze nieuwsbrieven door het formulier in te vullen.

Wil je de nieuwsbrief uiteindelijk toch niet meer ontvangen? Geen probleem! Je kunt je op elk moment weer afmelden.

Inschrijven
Privacyoverzicht

Bepaal welke cookies u wilt toestaan.
U kunt deze instellingen op elk gewenst moment wijzigen. Dit kan er echter toe leiden dat sommige functies niet langer beschikbaar zijn. Raadpleeg de helpfunctie van uw browser voor informatie over het verwijderen van cookies.

MEER INFORMATIE OVER DE COOKIES DIE WE GEBRUIKEN.

Met de schuifregelaar kunt u verschillende soorten cookies in- of uitschakelen:

Cookies instellen
Technisch noodzakelijke of functionele cookies: deze cookies houden anoniem statistieken bij en zijn vereist voor het optimaal functioneren van onze website. Zonder deze cookies kan de werking van de website niet worden gegarandeerd, om deze reden kun je deze cookies ook niet weigeren. Je kunt de cookies eventueel wel verwijderen in je browserinstellingen.

Analytische cookies: deze cookies verzamelen informatie over jouw gedrag op onze website, maar gebruiken we bijvoorbeeld ook om bezoekersstatistieken bij te houden. Deze informatie helpt ons om onze websitebezoekers beter te begrijpen, waardoor we de website continue kunnen optimaliseren.

Tracking cookies: deze worden gebruikt voor het verzamelen van surfinformatie. Bijvoorbeeld door mogelijke interesse tijdens het gebruik van de website te volgen. Door middel van tracking cookies kunnen netwerken informatie verzamelen welke advertenties al zijn bezocht en naar welke specifiek is verder gekeken.

Third-party cookie/advertentie cookie: advertentiecookies brengen je surfgedrag in kaart voor advertentienetwerken. Door middel van deze cookies kunnen deze netwerken je advertenties aanbieden die aansluiten bij jouw interesses. Ook voorkomen deze cookies dat dezelfde advertentie niet meerdere mailen aan dezelfde gebruiker wordt getoond. [LinkedIn cookies, Facebook cookies, Salesfeed cookies, Hotjar]

Strikt noodzakelijke cookies

Strikt noodzakelijke cookies kunnen niet worden uitgeschakeld. Deze cookies slaan geen persoonsgegevens op. Deze cookies zorgen er bijvoorbeeld voor dat de inhoud van de website snel geladen wordt en dat wij jou essentiële beveiligingsmaatregelen kunnen bieden.

Deze cookies kan je niet uitschakelen.

Analytische cookies

Deze site gebruikt Google Analytics om anonieme informatie zoals bezoekersaantallen en meest populaire pagina's te verzamelen.

Door deze cookie aan te laten staan help je onze site te verbeteren.

Schakel eerst strikt noodzakelijke cookies in om je voorkeuren op te slaan!

Privacyvbeleid

Meer informatie over ons Cookiebeleid